Πέμπτη 22 Ιουνίου 2006

Λύσεις...

Ένα καλό έκανε η κυβέρνηση αυτή για την παιδεία και έθεσε βάση για την εισαγωγή στις ανώτερες και ανώτατες σχολές. Απέδειξε έτσι ότι 10000 από τους υποψήφιους που θα περνούσαν, δεν άξιζε να περάσουν αφού δεν στάθηκαν ικανοί να «πιάσουν καν την βάση». Ας ελπίσουμε ότι δεν θα το πάρει πίσω λόγω πολιτικού κόστους και ας σχολιάσουμε απλά το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό αίρονται οι δικαιολογίες «παροχής εκπαίδευσης» για την συνεχή αύξηση των εισακτέων και την δημιουργία επιπλέον σχολών (είτε δημόσιων είτε ιδιωτικών). Απομένει τώρα μια σωστή αναδιοργάνωση των τμημάτων και όχι βέβαια η κατάργησή τους με αποτέλεσμα την δημιουργία προβλημάτων, σε τοπικό επίπεδο, στην περιφέρεια.

Εκτός και αν αντί να καταλάβουμε ότι τόσα παιδιά δεν έχουν τη διάθεση και την όρεξη και προπάντων την υποδομή (όχι την ικανότητα) να σπουδάσουν - αλλά απλά θέλουν το χαρτί ή μια αναβολή της ώρας που θα βγουν στην παραγωγή - θεωρήσουμε ότι πρέπει να τα στείλουμε στον ιδιωτικό τομέα για να πάρουν το πληρωμένο.

Φέτος για πρώτη φορά δεν υπάρχει δικαιολογία για όσους φοιτητές θα φύγουν στο εξωτερικό. Όσοι το κάνουν δεν είναι γιατί δεν «χώρεσαν» αλλά γιατί 35000 παιδιά δεν στάθηκαν ικανά να «πιάσουν» την βάση, αφήνοντας έτσι θέσεις κενές στα ελληνικά εκπαιδευτήρια και υποδεικνύοντας ότι δεν έχουν εργασθεί αρκετά για να αποκτήσουν την υποδομή ώστε να παρακολουθήσουν σπουδές ανώτερου και ανώτατου επιπέδου.

Στα σωστά μέτρα είμαστε πάντα υποστηρικτές.

27 σχόλια:

  1. Ξέρεις πολύ καλά πως δεν είναι ΜΟΝΟ θέμα σκληρής εργασίας. Πρέπει να καίγεσαι, δάδα αναμμένη για κάτι για να θες να δουλέψεις σκληρά...

    Για το παιδί των 17 που έχει πάψει να ονειρεύεται, δεν έχει νόημα να δουλέψει σκληρά. Δεν έχει όνειρα που να αξίζουν αρκετά τη σκληρή δουλειά. Για το παιδί των 17 που επιθυμεί το χαρτί και το βόλεμα, που έχει τα όνειρα δηλαδή της προηγούμενης γενιάς, που δεν αναπνέει τον επαναστατικό (sic) αέρα που οφείλει να αναπνέει η νέα γενιά, φταις εσύ, ο εκπαιδευτής, ο γονιός, και ο κάθε τυχόν ήρωας και μοντέλο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπαρδόν;;;;;;

    Κατ’ αρχάς απόλυτα σωστά είναι αυτά που λες, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι ΔΕΝ έχουν το υπόβαθρο για να παρακολουθήσουν ανώτερες και ανώτατες σχολές. Το γεγονός ότι υπάρχουν ευθύνες, δεν αναιρεί το γεγονός ότι δεν μπορείς να εισάγεις σε ανώτερες και ανώτατες σχολές φοιτητές χωρίς υπόβαθρο!!!

