Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

Απεργία βίου

Υπάρχουν φορές που χωρίς να μπορείς να αντιληφθείς την αιτία, η κούραση είναι έκδηλη επάνω σου. Συνήθως αναρωτιέσαι αν και γιατί είσαι κουρασμένος, δεν έσκαβες κι όλας όλη μέρα – για την ακρίβεια δεν έσκαψες και καθόλου, και θεωρείς πως όλα αυτά είναι αποκυήματα του μυαλού, αλλά όταν αντιλαμβάνεσαι πως οι μύες αδυνατούν να επαναλάβουν για ενδέκατη φορά την έλξη και επιπλέον αντιδρούν με πόνο στην απόφαση επανάληψης της δεκάδας, τότε μάλλον είσαι κουρασμένος. Ή και αυτό αποτελεί καλά καλυμμένο αποκύημα της φαντασίας σου, μιας και στην πράξη εξ ανάγκης εξαναγκάζεις τον εαυτό σου να ασκηθεί με αυτό τον τρόπο, ενώ στην ουσία προτιμάς ομαδικά, δημιουργικά αθλήματα; Αλλά πού και πώς να βρεις την ομάδα;
Όχι δεν είναι αποκύημα. Ίσως η εσωτερική αποστροφή εντείνει την αίσθηση παραίτησης της στιγμής, αλλά η κούραση προφανώς είναι γενικότερα έκδηλη επάνω σου. Η μανούλα άλλωστε συνήθως είναι αλάνθαστη σε τέτοια θέματα. Θα φταίνε τα φυντάνια, σου απομυζούν αρκετή ενέργεια. Ειδικά όταν σε κουράζει και η νοοτροπία τους. Εντάξει κι εσύ χάρηκες τις φορές που ακυρώθηκαν τα μαθήματα και σου δόθηκε χρόνος για περισσότερη διασκέδαση, αλλά ποτέ δεν θεώρησες τη σπουδή καταναγκαστικά έργα, μεταβατική περίοδο την οποία πρέπει να διανύσεις για να συνεχίσεις παραπέρα. «Αν δεν θέλετε μάθημα μία, εγώ μπορώ να μην ενδιαφερθώ δέκα. Απλά να με ενημερώνετε εκ των προτέρων για να μην έρχομαι». Λίγη σύνεση μπορείς να διακρίνεις μόνο σε όσους απέτυχαν ήδη μία φορά. Όχι λόγω τιμωρίας, το ξεκαθάρισες. Άλλωστε, εξαιρώντας όσους είναι προκλητικά αδιάφοροι, τα κινούμενα ζόμπι όπως τα χαρακτηρίζεις, και όσους είναι προκλητικά αντιρρησίες – οι μελλοντικοί σφαλιαροεισπράκτορες ή δυνάστες, έν’ απ’ τα δυο, με τους υπόλοιπους «παίζεις σφαλιάρες». Με διακριτούς ρόλους μεν, αλλά η επικοινωνία κινείται σε φιλικά επίπεδα.
Παρόλ’ αυτά η όλη κατάσταση σίγουρα κουράζει. Και οι περίεργες βραδιές δεν βελτιώνουν την κατάσταση. Όταν μετά μία ώρα ξυπνάς και παρότι κουρασμένος, αναλαμβάνει δράση «ο αβόλευτος» και δεν μπορείς να θυμηθείς καν μετά από πόση ώρα κοιμήθηκες ή πόσες φορές τριγύρισες σαν φάντασμα, μάλλον κουρασμένος θα είσαι. Και νευριασμένος γιατί την επαύριο έχεις δουλειά, πνευματική σύνθεση, και ξέρεις πως το μυαλό δε θα λειτουργήσει ορθά. Γιατί δεν το κάνεις τώρα; Μα ούτε τώρα λειτουργεί ορθά, ανεξαρτήτως της άρνησης ύπνου. Κάτι σαν απεργία φαντάζει.
Είναι καιρός άλλωστε που μάλλον είσαι κουρασμένος. Από πολλά. Τα γεμάτα στη μέση ποτήρια – πολύ προτιμότερα τελικά τα άδεια, την αναμονή, την προσμονή, την αδυναμία. Από εσένα τον ίδιο, ακόμα και από την συμπεριφορά σου απέναντι στους γονείς σου. Καιρό τώρα λες πως κακώς μίλησες έτσι, όμως το επαναλαμβάνεις και το ξαναεπαναλαμβάνεις. Και κάθε φορά το μετανιώνεις αλλά είναι αργά. Ακόμα και συγνώμη να ζητούσες, θα είχε χάσει πια το νόημά της. Ευτυχώς που οι γονείς είναι πάντα γονείς, αλλιώς πιθανότατα θα σου είχαν κόψει την καλημέρα.
Η κούραση και η απεργία ύπνου πάντως σίγουρα δεν βοηθά την επικοινωνία. Κανενός είδους. Ώρες ώρες αισθάνεσαι κι εσύ κινούμενο ζόμπι. Άλλου είδους, όχι σαν τη φυντανίτσα που σου ήρθε στο μυαλό νωρίτερα. Θα μου πεις βέβαια πως ανάμεσα σε ‘σένα και σε αυτή, αυτή μάλλον «περνάει καλά». Λόγω άγνοιας βέβαια. Ενώ εσύ κουράζεσαι και από την έγνοια, την επιπλέον έγνοια όσων δεν νοιάζονται.
Άλλα τριγύριζαν στο νου εδώ και δύο μέρες, άλλα κατεγράφησαν. Στον παγκόσμιο πανζουρλισμό για την εκλογή του μαύρου πλανητάρχη πάντως δε συμμετείχες. Όπως πάντα, αν είναι να χειροκροτήσεις, προτιμάς να χειροκροτείς στο τέλος της παράστασης, όχι στην έναρξή της.

