Τρίτη 19 Αυγούστου 2008

Οι γρύλοι

Τις μέρες αυτές μαζεύτηκε μέρος της «παλιοπαρέας». Συναντήσεις χωρίς πρόγραμμα ή τηλέφωνα. Απλά περπατάς στην παραλία και «πέφτεις πάνω» σε γνωστές φάτσες. Κάθεσαι και πίνεις το ποτό σου (και το δεύτερο και το τρίτο) και κουβεντιάζεις περί ανέμων και υδάτων με ανθρώπους που έκανες παρέα από παιδί. Μαζεύεστε τελικά, χωρίς ραντεβού, σαν από μια συμπαντική συνομωσία, όλοι μαζί (αλλά και άλλοι γνωστοί που θα κάτσουν για κανά μισάωρο να κουβεντιάσουν μαζί σας και να πιούν ένα καφέ) σε κάποιο απ’ τα συνήθη στέκια – τα πιο ήσυχα και δροσερά. Το πιο περίεργο όμως είναι πως αυτός ο αυθορμητισμός και η ζεστή και ευχάριστη παρέα χάνεται το χειμώνα. Μια φίλη δραστηριοποιείται κυριολεκτικά πλάι σου στην τσιμεντούπολη, μένετε πολύ πιο κοντά εκεί, σε ανηγμένα δεδομένα, κι όμως βρισκόσαστε μόνο εδώ. Εκεί ούτε καν κατά τύχη δεν έχετε συναντηθεί παρότι θεωρητικά καταλαμβάνετε τον ίδιο χώρο σε ιδιαίτερα συγγενείς χρονικές στιγμές. Προφανώς ποτέ ταυτόχρονα.
Η δύναμη της συνήθειας είναι πολύ μεγάλη. Κάθε βράδυ που κατεβαίνεις στην παραλία, αλλά και κάθε νύχτα που γυρνάς, σηκώνεις το βλέμμα να πεις μια κουβέντα, έναν ευχάριστο λόγο. Και το βλέμμα αντικρίζει πλέον ένα άδειο μπαλκόνι. Όπως και να το κάνουμε αισθάνεσαι πιο άδειος. Αναρωτιέσαι πότε και άν στο μέλλον το μπαλκόνι θα ξαναγεμίσει, μ’ ένα μέρος τουλάχιστον απ’ τους ανθρώπους που χαιρετούσες μέχρι «χτες», ή αν θα αλλάξουν ριζικά οι συνήθειες. Πάντως σίγουρα σου λείπει το καλησπέρισμα.
Οι νύχτες ξανάγιναν δροσερές, παρότι την ημέρα ο ήλιος καίει. Γρύλοι. Την νύχτα απ’ την ανοιχτή μπαλκονόπορτα μπαίνει η φωνή των γρύλων οι οποίοι εδώ εναλλάσσουν το ρεπερτόριό τους με τα τζιτζίκια. Συνειδητοποιείς πως στο τσιμέντο δεν άκουσες ποτέ γρύλους αλλά ακόμα και τη βαθειά νύχτα ακούς μόνο τζιτζίκια. Απ’ την μπαλκονόπορτα μπαίνει και το δροσερό αεράκι (στην πόλη δεν αφήνεις ποτέ ανοιχτά παράθυρα, κάνει φασαρία το βράδυ, όχι μελωδία), αφού πρώτα έχει διανύσει όλο το καταπράσινο φεγγαρόλουστο λοφάκι που αντικρίζει το μάτι και τα δέντρα και τα οπωροκηπευτικά του κτήματος (η νέα ενασχόληση του μπαμπάκα) κάτω απ’ το μπαλκόνι σου. Ο αέρας είναι πολύ πιο «υγιεινός». Παρατηρείς πως ένα μεγάλο μέρος των συνήθων (σε πολύ κόσμο πλέον) αναπνευστικών προβλημάτων έχει παραμείνει πίσω, σε περιμένει προφανώς να επιστρέψεις.
Σιγά-σιγά το σόι θ’ αρχίσει να μαζεύεται. Είναι και μεγάλο και έχει καιρό (απ’ τα παιδικά σου) να μαζευτεί ολόκληρο (και με όλα τα νέα μέλη του, μικρά και μεγάλα - σχεδόν τριπλάσιο!) ταυτόχρονα στη νυφούλα. Αλλά φέτος θα έχουμε να συνοδέψουμε τη νύφη, την μικρότερη του σογιού, στο νησάκι. Τελικά είχες μια ιδέα για εσένα και ξαφνικά, μέσα σε πέντε χρόνια κατέληξε μόδα και ακόμα και «μη-εντόπιοι» έρχονται εκεί, απ’ όλη την Ελλάδα, να σφετεριστούν την ιδέα που εσύ ποτέ δεν πραγματοποίησες. Και δεν έχεις πάρει τουλάχιστον τα πνευματικά δικαιώματα…

29 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/8/08 12:21 μ.μ.

