Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2007

Ακούσιοι μαζικοί δολοφόνοι

Μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες που έχουν «ανέβει» ποτέ στην ελληνική επικράτεια ήρθε να ταράξει την νηνεμία και την χαλαρότητα των ταξιδιών μου. Θυμάμαι λίγο πριν την αναχώρησή μου είχα εκφράσει την ελπίδα να μην δω το εργάκι αυτό να παίζεται (μα ήταν ολοφάνερο αγαπητέ μου Ουότσον, το σκηνικό είχε στηθεί και το έργο είχε προαναγγελθεί από Ιανουαρίου). Μάταια όμως. Συγκλονισμένος, στενοχωρημένος, λυπημένος, οργισμένος, παρακολούθησα μία-μία τις πράξεις του δράματος. Ψυχική κατάσταση στην οποία θες να αντιδράσεις μα δεν ξέρεις πως, νοιώθεις ανήμπορος, τα λόγια περιττεύουν και οι πράξεις δεν αρκούν. Μια κατάσταση που ζητάς εκδίκηση, που ακούς ανακοινώσεις και δεν ξέρεις αν πρέπει να βάλεις τα κλάματα ή να πάρεις το δίκανο. Μια κατάσταση οργισμένης απελπισίας. Εν αρχή η σύγκρουση και η δράση, η ύβρις - ο προάγγελός της αρχής αυτής συνειδητοποιείς ότι έχει έρθει πολύ νωρίτερα. Στη συνέχεια το ηθικό μεγαλείο ενός μεγάλου αριθμού ελλήνων που σε καθημερινή βάση, για πολλές μέρες, κινδύνεψαν την ζωή τους για να κατευνάσουν τους θεούς. Ο απομηχανής θεός όμως δεν έκανε την εμφάνισή του. Μετάβαση από την άγνοια στην γνώση. Και όμως η ύβρις συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η τίση, η λύτρωση, η κάθαρση απούσες, ενώ οι υπαίτιοι γονατιστοί εκλιπαρούν τη μη-τιμωρία.
Εξήντα τέσσερεις εν αρχή (ήδη μετράμε τον εξηκοστό πέμπτο και ποιος ξέρει πόσους θα μετρήσουμε ακόμα) νεκροί ζητούν δικαίωση. Σε αυτούς προστίθενται τα δάση, οι καλλιέργειες, οι μελλοντικοί άρρωστοι, τα ερημωμένα χωριά, οι πόλεις που θα δεινοπαθήσουν, οι μετανάστες στην ίδια τους τη χώρα, το περιβάλλον, οι κατεστραμμένες ζωές. Στην αντίπερα όχθη, δίπλα στα χέρια που άναψαν τις φωτιές, οι ευθύνες.
Παρά την γενική κατακραυγή κάθε θέρους, για μια ακόμη φορά η πρόληψη παρέμεινε απλά λέξη γραμμένη στις σελίδες ενός λεξικού, και στις κυβερνητικές ανακοινώσεις, απούσα όμως από την καθημερινότητά μας. Αντιπυρικές ζώνες προφανώς και δεν υπήρξαν στο σύνολο της καμένης έκτασης. Το πυροσβεστικό σώμα προφανώς και δεν διέθετε ούτε το προσωπικό που χρειάζεται, ούτε έτοιμα μέσα, ούτε την οργάνωση που απαιτούνταν ώστε να καταστείλει την φωτιά εν τω γενέσθαι – αν η φωτιά γιγαντωθεί δεν σβήνει. Άλλωστε η πρόληψη κοστίζει και οι κυβερνώντες τον τόπο «χρειαζόταν» τα χρήματα αλλού. Και οι φλόγες πλησίαζαν τα χωριά, οι κάτοικοι εκλιπαρούσαν για βοήθεια, μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις προσπάθησαν από μόνοι τους να ανοίξουν αντιπυρικές ζώνες γύρω από τα χωριά, άλλοι το πέτυχαν, άλλοι εις μάτειν. Και ο στρατός απών. Ενώ θα μπορούσε από την πρώτη στιγμή να χρησιμοποιηθεί για περιπολίες σε μέρη που δεν άναψε ακόμη φωτιά, για υποστήριξη των πυροσβεστικών δυνάμεων, όχι για την κατάσβεση αυτή καθ’ εαυτή, και για δημιουργία αντιπυρικών ζωνών γύρω από τα χωριά που φαινόταν από πρωίας πως θα κινδυνέψουν, παρέμεινε στάσιμος – μεγάλο το πολιτικό κόστος της κινητοποίησής του. Κρατικός μηχανισμός γεμάτος ελλείψεις και ανίκανη κυβερνητική και εκτελεστική εξουσία με παντελή έλλειψη οργάνωσης. Μόνος σκηνοθέτης να ορίζει τα νήματα ο «στρατηγός άνεμος».
Πέραν των νεκρών μετρούμε τις πληγές μας: Στρέμματα δασών καμένα. Το κλίμα της περιοχής καταστραμμένο εντελώς. Καλλιέργειες-ζώα κατεστραμμένα. Ατμόσφαιρα γεμάτη διοξίνες και ρύπους, έτοιμα να δηλητηριάσουν σε μεγάλη έκταση την τροφική αλυσίδα με τοξικές ουσίες – δεν αρκεί άλλωστε η Πελοπόννησος ή η Ελλάδα, το τοξικό νέφος έχει ήδη διασπαρεί και μεταφερθεί προς τα παράλια της Αφρικής και με μία αλλαγή της φοράς θα δηλητηριάσει και άλλες περιοχές. Στάχτες και αποκαϊδια θα δηλητηριάσουν με τις πρώτες βροχές τα ποτάμια και τους υδροφόρους ορίζοντες των περιοχών και τελικά και την θάλασσα. Ο καρκίνος θα αυξηθεί κατά ένα μικρό ποσοστό αλλά ποιος θα καταλάβει πόσοι νέοι νεκροί ή άνθρωποι