25 σχόλια:

  1. Χμ.. στην αρχή σκέφτηκα να σου γράψω από τα αγαπημένα μου κομμάτια των συγγραφέων του προηγούμενου post, αλλά αυτά τα ξέρεις και από μόνος σου... Και επειδή τα δικά μου λόγια είναι πολύτιμα και τα κρατάω για όταν μπορείς να τον δεις τον άλλον, πάρε κάτι από έναν από τους αγαπημένους μου κόσμους, που σίγουρα δεν σε πηγαίνουν οι καμήλες σου.... Για τις στιγμές λοιπόν, που σίγουρα θα έρθουν...
    ;-D

    KATI ΣΤΙΓΜΕΣ
    Είναι κάτι στιγμές
    που μια γλύκα θεριεύει μέσα μου
    και με σηκώνει ψηλά
    πάνω από τούτη τη γη
    και να με κατεβάσει σκοπό δεν τόχει...
    που κάποιος μ' αναμμένο δαυλό
    τρέχει μέσα μου
    και σιγά σιγά ανεβαίνει
    και να βγει ψάχνει
    απ' το σκοτάδι της ψυχής μου.
    Κι έχει μια γλύκα τούτο το φως
    που φουντώνει,
    γλύκα του μούστου που φουσκώνει...
    Τι παράξενη πού' ναι η ευτυχία,
    όταν με θυμάται
    και με κουβεντιάζει!...
    (Ε.-Α. Λ.)

    Και για να μην ξεχνιόμαστε κιόλας..
    Y yo, mínimo ser,
    ebrio del gran vacío constelado,
    a semejanza, a imagen del misterio,
    me sentí parte pura del abismo,
    rodé con las estrellas,
    mi corazón se desató en el viento.
    (P.N.)

    It's full of stars, Καμηλιέρη...
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φίλε, πριν ακόμα διαβάσω την ανάρτηση, έμεινα με την εικόνα:
    εχθ΄ς αργά το βράδυυ γυρίζονυας σπίτι ο γιός μου(τεσσάρων ετών) μου δήλωσε ότι ήθελε να βάλει μία ψηλή σκάλα μέχρι το φεγγάρι για να το πιάσει και να δει αν είναι μαλακό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ψιτ!

    η μανούλα πάντα έχει δίκιο
    (αλλά δεν ξέρει τις σωστές αιτίες)

    Άσε τις σκάλες και τα φεγγάρια
    (επειδή είναι Παρασκευή τον γλίτωσες το Νταλάρα)
    και δεν έχει και πανσέληνο, ακόμα

    Μήπως μια εκδρομή κι εσύ;
    Άντε!!!

    Σμακ!

    Καλημέέέέέέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τρομερό post Καμηλιέρη. Το καραβάνι του νου ξεκίνησε και δεν χρειάζεται καμήλες για την πορεία! Όντως η κου΄ραση μπορεί να είναι έκδηλη, να την δείχνει ο κάθε σου πόρος, και οι μόνοι ίσως που θα το καταλάβουν είναι οι δύσμοιροι οι γονείς που ό,τι κι αν οτυς κάνεις όντως δεν πρόκειται να σε παρεξηγήσουν ποτέ. τι τραβάν κι αυτοί με τα φυντάνια τα δικά τους! Όπως και να έχει σε αυτές τις περιπτώσεις, αυτό που βοηθάει είναι η αποχή, ή η απόδραση. Ή και τα δυο μαζί σε συνδυασμό θα βοηθούσαν πολύ εξίσου! Όπως και να χει, σου εύχομαι να ξεκουραστείς από όλα όσα σε βασανίζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. βασικα ειμαι πολυ κουρασμενη να σου γραψω κατι ....και η μαμα μου δεν με αφηνει να σου γραφω πανω απο 10 φορες την μερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος7/11/08 4:39 μ.μ.

    αηδιες. μια γαρδουμπα χρειαζεσαι να στανιαρεις.