    Κατά δεύτερο λόγο, συνεχώς φωνάζω για την ευθύνη των γονέων και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κτλ. και για το ότι πρέπει όλα να αντιμετωπισθούν σφαιρικά, και ενώ πάντα κατηγορούμαι για επαναστατισμό, τώρα δηλαδή φταίω που δεν τους κάνω επαναστάτες;;;;

    Κατά τρίτο λόγο, αφού ακριβώς έχεις απόλυτο δίκιο, οφείλουμε και να μην επιτρέψουμε την μετατροπή των πτυχίων σε χαρτιά χωρίς αντίκρισμα που τα κατέχουν άνθρωποι χωρίς υποδομή και να ασχοληθούμε με τα πραγματικά προβλήματα λύνοντάς ‘τα από την αρχή

    [Απαπαααα… μια ζωή φωνάζω για την υπευθυνότητα και τα πρότυπα και τον προσανατολισμό που δίνουμε στα παιδιά και τώρα μου την μπαίνετε και καλά γι’ αυτό;;; Μα τελικά συμφωνούμε ή διαφωνούμε;;; - Ξέρω… διπλωματική γυναικεία απάντηση: συμφωνοδιαφωνούμε… αφού δεν μπορούμε να αποφασίσουμε τι θέλουμε… :ppp]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος22/6/06 8:38 μ.μ.

    Φίλε Darthiir θα συμφωνήσω μαζί σου στο αναγκαίο της βαθμολογικής βάσης του 10.

    Με τα θέματα που μπήκαν για να γράψει ένας μαθητής κάτω από τη βάση πρέπει να είναι τούβλο! Τούβλα στα πανεπιστήμια δεν χρειάζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είναι λίγο άδικο...να είμαστε σκληροί με τα παιδιά;Αυτά ευθύνονται για το χαζό εκπαιδευτικό μας σύστημα;

    Και επίσης τι ευκαιρίες έχει ένα παιδί που έχει άλλα ταλέντα και δεξιότητες...που όμως δεν οδηγούν σε κάποια ανώτατη σχολή;;

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μα έλα τώρα!! Αφού ξέρεις ότι σου αρέσει να διαφωνούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπα... να συμφωνείτε μου αρέσει ;pp

    Καλή μου γυριστρούλα, όσο και αν φαίνεται σκληρό, δεν είναι ούτε σκληρό ούτε άδικο το να ελέγχεις το υπόβαθρο κάποιου για να δεις αν μπορεί να περάσει στο επόμενο επίπεδο. Άλλωστε με τον ίδιο τρόπο, ένα έτος μετά το ίδιο κάνεις. Αυτό το συγκεκριμένο έτος είναι που διαχωρίζει το παιδί από τον έφηβο;;;

    Αντιθέτως είναι άδικο να προβιβάζεις (από τις σχολικές κι όλας τάξεις) κάποιον χωρίς υπόβαθρο, και μετά να υποβαθμίζεις το μάθημά σου ώστε να μπορέσει να σε παρακολουθήσει και αυτός, στερώντας από τους υπόλοιπους μαθητές/φοιτητές την δυνατότητα να μάθουν αυτά που πρέπει. Και είναι ακόμα πιο άδικο να του δώσεις τελικά και πτυχίο! Και αν δεν είσαι αδιάφορος, η βάση πιάνεται πολύ εύκολα με το εκπαιδευτικό σύστημα που έχουμε, όσο χαζό και αν είναι.

    Τα «υπόλοιπα παιδιά» που αναφέρεις ούτως ή άλλως δεν είναι για ανώτερη σχολή και συνεπώς δεν «παίζουν στο παιγνιδάκι». Αυτό που αναφέρεις είναι λόγος να διορθωθεί το σύστημα, όχι να επιτραπεί η εισαγωγή τους επειδή δεν τους δόθηκαν οι σωστές ευκαιρίες. Και πάλι τροχοπέδη θα δημιουργήσουν.