με προβλήματα θα προστεθούν σιγά-σιγά στην αλυσίδα των θυμάτων; Όσα αντιδιαβρωτικά έργα και αν γίνουν, ένα μέρος των εκτάσεων θα ερημοποιηθεί και η φύση δεν θα ξαναβρεί την πρότερη ισορροπία της. Θα οδεύσει σίγουρα σε μια νέα, αλλά δεν θα είναι η προηγούμενη και λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας δεν έχει ελπίδες να επιστρέψει σε κάποια αντίστοιχη. Η νέα θα είναι υποβαθμισμένη. Και το φαινόμενο της κλιματικής καταστροφής θα ενταθεί. Απουσία των δέντρων για να πιούν το νερό της βροχής, τα φράγματα θα μπορέσουν να συγκρατήσουν μικρή ποσότητα από αυτό. Το μεγαλύτερο όμως μέρος τελικά θα βρει τάχιστα το δρόμο προς την θάλασσα, αφού πρώτα πλημμυρίσει τις διάφορες πεδινές περιοχές και φυσικά τις πόλεις τσιμέντου όπου δεν δίδεται δίοδος στο νερό προς το έδαφος. Έτσι θα ελαττωθεί και η ποσότητα νερού στους υδροφόρους ορίζοντες. Θα αυξηθεί η ξηρασία. Οι κλιματικές ακρότητες θα αυξηθούν, σαν να μην έφτανε η έντασή τους λόγω της συνολικής κλιματικής καταστροφής που διαπράττουμε στον πλανήτη. Το δάσος, ρυθμιστικό στοιχείο του κλίματος, λείπει. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα άνθρωποι που εισέπνευσαν τα σωματίδια – χιλιάδες τον αριθμό – θα αποκτήσουν αναπνευστικά προβλήματα, θα αυξηθούν οι αλλεργίες, θα υποβαθμισθεί η ποιότητα ζωής της τοπικής αλλά και ευρύτερης περιοχής. Άνθρωποι που έχασαν την ελπίδα τους, ή θα την χάσουν σταδιακά, θα μεταναστεύσουν στις πόλεις ελαττώνοντας ακόμα περισσότερο τον ελληνικό παραγωγικό τομέα και αυξάνοντας τον «παρασιτικό», μη παραγωγικό και άνεργο, αστικό πληθυσμό. Έτσι, μέσα στην ανυπολόγιστης ηθικής, κοινωνικής αλλά και χρηματικής αξίας περιβαλλοντική καταστροφή, δίπλα στους νεκρούς, έρχεται να προστεθεί μια κρυφή αλλά σημαντική οικονομική καταστροφή. Και για μια ακόμα φορά θα προσπαθούμε να επουλώσουμε πληγές, βλέποντας πόσο λιγότερο θα μας κόστιζε (ακόμα και χρηματικά) η πρόληψη και η υιοθέτηση άλλων συνολικών πολιτικών, αντί της σημερινής. Και θα κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και ο κόσμος, σε μια χώρα με κοντοπόδαρη μνήμη, θα συνεχίσει να ξεχνάει – είναι πιο εύκολο να ζει στην εικονική πραγματικότητά του marketing και του lifestyle, όπου νομίζει ότι όλα είναι καλά καμωμένα.
Όλα αυτά τα εγκλήματα έχουν υπαίτιους. Και δεν είναι μόνο οι πιθανοί εκούσιοι υπαίτιοι που έβαλαν την φωτιά με το χέρι τους. Είναι οι καθοδηγητές τους αλλά και οι ακούσιοι μαζικοί εγκληματίες που σήμερα, με περισσό θράσος, ζητούν την ψήφο μας στις επερχόμενες εκλογές. Οι άνθρωποι που άφησαν τον κρατικό μηχανισμό να μαραζώσει αντί να τον θρέψουν ν’ αναπτυχθεί και να είναι ικανός να αντιμετωπίζει καταστροφές - ακόμα και φυσικές, οι άνθρωποι που παρουσιάζουν έλλειμμα οργάνωσης αλλά έχουν το θράσος να υποστηρίζουν πως μπορούν να κυβερνήσουν τον τόπο, οι άνθρωποι που κάθε πέντε του μηνός αραδιάζουν ψέματα, στις δεκαπέντε δεν πράττουν τίποτε και στις είκοσι συγκαλύπτουν ώστε στις πέντε του επόμενου να αραδιάσουν τα ίδια σε μια χειραγωγημένη μάζα με μνήμη χρυσόψαρου. Οι άνθρωποι που ενώ εξελέγησαν με σημαία την ρομφαία της τιμωρίας και της μηδενικής ανοχής, εκλιπαρούν τώρα τον λαό να μην τους τιμωρήσει για την αδράνεια και την αδιαφορία τους, για τα εγκλήματα έναντι ανθρώπων και κράτους για τα οποία είναι απόλυτα συνυπεύθυνοι. Για το αίμα των ανθρώπων που κυλά και στα δικά τους χέρια. Το σημερινό θρασύ, ανίκανο και εγκληματικό κυβερνητικό επιτελείο, εντελώς πέρα απo πολιτικές πεποιθήσεις, δεν αξίζει στους ανθρώπους που έδωσαν με αυταπάρνηση την μάχη για να προστατεύσουν όσα αυτό δεν προστάτευσε με τις ενέργειές του. Δεν αξίζει να λάβει ούτε καν την δική του, προσωπική ψήφο. Δυστύχημα πως θα λάβει περισσότερες και το αίμα θα κυλήσει σε περισσότερα χέρια, ενώ αυτό θα νίπτει πλέον τας χείρας. Και η τίση για μία ακόμη φορά δεν θα έρθει. Η τραγωδία, αλίμονο, θα μείνει χωρίς λυτρωτικό επίλογο, ενώ το θράσος και το ψέμα θα επιβραβευθούν.