    τεσπα, μη το ψαχνεις. Σε χτυπησε κι εσενα οπως χτυπαει και εμας κατα καιρους. Υπομονη, μπορα ειναι θα περασει....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά που δεν είναι full of cans Σοφία μου…

    lol σωωωωστός ο μικρός αθηνόβια ;)

    Μμμμ κοίτα μανούλα, μια εκδρομή δε θα με χαλούσε, αλλά έχω κάτι υπόλοιπα με μια ολοκληρωμένη διαχείριση που με ταλαιπωρούν και δεν αδειάζω…

    Λιάκο μου αν είναι για απόδραση από το αλκατράζ να το συζητήσουμε…

    Σκώληξ μην την ακούς τη μαμά σου, γράψε και έντεκα, και δώδεκα κοκ… ;)

    Ξωματιάρα… ΟΥΣΤ
    Που θα μου πεις εμένα πως με έπιασε η ασθένεια των μοναχών…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εχετε ποτε αναρωτηθει γιατιστο τελος της ημερας δειχνετε κουρασμενη; Η Εστε Λοντερ εδωσε απαντηση στο ερωτημα κατασκευαζοντας την κρεμα.. θεα..

    καλο μου παιδι, λαθος κρεμα προσωπου ζρησιμοποιεις!
    γι αυτο!

    ασε που κοπίασες πολυ στοποστιδιον του Sotiris K. καικοπιασα κι εγω ομου πολυ να καταλαβω γιατι τοσος κοπος να μιλησετε για τον μη-κοπο



    (ωστε, δεν ειμαι μονη...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ενταξει συμφωνει οκ ..γιουπι






    *αλλα θα πρεπει να ρωτησω τον μπαμπα μου πρωτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. σκουλικάκι παιδί μου, η άδεια της μαμάς αρκεί!
    (ως γνωστόν, αυτή αποφασίζει έτσι κι αλλιώς)
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. και καθόμαστε και μακρυά , να βλέπω τουλάχιστο το φως ανάμμενο στις 4 και να παρηγοριέμαι.
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. απαπα εσύ καλέ δεν ήσουν ποτέ μαθητής/φοιτητής;
    και τα φυντάνια κουράζονται γιου νόου...:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. take a break
    μη σκεφτείς κανέναν
    [πες πως ανέβασες πυρετό ..λύσσας- πιάνει]
    μη σκεφτείς κανέναν..μ'ακούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χοχο, βρε, άμα είναι cans of beer, δεν πειράζει και τόσο... Άσε που εμείς σε αυτά επιφυλάσσουμε ζούληγμα και ανακύκλωση!!
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εμ… ο κόπος… κόποις κτάται Ωρέλια μου :p
    Αυτό με την κρέμα πάντως θα το προσέξω.

    Πολύ εξαρτημένο σκουλήκι σε κόβω σκώληξ μου ;)
    (Άσε τη μανούλα να ονειρεύεται!)

    Πνευματικά είμαι μαζί σου δημητρούλα μ’, μην ανησυχείς για την απόσταση ;)

    Εεε πολλά πράγματα δεν εγώ ξωγηνοαγαπησιάρα μου.
    Τα φυντάνια βρε δεν κουράζονται απλά, κουρασμένα γεννήθηκαν!

    Τί ώρα εκδότα μου;
    [Άσε, δεν πιάνει, το έχω χρόνιο εγώ το σύνδρομο…]
    {Αυτό mind-flatline πολύ θα ήθελα να το κατέχω}

    Το ζούληγμα για ανακύκλωση ή για στύψιμο το κάνεις Σοφάκι; :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φαίνεται πως οι μύες αντιλαμβάνονται άμεσα τη κούραση του μυαλού και στέλνουν το μήνυμα. Εσύ απλά, να είσαι εκεί να το παραλάβεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Oh, well, το τερπνόν μετά του ωφελίμου, χιχιχιχι!!!
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. χιουμορ κανουμε ..για την ιστορια να πω οτι μενω μονη απο τα 18 οκ ...και ειμαι ηδη 32 ..αρα δεν παει αυτο που λες ..

    φιλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος10/11/08 3:30 μ.μ.

    μπαρμπα στρουμφ....θα ποσταρεις τιποτι φρεσκο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εεεε μπορώ να παραλάβω δι’ αντιπροσώπου; Δεν αδειάζω τώρα να περιμένω τα ντελίβερι βρε βιολιστή μου…

    Πώωω πώωωω. Και δε μου λες βρε σκώληξ, τηλεφωνικώς τους ρωτάς ή παρίστασαι αυτοπροσώπως; :p

    Εδώ ο κόσμος καίγεται… κι η μοναχή… χτενίζεται…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος11/11/08 11:03 π.μ.

    Χρονια πολλα και καλα.
    πολλα και καλα. ποσοτις και ποιοτις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Με ανάποδη σειρά, εγώ:

    Χρόνια Καλά
    και πολλά
    και γεμάτα

    Σμακ, Καμηλιέρη παιδί μου
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Χοχοχοχο, άντε βρε, πολύχρωμος!!! (Έχουμε καινούριο σετ μαρκαδόρων για να επιληφθούμε της υποθέσεως, και για καλύτερα αποτελέσματα, τέμπερες, χεχεχεχε!!!)
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ωωωωωωωω
    Fax; Δε χρησιμοποιείς fax;
    (Και πολύ χάι τεκ γονείς ρε παιδάκι μου ναούμ')

    Μερσώ σας κοπελιές ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...