    Τέλος, ας μην τα ρίχνουμε πια όλα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ψάχνοντας άλλοθι για τις δικές μας ευθύνες. Άλλωστε και εμείς από αυτό αποφοιτήσαμε! Αν όμως οι μαθητές είναι αδιάφοροι, όσο καλό και να είναι το σύστημα δεν πρόκειται μάθουν τίποτε. Αν οι ίδιοι οι γονείς, οι πρώτοι και κύριοι δάσκαλοι, δεν τους δίδαξαν να είναι υπεύθυνοι και να ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη τους, δεν φταίει το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας μην ψάχνουμε να του ρίξουμε και την ανικανότητά μας ή την αδιαφορία μας ως γονείς. Φταίνε άλλοι παράγοντες γι’ αυτό; Ναι, αλλά δυστυχώς όλα αλληλένδετα είναι. Το εκπαιδευτικό σύστημα έχει προβλήματα, αλλά δεν μπορούμε να του φορτώνουμε τις δικές μας ευθύνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ απολυτα με αυτό το μέτρο!! Έχω ακούσει πως πολλοί φοιτητές των ΤΕΙ δεν γνωρίζουν παραγώγους!!!! Δεν ξέρουν να λύνουν ένα απλό ολοκλήρωμα (μιλάω πάντα για τις τεχνολογικές και οικονομικές κατευθύνσεις)!!!! Βέβαια σε αυτό το πλήθος των φοιτητών ένα ποσοστό 90% ευθύνονται οι ίδιοι (διότι δεν τους ενδιαφέρει το άθλημα) και οι αλλοι 10% ήταν έρμαια των καταστάσεων (φτωχοί γονείς, άχρηστοι εκπαιδευτικοί κ.τ.λ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν λέω ότι είμαι αντίθετη με το μέτρο...απλά λέω ότι το κράτος μας δεν έχει δώσει διεξόδους σε όσους δεν θέλουν να περάσουν σε κάποιο πανεπιστήμιο. Οπότε όλοι προσπαθούν να "μπουν" κάπου ακόμα και αν δεν έχουν όρεξη!

    Από εκεί και πέρα πρέπει να σκεφτούμε ότι υπάρχουν και παιδιά που απλά δεν έχουν ίσες ευκαιρίες(πώς, πού, γιατί...είναι άλλο θέμα)!

    Υπάρχουν και άλλοι τρόποι..."ξεσκαρταρίσματος"...αν θέλεις! Για παράδειγμα βάλε εξετάσεις πάνω σε όλη την ύλη της σχολής μετά το δεύτερο έτος...και όποιος δεν περάσει...γειά σας κύριε!!!

    Γενικά συμφωνούμε...ειδικά στο γεγονός ότι πέφτει το επίπεδο μαθημάτων στις ανώτατες σχολές!Άπλά ψάχνουμε διαφορετικούς υπευθύνους!!

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. -Αν μη τι άλλο, τουλάχιστον αυτοί που "μπαίνουν" να έχουν τις "βασικές γνώσεις" που απαιτούνται για να κατανοήσει αυτά που θα παρακολουθήσει στο Πανεπιστήμιο....
    -Όσο για τα "όνειρα του 17χρονου"... κανένας δεν το εμποδίζει αν πραγματικά θέλει (και δεν αποτελεί επιθυμία του γονιού του) να μελετήσει σοβαρότερα και να ξαναδώσει, τόσο απλά.
    -Πάντως μου έκανε εντύπωση το "πάτωμα" στη Νεοελληνική Λογοτεχνία...δεν έχουν βιβλία στα σπίτια τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κυλία! Κυλία! Αυτός με την κελεμπία με είπε καρφί, και με βάρεσε!!!!!

    Σ;))))

    Άπιστε! Ασεβέστατε!!! Ξέχασες βρε τι είπε ο Μέγας & Πανάγιος Αντρέας Παπαντρέας στην Παιδεία πριν την *&**&^;;;; "Αφες τα στουρνάρια ελθείν προς εσέ"....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αν και πιστέυω πως έγινε το πατιρντί για να δούμε πόσο πολύ χρειάζεται αλλαγές το σύστημα παιδείας... συμφωνώ ότι είανι καλό αυτό που έγινε.

    με την προϋπόθεση να μην την πατήσουν μόνο οι φετινοί υποψήφιοι. αντίθετα να συνεχιστεί αυτό κι έτσι να κατευθυνθούν πολλοί μαθητές επιτέλους στα τεε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aνάλυση προβλήματος

    Γιατί για να λύσεις ένα πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπίσεις τις ρίζες του, ποτέ το ίδιο το πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος24/6/06 1:28 π.μ.