30 σχόλια:

  1. Ακριβώς μια βδομάδα έμεινε. Το πήραμε άραγε το μάθημα ή εις μάτην?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γκρρ.. τελικά θα πρέπει να κυκλοφορώ με μπλουζάκι "Ι see stupid people" αλά 6th Sense... Άμα σου πω πόσοι λίγοι, ελάχιστοι, έχουμε την πολυτέλεια να σκεφτόμαστε όπως, θα σε πιάσει κατάθλιψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος9/9/07 8:37 μ.μ.

    Φοβάμαι ότι το μήνυμα μένει στα αζήτητα.
    Το μήνυμα δεν είναι, δεν μπορεί να είναι να βελτιώσουμε την πυροπροστασία.
    Το μήνυμα θεωρώ πως είναι να έχουμε το Περιβάλλον ως το βασικό ΔΟΓΜΑ, πάνω στο οποίο θα χτίσουμε όλες τις επιμέρους πολιτικές.
    (Δεν υποβαθμίζω τις δράσεις των οικολόγων ακτιβιστών, αλλά αυτές τις θεωρώ απλές ασπιρίνες..)

    Πού φτάνει όμως αυτό το μήνυμα; Ποιοι θέλουν να το ακούσουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Darth, συμμερίζομαι απόλυτα την οργή και την θλίψη. Αλλά διαφωνώ στην απόδοση των ευθυνών. Όλο αυτό βαραίνει όλους μας. Δεν λέω σε καμμία περίπτωση ότι οι αρχές δεν φέρουν φρικιαστικά μεγάλη ευθύνη αλλά ... που είναι η δική μας;;; Δεν πιστεύεις ότι κάπου, κάτι κάνουμε και εμείς στραβά;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ προσωπικά τίποτε, εκτός και αν έχεις να μου υποδείξεις το λάθος μου, όπως υποδεικνύω τα δικά τους...

    (Επαναλαμβάνεσαι...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δηλαδή άφησες το σπίτι σου και πήγες εθελοντικά να βοηθήσεις;;; Δεν λέω για εσένα. Για εμένα λέω, όλους μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν είναι καλό να μεταβιβάζουμε τις ευθύνες του κρατικού και κυνερνητικού μηχανισμού επάνω μας. Κανείς μας δεν είχε υποχρεώση να βοηθήσει. Η υποχρέωση και η ευθύνη ανήκουν εξ ολοκλήρου στο κράτος. Η ανάγκη βοήθειας συνεπάγεται παραδοχή ανικανότητας (γιατί νομίζεις ότι δεν ζήτησαν άμεσα βοήθεια;). Επιπλέον οι εθελοντές περισσότερο κίνδυνο και χάος δημιουργούν ελλείψεως μόνιμης οργανωτικης δομής. Όπου έτυχε κάτι όπως είδες οι εθελοντές κάηκαν... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα.