    σταματα Αντιχριστε! ακομα δεν εχουμε φυγει λεμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλά να παθεις, αφού δεν την κατοχύρωσες (την ιδέα) :ppp

    Είσαι άτυχος, στο έχω πει: εμείς και στην πόλη με ανοιχτά παράθυρα κοιμώμαστε (χωρίς a/c) και γρίλους έχουμε τα βράδια -έλα κοντά, σου λέω!!!

    Κοίτα να το απολαύσεις, λέμε! ;)
    (και tnx για τα tips! )

    Σμακ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξωματιάρα, εσένα δε σε μιλάω γιατί δε με απαντάς ;)

    θα έλεγα κάτι για την κατοχύρωσή μου τώρα μανούλα αλλά το αντιπαρέρχομαι...
    (Κι εγώ στο βουνό μένω αλλά η βουή της πόλης - και τα μηχανάκια :@ - ποτέ δεν ησυχάζει όπου και να πας, ούτε ο αέρας διορθώνεται...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. να έρθεις στο δικό μας βουνό, είναι καλύτερο σου λέω!!!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος19/8/08 3:07 μ.μ.

    Λοιπόν
    Παντρέψου.-
    και μάλιστα γρήγορα λέμεεε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα ... ακόμα και στις εξοχές παραπονιόμαστε?
    Να περάσεις καλά και άσε τα κοπιραιτς για άλλα!

    @ Νατασσούκο δεν παραπονιέσαι για τους γρύλλους;;;; Λίίίίίγο;;;; :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. χμμ.. όταν το τραγούδι τους είναι πιο δυνατό από τη φωνή μου, και δεν με αφήνουν να ακούσω τα σχόλια της φιλενάδας μου από το τηλέφωνο, ναι -με εκνευρίζουν! ;)
    (αλλά μόνο τότε)
    :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τώρα είδα οτι τους "σκότωσα" στο πρώτο σχόλιο τους γρύλλους -υποσυνείδητα, λες;
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάπτεϊν δεν έχω κάτι αξιόλογο στα υπ’ όψη. Έχεις εσύ;
    (Άμα βρω πρόβλημα ουδέν)

    Τελικά θα ’θελα να ’ξερα ποιος παραπονιέται πότε σύντεκνε.
    (Το παλεύω αλλά είναι και αυτό το δείλι που λέγαμε…)

    Μανούλα μετά τα τζιτζίκια θα δώκω παραγγελιά να χαμηλώκουμε και τσου γρύλοι :)
    (Και δε γράφεις κι απ’ τον τούρκο να τα ρίξεις εκεί :p)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι με πέρασες εμένα να τα ρίχνω στον τούρκο μου (ο οποίος λιάζεται δίπλα στην πισίνα με τον Άκη τώρα ;pp)

    :))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. simple, εσύ! Αλλά μην δίνεις σημασία.

    @ Φιλενάδα ο μπάτσος των μουσικών που μου έδωσες, τζίφος... πάλι ακούω τη μουσική του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ φιλενάδα χμμμ... κάτι σκάλισε πάλι, γκρρρ!
    (θα σου βρω άλλον)
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά για μένα σύντεκνε, να μη δώσω σημασία... Αλλά για τον σίμπλ είσαι σίγουρη;