    Darthiir, μία ερώτηση:

    Με δεδομένο οτι είναι αδύνατον -αλλά και απευκταίο, για λόγους που μπορούμε να συζητήσουμε- να εισαχθούν όλοι οι νέοι που θέλουν να σπουδάσουν στο δημόσιο πανεπιστήμιο, γιατί δικαιούμαστε να τους στερήσουμε το δικαίωμα να σπουδάσουν σε κάποιο (ίσως ιδιωτικό) πανεπιστήμιο ΕΝΤΟΣ της χώρας τους (το οποίο πανεπιστήμιο μπορεί να τους κάνει δεκτούς αν πληρώσουν και πληρούν κάποια στοιχειώδη κριτήρια);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλημερα σας...
    φιλια πολλα και στους δυο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. συμφωνω απολυτα με τον νικολα

    "εχω ακούσει πως πολλοί φοιτητές των ΤΕΙ δεν γνωρίζουν παραγώγους!!!! Δεν ξέρουν να λύνουν ένα απλό ολοκλήρωμα (μιλάω πάντα για τις τεχνολογικές και οικονομικές κατευθύνσεις)!"

    τι λες ρε παιδι μου. δηλαδη οπως περιπου 2 εκατομμυρια Γερμανοι που εισαγονται ετησιως σε γερμανικα ΑΕΙ, πολλα απο αυτα κλασεις ανωτερα απο καθε ελληνικο?

    Επιμενω, οι πανελληνιες εξετασεις δεν ειναι εξετασεις δυνατοτητων, ειναι εξτασεις παπαγαλιας σε μαθηματα που ειναι τυπικα ασχετα με το μετεπειτα αντικειμενο σπουδων. Εριξα ας πουμε μια ματια στα "οικονομικα" που εξεταζονται τα παιδια και ειναι εν μερει απλα παπαγαλια λανθασμενων ασυναρτησιων! Βαζουν τα παιδακια να παπαγαλιζουν πως λειτουργει η οικονομια, χωρις να τους δειχνουν ενα μοντελο, μια εξισωση ή κανενα εμπειρικο δεδομενο! Τελειωνω διδακτορικο στα οικονομικα και υπαρχει πιθανοτητα να μην επαιρνα 10 σε αυτη την εξεταση!

    Δεν μπορουμε να αποκλειουμε 17χρονα παιδια απο καθε ΑΕΙ επειδη δεν ειχαν την ορεξη ή την ωριμοτητα να ξεσκιστουν στο διαβασμα για να παπαγαλισουν πραγματα ασχετα με τις σπουδες τους! Η εισαγωγη σε καποιο ΑΕΙ (δημοσιο ή ιδιωτικο) πρεπει να ειναι ανοιχτη σε οποιον καλυπτει τις βασικες προϋποθεσεις διανοητικες επαρκειας. Ισχυριζομαι οτι η βαση στις σημερινες εισαγωγικες εξετασεις απεχει αρκετα απο το κριτηριο (διπλα μαλιστα. Μπορει καποιος να πηρε 15 και να ειναι ανικανος για επιστημονικη σκεψη, ενω αλλος να πηρε 5 και να ειναι ικανοτατος. Η παπαγαλια δεν ειναι κριτηριο εξυπναδας!!)

    Η επιλογη των ικανων για σπουδες πρεπει να γινεται μετα, με κριτηριο την αποδοση στις σπουδες τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οπότε, φυσικά, πρέπει να τους ξαναδιδάξουμε όσα θα έπρεπε να γνωρίζουν. Να επιβαρυνθεί η παιδεία και οι συμφοιτητές τους, όχι αυτοί, για τις λάθος επιλογές τους και την φυγοπονία τους. Και να μην μάθουν ποτέ ότι δεν πρέπει να φυγοπονούν. Ποτέ. Να τους δώσουμε νέα ευκαιρία, ναι, να τους "επιβραβεύσουμε" όμως με αυτόν τον τρόπο, ποτέ.