    Το διάβασα πολύ προσεκτικά από χθες...

    και συμφωνώ - βαρέθηκα να μου αποδίδουν ευθύνες που δεν έχω.

    (προσωπικά, και οικολογική συνείδηση έχω,και συμμετέχω σε οικολογικές οργανώσεις - όχι τώρα που έγιναν της μόδας, αλλά χρόνια πριν - και εθελόντρια στην Πάρνηθα είμαι - και όχι φέτος μόνο, μια και μένω κοντά - και στο παιδί μου μαθαίνω, και ότι άλλο περνά από το χέρι μου κάνω, χρόνια τώρα - κι ας μην μου τα έμαθαν στο σχολείο, κι ας χρειάστηκε μόνη μου να ψάξω (για την πρόσφατη καταστροφή στην Πελοπόννησο, δεν θα πω τπτ)... Θεωρώ ότι κάνω ό,τι περνάει από το δικό μου χέρι, και πολύ περισσότερα - το κράτος, όμως, τόσα χρόνια, δεν έκανε για μένα αυτά που είχε υποχρέωση, αυτά για τα οποία το πληρώνω με τους φόρους μου, αυτά για τα οποία "τους ψηφίζω" κάθε 4 χρόνια.Εκεί είναι, άρα, οι ευθύνες, κι όχι εδώ.Και δεν κατάλαβα γιατί εγώ έπρεπε να πληρώσω τόσο ακριβά τη δική τους ανικανότητα...

    Όλο το κείμενο,αλλά ειδικά την τελευταία σου, παράγραφο, την υπογράφω χωρίς να αλλάξω λέξη, Καμηλιέρη.

    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καμηλιέρη μου, ΤΑΠ!
    Κοίτα γύρω σου, σε όλα τα κράτη ο εθελοντισμός βοηθάει πολύ. Ειδικά όσον αφορά δασο/πυροπροστασία!

    Δεν λέω ότι η ευθύνη δεν είναι ΚΑΙ του κράτους /κυβερνητικού μηχανισμού /των εκπροσώπων ΜΑΣ, πως δεν είναι ;;; τεράστια... Αλλά είναι και δική μας. Τι σημαίνει ότι ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ;;;;;;;;; Μπρρρρ... Όλοι μας την έχουμε, και πολύ. Θα καίγεται το σπίτι σου ή του γείτονά σου και εγώ αραχτός θα βγάζω φωτό για να παραπονεθώ αύριο;;; Ή ... χειρότερα, θα με πειράξει να χάνω 2 ώρες την εβδομάδα για μια βασική εκπαίδευση όταν ξέρω τον κίνδυνο από πριν ;;;; Γιατί το ξέραμε, έτσι;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εθελοντισμός σημαίνει... εθελοντισμός κουβούλα. Στην λέξη εθελοντισμός δεν εμπεριέχεται η υποχρέωση. Το κράτος έχει υποχρέωση να είναι ικανό να ανταπεξέλθει χωρίς εθελοντές. Εγώ δεν έχω υποχρέωση να είμαι εθελοντής. Είναι στην διακριτική και μόνο ευχέρεια μου. Ο εξαναγκαστικός εθελοντισμός παραπέμπει μάλλον στην επιστράτευση.
    Σίγουρα δεν θα δώσω άλλοθι σε κανέναν μηχανισμό να συνεχίσει να υπολειτουργεί και να εφαρμόζει τις πολιτικές που εφαρμόζει, στηριζόμενος στο ότι θα τον ξελασπώσει ο εθελοντισμός και τα τσάμπα χέρια.
    Και ναι, θα κοστίσει στον καθένα. Το γεγονός πως έχω γνώσεις πυρόσβεσης λόγω στρατού πρωτίστως και επαγγέλματος μετά και λόγω μικρής εμπειρίας από τη φωτιά του Σεϊ Σου, δεν σημαίνει ούτε ότι έχω την εμπειρία, ούτε την ικανότητα, ούτε την οργάνωση. Συν τοις άλλοις ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ούτε αυτές τις γνώσεις και είναι ακόμα πιο ανοργάνωτος, ενώ ταυτόχρονα την στιγμή που θα βρεθεί (έχεις βρεθεί αλήθεια;) δίπλα σε φωτιά, τουλάχιστον το 40% θα τρομάξει και θα αντιδράσει σπασμωδικά. Και επιπλέον δεν έχει και τις δύο αυτές ώρες να διαθέσει. Οκτώ (οκτώ; δέκα το λιγότερο και βάλε) εδώ, δύο εκεί, τρείς στις μετακινήσεις, κάτι σε γυμναστήρια γιατί ξεχάσαμε πως πρέπει να είναι η ζωή, ε όχι, φτάνει πια με τα πολιτικά συστήματα εξάντλησης, ξεζουμίσματος και μεταφοράς ευθυνών μόνιμα στον πολίτη για να λαμβάνουν άλλοθι και χρήμα οι υπεύθυνοι.
    Η ευθύνη είναι στο κράτος και μόνο. Ο εθελοντισμός είναι στην διακριτική μου ευχέρεια, δεν είναι υποχρέωσή μου και η κρατική οργανωτική δομή δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να στηρίζεται σε αυτόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΕΓΩ δεν έχω υποχρέωση να είμαι εθελοντής.
    Eπίσης ΕΓΩ δεν είμαι υπεύθυνος για την κυβέρνηση που βγάζουν άλλοι.
    ΕΓΩ περιμένω από το κράτος, είναι στην διακριτική μου ευχέρεια να συμμετάσχω ...