    Βάλ' του αντηλιακό μη καεί μανούλα :p
    (Μετά να δεις: θα ζωγραφίζει κανονικά :ppp)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. (είναι κάτω απ' την ομπρέλα :ppp)
    ;))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. εμ
    ας την κατοχυρωνες...
    τι να σου κανω...
    γρυλοι , τζιτζικια, μελωδιες καλοκαιρινες
    σε βουνο μενεις?!!!!!
    Βορεια Προάστεια? ;Ρ
    αν εχεις λεφτα νυφη θα βρεθει
    σφυρα και θα σου βρω εγω μια καλη κοπελα κοκκινομαγουλη ;Ρ
    μπαι καμηλιερη
    ετσι ομορφα να περνας παντα. <--- ευχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν είν’ πως δεν το επεδίωξα,
    αλλά ήμουν ο μόνος
    κι έτσι με πρόκαμαν…
    ΒΠ όχι, κέντρο απόκεντρο :)
    Τα κρύβω να με πάρουνε για την εμορφιά μου :)
    Βιογραφικά δεκτά, στη συνέντευξη να είμαι λίγο υποκειμενικός όμως;
    Ευχαριστώ κι ανταποδίδω ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ πάντως, στο κενό μπαλκόνι, έβαλα την δική μου την καρέκλα και φροντίζω από τις γρίλιες των παραθύρων να εξακολουθεί να ακούγεται μουσική...
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ολα είναι ρευστά σε αυτή τη ζωή καλέ μου Αl Fayed και όλο κάτι καλύτερο υπάρχει στη γωνία,μία άλλη πιο καλή ιδεά θα σου έρθει πάλι και εκεί θα πραγματοποιηθεί
    αρκεί να είσαι σε ενγρηγόρηση και
    πάντα δημιουργικός;)move on λοιπόν
    and don't look back :)xx
    p.s. καλα και εδώ τρόμαξα να γράψω σχόλιο... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αν κάτι με άγγιξε στο κειμενακι είναι οι γρύλοι καλέ μου. Πόσο μου λείπει η φασαριώδης και υπνωτική συγχρονως παρουσία τους...Κατά τα άλλα, όπου γάμος και χαρά η Μαγδάλω πρώτη. Μάλλον ψιλογερνάς Καμηλιέρη μου. Να προσέχεις
    φιλια
    ριτς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το μέλλον θα δείξει Σοφία μου.

    Δε συνηθίζω να στέκομαι Πηνελοπάκι, αλλά να, μια κούραση, μια βαρεμάρα να ψάχνω τις γωνίες την έχω :s
    (Η συγκεκριμένη ιδέα με νευριάζει, γιατί τον συγκεκριμένο τόπο τον λατρεύω… γρουμφ…)

    Ριτσάκι έχω βάλει σκοπό να παντρέψω όλους τους φίλοι και γνωστοί και μετά πάω στη Μαδαγασκάρη να βουτάω για μαργαριτάρια :p
    (Μάλιστα έχω δηλώσει πως θα τους περιμένει και ένα εισιτήριο ενός ατόμου, χωρίς επιστροφή, για όταν βαρεθούν τσι γυναίκες τους :ppp)
    Να σου στείλω μερικούς γρύλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. XAXAXA, καμιά συγγένεια με την Γεωργία Βασιλειάδου??????? Πάντως το θέμα είναι να πας στη Μαγαδασκάρη όταν θα είναι ωφέλιμη για σένα και όχι για τους άλλους!!!! (Χοχο, εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάρτης!!)
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αλλά δεν μπορώ να τους αφήσω έτσι βρε παιδί μου, να έχουν κάτι να ασχολούνται εν τη απουσία μου :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μαδαγασκάρη ε;
    Χμμ...
    (την κατοχύρωσες την ιδέα, ή θα σε προλάβουν παλι; :ppp)

    Καλημέρα Καμηλιέρη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μπααα
    Δεν την κατοχύρωσα...
    Και δεν είναι πρωτότυπη, απλά μια κάποια λύσης :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. χμμμμ... εσύ μου φαίνεται χρειάζεσαι a real coaching... Δεν ψάχνεις ..ανοίγεις μάτια και μυαλό και βλέπεις από διαφορετικές γωνίες τις καταστάσεις.. ;)
    p.s. ξέρεις γιατί μου αρέσει το wordpress γιατί τώρα μια φατσούλα θα σου έκλεινε το μάτι... xx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Λοιπόν, θα πας που θα πας μέχρι την Μαγαδασκάρη (I like to move it, move it!!) έχε και την Réunion κατά νου... μακράν η λιγότερο ρατσιστική κοινωνία...
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος20/8/08 2:48 μ.μ.

    ποτε δε σε απαντησα ρε ματια μ'?

    θα με πεις και γκαβη τωρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Δεν ξέρω πόσο θα μας αρέσει η Πάργα (θα σου πω, όταν έλθω αν και όλοι λένε τα καλύτερα...)
    αλλά στο δρόμο για την Πάργα βρήκαμε το blog σου, που μου αρέσει πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αμ τα παρ’ άνοιξα Πηνελοπάκι και δεν μου αρέσει καθόλου η κατάσταση που βλέπω :D (και με «θίγει» κατά μίαν έννοια κι όλας)
    {Και αυτό δεν είναι λόγος για wordpress, στο κάνω και εδώ άμα θες :p}

    Μμμμ Réunion; Για δώκε λεπτομέρειες (και φωτογραφίες :p) Σοφάκι :)

    Στην εις διπλούν αίτηση για ανταπόδοση σεβάσμια ξωματιάρα

    Το αν θα σ’ αρέσει το μέρος αλλά και το blog θα το ανακαλύψεις μόνος απ’ αλλού, ευχαριστώ πάντως :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...