    Και φυσικά να τους κάνουμε μονόπλευρους ανθρώπους μιας και θα είναι μόνο εξειδικευμένοι, και δεν θα έχουν σφαιρική παιδεία αφού στο σχολείο δεν ήθελαν να διαβάσουν. Εγώ δεν θέλω γιατρούς και μηχανικούς που δεν γνωρίζουν την βασική ιστορία για να κρίνουν πώς δρουν στην κοινωνία, στην ζωή και στους ανθρώπους οι μεταβολές, ούτε δικηγόρους και ιστορικούς που δεν έχουν ιδέα από θετικές επιστήμες, ώστε να μπορούν να καταλαβαίνουν την πρακτική πλευρά της ζωής. Οι άνθρωποι αυτοί είναι μονόπλευροι. Δεν ξέρουν τι σημαίνει σφαιρικότητα και πώς να δίνουν αποτελεσματικές λύσεις. Έχουν παρωπίδες και δίνουν μόνο πρόσκαιρες και ανέφικτες λύσεις. Μόνο και μόνο γι’ αυτούς τους λόγους, δεν μπορούν καν να διεκδικούν τον τίτλο του επιστήμονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Οπότε, φυσικά, πρέπει να τους ξαναδιδάξουμε όσα θα έπρεπε να γνωρίζουν. Να επιβαρυνθεί η παιδεία και οι συμφοιτητές τους, όχι αυτοί, για τις λάθος επιλογές τους και την φυγοπονία τους."

    ποιος ειπε οτι θα επρεπε να τα γνωριζουν αυτα στο επιπεδο που ζηταν οι πανελληνιες? ποιος ειπε οτι 17χρονα παιδια θα επρεπε να περνανε εναν χρονο κλεισμενα σε ανηλιαγα δωματια?
    Η φυγοπονια δεν επιβραβευεται, ισα ισα με το συστημα που προτεινω επιβραβευεται η συστηματικη δουλεια στις σπουδες, οχι το ξεσκισιμο πριν τις σπουδες και το αραλικι μεσα στο πανεπιστημιο.

    "Εγώ δεν θέλω γιατρούς και μηχανικούς που δεν γνωρίζουν την βασική ιστορία για να κρίνουν πώς δρουν στην κοινωνία, στην ζωή και στους ανθρώπους οι μεταβολές, ούτε δικηγόρους και ιστορικούς που δεν έχουν ιδέα από θετικές επιστήμες, ώστε να μπορούν να καταλαβαίνουν την πρακτική πλευρά της ζωής.Εγώ δεν θέλω γιατρούς και μηχανικούς που δεν γνωρίζουν την βασική ιστορία για να κρίνουν πώς δρουν στην κοινωνία, στην ζωή και στους ανθρώπους οι μεταβολές, ούτε δικηγόρους και ιστορικούς που δεν έχουν ιδέα από θετικές επιστήμες, ώστε να μπορούν να καταλαβαίνουν την πρακτική πλευρά της ζωής."

    τα γουστα μας δεν παιζουν κανενα ρολο. το κρατος δεν μπορει να απαγορευει σε καποιον που εχει τις γνωσεις μηχανικου να γινεται μηχανικος, γιατι εμεις τον θελουμε να ξερει και αλλα. Ο μηχανικος πρεπει να χτιζει σπιτια που δεν πεφτουν, το αν ξερει ιστορια ειναι αυστηρα προσωπικο του θεμα. δεν εχεις δικαιωμα να επιβαλεις τις προτιμησεις σου στους αλλους, δεν το καταλαβαινεις?

    "Οι άνθρωποι αυτοί είναι μονόπλευροι. Δεν ξέρουν τι σημαίνει σφαιρικότητα και πώς να δίνουν αποτελεσματικές λύσεις."

    ποτε δεν γουσταρα τους μονοπλευρους. αλλα πες μου πως γινεται ενας μηχανικος καλυτερος οταν παπαγαλιζει ενα κακο βιβλιο ιστοριας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αφού λοιπόν το πρόβλημά μας είναι η νοοτροπία, γιατί να μην ξεκινήσουμε από βελτίωση των βιβλίων της ιστορίας, ώστε και να διαβάζουν πιό εύκολα και σωστά οι μαθητές και να βελτιώσουμε την ποιότητά τους; Με ένα σμπάρο, δυό τριγόνια...

    (Τα ανήλιαγα δωμάτια εγώ δεν τα τίμησα και πολύ πάντως, όμως το πρόβλημα όλων των νέων που δεν περνούν σήμερα είναι ότι δεν γνωρίζουν καν πώς είναι ένα ανήλιαγο δωμάτιο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος26/6/06 5:12 π.μ.