    Seriously;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λοιπόν, τώρα που το ξανασκέφτομαι λέω να κατασκευάσω εθελοντικά σχέδια δασοπροστασίας, να ζητήσω εθελοντικά να δημιουργηθούν οι αντιπυρικές ζώνες και εντελώς εθελοντικά να βάλω όλους τους έλληνες περίπολα, αφού φυσικά τους καταστήσω σαφές πως αν λείπουν από τις δουλειές τους δεν θα πληρωθούν…
    Ναι, σοβαρότατα. Η κυβέρνηση εκλέγεται για να φροντίσει ώστε να υπάρχουν οργανωτικές δομές, η υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό που θα προστατέψουν τον πολίτη. Εκλέγεται για να εξασφαλίσει την πρόληψη όλων αυτών και να καταφύγει στην καταστολή μόνο όταν είναι απαραίτητο. Αυτή είναι η δουλειά της και καμία άλλη. Αλλιώς μπορούμε να την καταργήσουμε και να πάρουμε εντελώς εθελοντικά την οργανωτική εξουσία του τόπου μας. Από εκεί και πέρα, η κυβέρνηση κάνει ανάθεση καθηκόντων στο επιτελείο και στην συνέχεια στο προσωπικό της (την δουλειά που τόσο καλά ξέρεις ως delegation). Και με αυτά πρέπει να έχει την ικανότητα να ανταπεξέλθει και να προστατέψει τους εκλέκτορές της. Εγώ δεν φέρω καμία μα καμία ευθύνη ούτε για την κυβερνητική ανικανότητα, ούτε για την ανοργανωσιά, ούτε για τις ελλείψεις που δημιουργεί η πολιτική της (κόντρα στις απαιτήσεις μου), ούτε για ότι συνέβη. Εσύ άμα θες να αδικείς τον εαυτό σου και να δίνεις άλλοθι σε εγκληματίες, φέρε, εγώ πάντως το φταίξιμο το ρίχω μόνο σε όσους δικαίως το έχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "που ακούς ανακοινώσεις και δεν ξέρεις αν πρέπει να βάλεις τα κλάματα ή να πάρεις το δίκανο".

    θα σε συμβούλευα εντελώε εθελοντικά να πάρεις το δίκανο.

    επίσης, λες "ακούσιοι μαζικοί δολοφονοι".
    σοβαρά; εγώ τους θεωρώ εκκούσιους. Εκκουσιότατους για την ακρίβεια.

    Και μη μου σκοτώνεις την ελληνική γλώσσα, σε παρακαλώ: ή θα γράψεις "ύβρις" στα αρχαία ή "ύβρη" στην δημοτική. η και ς δεν πάνε μαζί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι, αυτή (δυστυχώς) την ευθύνη την αποδέχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Darth, δεν δίνω άφεση και άλλοθι σε κανέναν, υπάρχουν εκούσιοι δολοφόνοι, δεν υπερασπίζομαι αυτούς. Αυτό το θεωρούμε δεδομένο. ΑΛΛΑ, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι θα έπρεπε να κάνω περισσότερα αν κάποια στιγμή θέλω να δω και αποτελέσματα. Αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τι αποδέχεσαι? ότι σκοτώνεις την ελληνική γλώσσα?

    χεχεχε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε αυτό να συμφωνήσουμε κουβούλα μου. Να πράξεις από την θέση που διαθέτεις και με κοινωνική ευθύνη, που διαθέτουμε και είναι υποχρέωση όλων μας, ώστε να αλλάξει κάτι, ναι. Να λάβεις όμως την ευθύνη πράξεων που ανήκουν σε άλλους, όχι.