    Μα γιατί υποθέτεις οτι η αναγνώριση μη-κρατικού πανεπιστημίου στην Ελλάδα σημαίνει οτι αυτό

    'δεν απαιτεί καμία απολύτως εξέταση για να σε δεχτεί, που σου παρέχει τις γνώσεις που ποθεί η ψυχή σου και δεν σου δίνει καμία απολύτως εργασιακή κάλυψη, ούτε ένα χαρτί. Θα πήγαινες;'

    Μπορεί να μην θέλω να δώσω εξετάσεις στο δημόσιο πανεπιστήμιο, ή να θέλω περισσότερη ευελιξία στην επιλογή κατευθύνσεων, που δεν παρέχει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Δεν συνεπάγεται οτι θα είμαι χαμηλού επιπέδου φοιτητής. Κι ούτε συνεπάγεται οτι το μη-κρατικό αυτό ίδρυμα δεν θα είναι καλού επιπέδου (ή, τουλάχιστον, επιπέδου καλύτερου, ή εξίσου καλού με του παν/μίου Πελοποννήσου, ή Αιγαίου).

    Η παραπάνω συνεπαγωγή (όπως εκφράζεται στο ερώτημά σου) είναι παντελώς αυθαίρετη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εσύ Νικόλα γιατί υποθέτεις ότι στην Ελλάδα, όπου ο ιδιωτικός τομέας λειτουργεί όπως λειτουργεί, όπου οι διευθυντές των "ιδιωτικών λειτουργών" (όρος οξύμωρος) έχουν ήδη δείξει τί θέλουν από την παιδεία και το κράτος έχει αποδείξει ότι δεν ασκεί κανενός είδους έλεγχο στους ιδιώτες, αλλά συνεχώς ευλογεί τα γένια τους, τα πράγματα στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια θα είναι όπως τα περιγράφεις;

    Μεταξύ των δύο υποθέσεων η δική σου είναι η επίφοβη. Αντιθέτως, περισσότερα πτυχία σημαίνει ακόμα πιό απαξιωμένα πτυχία. Το πλήθως απαξιώνει. Σκέψου λίγο γιατί δεν βγάζουν πετρέλαιο με μεγαλύτερη ταχύτητα, γιατί δεν παράγουν τεράστιες ποσότητες διαμαντιών κοκ. Μπορεί να μην είναι υπερβολικό σαν συσχετισμός αλλά δηλώνει αυτό ακριβώς: Το πλήθος απαξιώνει πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ***Μπορεί να είναι υπερβολικό σαν συσχετισμός αλλά δηλώνει αυτό ακριβώς: Το πλήθος απαξιώνει πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος26/6/06 1:43 μ.μ.

    Darthiir, δεν νομίζω οτι η δραστηριοποίηση ιδιωτών στην υγεία, ή στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει ρίξει το επίπεδο των παροχών υγείας, ή των παροχών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

    Αντίθετα, έχει ανεβάσει το επίπεδο παροχής υπηρεσιών και στους δύο χώρους. Το πλήθος δεν απαξιώνει πάντα, και πολύ συχνά βελτιώνει την ποιότητα για όλους. Ο συλλογισμός σου είναι τόσο σαρωτικός που -μου φαίνεται οτι- αποκλείεται να είναι αληθής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. "Αφού λοιπόν το πρόβλημά μας είναι η νοοτροπία, γιατί να μην ξεκινήσουμε από βελτίωση των βιβλίων της ιστορίας, ώστε και να διαβάζουν πιό εύκολα και σωστά οι μαθητές και να βελτιώσουμε την ποιότητά τους; "

    ποια ειναι η πιθανοτητα τα ελληνικα βιβλια ιστοριας να γινουν πιο καλα, με λιγοτερο θαψιμο της Τουρκιας, με λιγοτερο Βυζαντιο και περισσοτερη Δυση, Διαφωτισμο, Μεγαλες Ανακαλυψεις, Χτισιμο Αυτοκρατοριων κτλ (θεωρω απαραδεκτο οτι ο μεσος Ελληνας εχει την εντυπωση οτι ο κοσμος απο το 1453 μεχρι το 1821 απλα δεν υπηρξε)?