    [σπίρτο η κροτ, ε;]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. πρόσεξε μην ανάψει πάνω στην καμήλα σου και την κάνει παρανάλωμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οι ευθύνες του κρατικού -και άρα κυβερνητικού-μηχανισμού τεράστιες.
    Η πολιτική απαιτεί προτεραιότητες και η προστασία του περιβάλλοντος ΔΕΝ είναι μέσα σε αυτές.
    Και αυτό το πληρώσαμε , το πληρώνουμε και θα το πληρώνουμε ( ίσως όχι τόσο τραγικά που το περιγράφεις αλλά ΣΙΓΟΥΡΑ πολύ περισσότερο από αυτό που φαντάζονται οι περισσότεροι) για καιρό ακόμη.
    Από εκεί και πέρα ΚΑΙ οι δικές μας ευθύνες είναι εξίσου τεράστιες.
    Ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που περιλαμβάνει
    α) Εγκληματική αμέλεια σε βαθμό κακουργήματος με τα αναμμένα τσιγάρα που εξαπολύουμε από τα παράθυρα αυτοκινήτων ντάλα μεσημέρι με 40 και βάλε βαθμούς θερμοκρασία
    Β)Οι φωτιές που ανάβουμε για να ψήσουμε καμιά πανσέτα κλπ
    γ) η δημιουργία σκουπιδότοπων όπου η "ζώνη πυρασφαλείας" μας επιτρέπει να φτάσουμε με το ντεμεκ 4χ4 μας.
    δ) η ανοχή μας στην προληπτική ανεπάρκεια με αντάλλαγμα μια θέση στον Δήμο ενός ξαδέρφου μας.
    ε) ο ατομικισμός μας και η νοοτροπία του "μακριά από τον κώλο μου κι ας είναι και στου αδερφού μου" που μας διακατέχει.
    Έχει ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο η συνομιλήτρια σου ΚV σε ότι έχει να κάνει με την δική μας αναισθησία. Αναισθησία που γίνεται κραυγή αγωνίας και "βοήθεια χριστιανοί" καίγεται το σπίτι ΜΟΥ όταν το συμφέρον μας το απαιτεί!
    Ο "εθελοντισμός" ως όρος χρησιμοποιείται καθ υπερβολή στις περιπτώσεις που καίγεται το σύμπαν.
    Δεν μπορείς κύριε να μην συμμετέχεις ΕΝΕΡΓΑ και με όλες σου τις δυνάμεις ( θυσιάζοντας και την ζωή σου ακόμη εάν νομίζεις ότι αξίζει αυτό που προστατεύεις )όταν βλέπεις ότι η φωτιά πλησιάζει στο χωριό σου ή την πόλη σου αλλά να την κάνεις με ελαφριά πηδηματάκια και να φωνάζεις να σου στείλουν αεροπλάνα και βαπόρια για να σώσουνε το βιός σου!!!
    "εθελοντής" για το ίδιο μου το σπίτι???
    ή του αδερφού μου, του φίλου μου, για τις ζωές των συνανθρώπων μου και πάει λέγοντας.
    Το "εθελοντής" είναι τίτλος που ξεχωρίζει τον άχρηστο από τον άνθρωπο, και όχι χαρακτηρισμός υποχρέωσης ή μη.
    Πάω στην δουλειά τώρα και τα ξαναλέμε μιας και το αφήνω μισό το σχόλιο ( 1 ώρα έκανα να διαβάσω το ποστ σου!!! :)))
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εντελώς εθελοντικά το Σάββατο το απόγευμα καταλύω τις οργανωτικές δομές του κράτους και αναλαμβάνω την εξουσία, μιας και η μόνη ευθύνη που δίδω στον εαυτό μου είναι πως δεν έκανα το παν για να μην φτάσει ο κρατικός μηχανισμός σε αυτό το επίπεδο αχρηστίας.
    Σε περίπτωση που διαφωνείς και με αυτό, τότε παραπέμπω ξανά σε ανωτέρω σχόλια (μην επαναλαμβάνομαι).

    Το κράτος είναι αυτό που έχει οργανωτικές δομές και υποχρεώσει. Εγώ διαθέτω μόνο ευαισθησία και ήθος, τα οποία εκμεταλλεύεται ο κάθε συμφεροντολόγος για να καταστρατηγήσει τα πάντα. Αυτό εγώ δεν το επιτρέπω και απαιτώ το κράτος να με προστατεύει εκτός των άλλων και από τους εκμεταλλευτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. μόνο που το κράτος δεν δύναται να σε προστατέψει από τους εκμεταλλευτές... μπορεί να προσπαθήσει, θεσπίζοντας δικλίδες ασφαλείας αλλά πάλι εκείνοι θα βρουν παραθυράκι…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συνεπώς οδηγούμαστε στην αναγαιότητα κατάλυσής του και αλλαγής της οργανωτικής δομής. Το κράτος δύναται, οι συγκεκριμένες κυβερνήσεις και τα συγκεκριμένα πολιτικά συστήματα δεν δύνανται διότι δεν διαθέτουν πολιτική βούληση και ακολουθούν τους συμφεροντολόγους, δρώντας χωρίς ήθος. Γι' αυτό βρίσκουν τα παραθυράκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο στην Ελλάδα, δεν είναι. Το Κράτος υπάρχει για να εξυπηρετεί και να στηρίζει τον πολίτη. Τουλάχιστον αυτο το Κράτος υπάρχει στο εξωτερικό. Θα έπρεπε να υπηρετεί και προστατεύει τα δικαιώματά μας. Αντ' αυτού στην Ελλάδα μας έχει όλους χεσ&&&νους, μας αφήνει να κόψουμε τον λαιμό μας σε καταστροφές, δεν μας βοηθάει να ορθοποδήσουμε, λιώνοντας τα όνειρα των νέων και σβήνοντας τις συντάξεις των παλιών.
    Καλείται λοιπόν ο πολίτης να γίνει εθελοντής για να προστατέψει τον εαυτό του, τη χώρα, το ίδιο το σύστημα που αδυνατεί να κάνει το καθήκον του.

    Τέτοιο Κράτος δεν το θέλουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μια από τις βασικές αιτίες της αδυναμίας οποιουδήποτε πολιτικού συστήματος να πετύχει την πλήρη προστασία του πολίτη είναι ακριβώς αυτή η "απαίτηση" που διατυπώνεις σε όλες τις απαντήσεις σου με τους συνομιλητές σου.
    Οι κρατικές δομές φίλε μου προσπαθούν να εξυπηρετήσουν τον πολίτη στις καθημερινές του ανάγκες και όχι να τον υπηρετήσουν . Το ίδιο και οι υπηρεσίες.
    Ο πολίτης είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει και είναι συνυπεύθυνος για την όποια κατάσταση που επικρατεί στην χώρα του.
    Χωρίς την συμβολή του πολίτη δεν υπάρχει τίποτε που να μπορεί να λειτουργήσει!
    Ένας σημαντικός παράγοντας( ο ανθρώπινος) που διαμόρφωσε μια αρνητική κατάσταση στην πρώην Σοβιετική ένωση.
    Η αίσθηση του πολίτη ότι μόνο το κράτος είναι υποχρεωμένο να καλύψει την δική του αδιαφορία. παραβατική συμπεριφορά, αναισθησία, απανθρωπιά, κλεψιά κλπ.
    Μεγάλη κουβέντα πάμε να ανοίξουμε και δεν είναι του παρόντος , αλλά καλό είναι να αναθεωρήσουμε την επικρατούσα άποψη και να ξαναφέρουμε τον πολίτη μπροστά στις ευθύνες του. Δεν μπορεί ο καθένας από εμάς να θέλει για τον εαυτό του έναν αστυνομικό δίπλα του να τον προστατεύει, έναν στρατιώτη έξω από την αυλή του, μια δημόσια υπάλληλο να προσπαθεί ολημερίς και οληνυχτής να φέρει βόλτα την ανοργανωσιά του και την τάση του να τρέχει τελευταία στιγμή δημιουργώντας ένα κομφούζιο στις υπηρεσίες να καταθέσει το ΦΠΑ την φορολογική του δήλωση, να πληρώσει το σήμα του κλπ.
    Δεν μπορεί να απαιτεί έναν «σκουπιδιάρη» να μαζεύει τα σκουπίδια του σε 24ωρη βάση, έξω από το σπίτι του, στην παραλία που πάει να πάρει το μπανάκι του, στα μαγαζιά που βγαίνει να διασκεδάσει, στο μαγαζί του που πάει και βγάζει τα σκουπίδια του ότι ώρα του καπνίσει παρότι ξέρει ότι η καθαριότητα περνά κάθε πρωί στις 9 κλπ.
    Όπως επίσης δεν μπορεί να έχει την απαίτηση να είναι στημένο ένα ασθενοφόρο, με 42 νοσοκόμες έτοιμες για όλα, μόνο για την πάρτη του για να μπορεί να τρέχει στα νοσοκομεία όποτε κλάσει μέντες για οτιδήποτε , όταν τραυματιστεί επιπόλαια και ουρλιάζει ότι πεθαίνει στις τηλεφωνήτριες του 166 , όταν μπαίνει στο νοσοκομείο και πάει να κλέψει την σειρά του συνάνθρωπου άρρωστου ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΝΤΑΣ τον ετοιμοθάνατο κλπ.
    Ας σταματήσω εδώ γιατί δεν με φτάνουν όλα τα γκίγα μπαιτ του μπλογκ σου για να παραθέσω άπειρα τέτοια παραδείγματα.
    Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε κάτι.
    Το κράτος από μόνο του δεν μπορεί να καταφέρει ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα.
    Μια τεράστια χαβούζα είναι τα δάση μας και παραξενευόμαστε πως παίρνουν φωτιά!!Έχω πάθει πλάκα με τα γκαζάκια που βρίσκω πεταμένα δεξιά και αριστερά στις πιο δυσπρόσιτες πλαγιές που ανεβαίνω !!Έχω βαρεθεί να βγάζω πλαστικές σακούλες από την προπέλα του σκάφους μου και να βλέπω χιλιάδες πλαστικά μπουκάλια μεσοπέλαγα !
    Έχω απηυδήσει να μαζεύω τα σκουπίδια των φίλων ψαράδων που κάνουνε το χόμπι τους στις παραλίες .
    Έχω χαζέψει με την αναισθησία και την οικολογική ασυνειδησία φίλων φουσκωτάκιδων που αφήνουν ότι μπορείς να φανταστείς σε απρόσιτες για τους πεζούς- και για τους σκουπιδιάρηδες επίσης- παραλίες ακατοίκητων νησιών.
    Λες και δεν θα ξαναπάνε στο ίδιο μέρος και του χρόνου!
    Ποιον να πρωτοφυλάξει το κράτος μου λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καπετάνιο μου, μια γρήγορη ματιά στο παρελθόν τούτου εδώ του τόπου μπορεί να σε πείσει πως υποστηρίζω ακριβώς όσα ανέφερες και μάλιστα έχω τσακωθεί γι' αυτά με αρκετούς υποστηρικτές της δια φόβου επιβολής και της διαφωνίας του καναπέ. Με μια διαφορά. Άλλο η υπευθυνότητα του πολίτη, και άλλο η παντελής απουσία του κράτους και η ακύρωση της ίδιας του της οργανωτικής δομής, υπόστασης και υποχρεώσεων, ειδικά όταν αυτά συμβαίνουν για ιδιοτελείς σκοπούς.

    Κάποια στιγμή πρέπει να διαχωρίσουμε την θέση μας και να απαιτήσουμε αποτελεσματικές οργανωτικές δομές και ορθή λειτουργία του μηχανισμού. Ειδάλως όντως η κρατική μηχανή είναι άχρηστη. Όμως χωρίς κρατική μηχανή κοινωνικής δραστηριοποίησης η ανθρώπινη κοινωνία θα επιστρέψει πλήρως στο επίπεδο ζούγκλας...

    Το ψάρι βρωμάει μεν, αλλά πάντα από το κεφάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. "... χωρίς κρατική μηχανή κοινωνικής δραστηριοποίησης η ανθρώπινη κοινωνία θα επιστρέψει πλήρως στο επίπεδο ζούγκλας..."
    μπιεν σιουρ μεσιέ :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ο κύκλος δεν έχει αρχή και τέλος εάν τον δεις κατόπιν εορτής.
    Συμφωνώ απόλυτα με τον Καπετάνιο και με τα τελευταία σου σχόλια Darthiir γιατί στην ουσία, το κράτος ΔΕΝ είναι και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να είναι στο απυρόβλητο, ούτε το μοναδικό, συνειδησιακά, σημείο διαμάχης των πολιτών. Αλλά το έδαφος να ΔΟΥΜΕ επιτέλους τα λάθη μας (ημών και υμών) και να αναπτύξουμε τις σθεναρές αντιστάσεις σε αυτό που η ψήφος μας αναδεικνύει ως καταλυτικό παράγοντα αρωγής και οργανωτικής δομής.
    Δεν είμαστε μονάχα θεατές, αλλά και κυβερνήτες πλοίου.
    Έστω κι αν αυτό είναι το τσαρδάκι μας.
    Φιλικά,
    Μικρούλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Κοιτάω αυτό το post ειδικά εκεί που γράφεις:
    "Οι άνθρωποι που ενώ εξελέγησαν με σημαία την ρομφαία της τιμωρίας και της μηδενικής ανοχής, εκλιπαρούν τώρα τον λαό να μην τους τιμωρήσει για την αδράνεια και την αδιαφορία τους, για τα εγκλήματα έναντι ανθρώπων και κράτους για τα οποία είναι απόλυτα συνυπεύθυνοι. Για το αίμα των ανθρώπων που κυλά και στα δικά τους χέρια."
    Και τι έκανε το μεγαλύτερο ποσοστό;;;
    Τους ξαναψήφισε....

    Τώρα πες μου... ποιος φταίει; Οι πολιτικοί ή οι πολίτες;;;
    Το θέμα είναι πως τα πιο ωραία μέρη της Ελλάδας τα κατοικούν ανεγκέφαλοι και αυτό φάνηκε και απο τα αποτελέσματα των εκλογών...
    ΤΟ πρόβλημα είναι πως δεν είναι δικά τους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αλήθεια λέγεις καλή μου.

    ΟΜΩΣ...

    Θεωρώ απόλυτα υπεύθυνες τις πολιτικές παιδείας των τελευταίων ετών (τουλάχιστον 10-15) για την δημιουργία των ανεγκέφαλων και χωρίς κρίση ανθρώπων ώστε να υπόκεινται σε τέτοιου είδους χειραγωγήσεις. Βλέπεις και αυτοί κάνουν το ίδιο λάθος να θεωρούν τον λαό κτήμα τους.

    Πάντα φαύλος κύκλος είναι, όμως το κλειδί για την λύση του προβλήματος το κρατάει πάντα η πολιτική βούληση των κυβερνώντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...