    Αλλα τεσπα, το προβλημα δεν ειναι η νοοτροπια (πως σου ηρθε αυτο) ειναι το συστημα:

    οσο η ζητηση για σπουδες ειναι τοσο μεγαλυτερη απο την προσφορα τα παιδια θα φτανουν σε ολο και πιο ακραιους τροπους προετοιμασιας για τις εξετασεις. Αυτο σημαινει δυο χρονια φροντιστηριο κτλ Και μαλιστα οσο οι εξετασεις ειναι εξετασεις "γνωσεων" και οχι ικανοτητων, τοσο θα μεγαλωνει η παπαγαλια.
    Την λυση την εδωσα, ειναι απλη και δεν μπορω να καταλαβω γιατι νομιζεις οτι δεν θα δουλεψει. Εισοδος στα περισσοτερα ΑΕΙ με απλο απολυτηριο λυκειου, σκληρη επιλογη μετα σε καθε εξαμηνο (στο πρωτο μου εξαμηνο φυγαν περιπου 40% των φοιτητων. Στο δευτερο αλλοι τοσοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. και βεβαια ο Νικολας εχει δικιο. υπαρχουν δυο περιπτωσεις:

    α) τα ιδιωτικα ΑΕΙ ειναι της πλακας. η αγορα τους δινει την ιδια αξια με τα πτυχια του Ταμτουμ, οι αποφοιτοι τους ειναι το ιδιο ανεργοι. καμμια επιπτωση στους αποφοιτους δημοσιου ΑΕΙ.
    το συνολικο επιπεδο των Ελληνων ανεβαινει (μια και καποια ατομα που σημερα δεν σπουδαζουν τιποτα, σπουδαζουν εστω σε κακο ΑΕΙ).

    β) τα ιδιωτικα ΑΕΙ ειναι καλα. Η αγορα τους δινει καποια αξια. το συνολικο επιπεδο των Ελληνων σαφως ανεβαινει.

    δεν βλεπω χωρο για το σεναριο σου, που θα πεσει το επιπεδο των Ελληνων επειδη δημιουργηθηκαν περισσοτερα ΑΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Νικόλα μου, η δραστηριότητα των ιδιωτών στην υγεία έχει ρίξει κατά πολύ το επίπεδο της υγείας. Αποδείξεις αργότερα, θα τις δώσω αλλά είναι μεγάλο σεντόνι που θα ακολουθήσει ένα άλλο, οπότε αν έχεις την καλοσύνη περίμενε μέχρι τότε. Το ίδιο έχει κάνει ΚΑΙ η παρουσία ιδιωτών στην παιδεία. Αυτό επίσης θα αποδειχθεί σε λίγο, στο αντίστοιχο Blog που σχολιάζουμε την παιδεία, αν έχεις υπομονή περιμένεις μέχρι τότε. Η πληθώρα επαγγελματιών στο χώρο, τουλάχιστον στα ελληνικά δεδομένα, έχει ήδη λειτουργήσει συντεχνιακά με αποτέλεσμα να δουλεύουν τον κοσμάκη προς όφελός τους.

    SG μπορείτε να συνεχίσετε να ευλογείτε τα γένια σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχετε δίκιο ούτε μου δώσατε αποδεικτικούς μηχανισμούς με τα δεδομένα της Ελλάδας. Το να αναφέρεστε βιβλιογραφικά ο ένας στον άλλο, δεν αποτελεί επίσης απόδειξη.

    Εντώ στο Ελλάντα ο μηχανισμός που δρα είναι ο ρουσφετολογικός. Και αν δεν αλλάξει, τίποτε δεν γίνεται όπως λέτε. Πάρτε το χαμπάρι και προτείνετε λύσεις που ή θα λύσουν τον ρουσφετολογισμό ή θα εφαρμόζονται και θα έχουν σωστά αποτελέσματα μέσα στο πνεύμα του. Πάντως εγώ τον εγγονό του Λάτση που θα αποφοιτήσει ούτως ή άλλως από το Λάτσειό σας δεν τον εμπιστεύομαι ότ ι όνομα και να έχει το Λάτσειο. Πάντως μάλλον το μόνο που σας καίει είναι η αναγνώριση των πτυχίων σας, μιας και όλες τις συζητήσεις της πηγαίνετε στην ιδιωτική παιδεία, ενώ ούτως ή άλλως έχει δηλωθεί ότι τα θέματα αναβάθμισης παιδείας και παροχής ιδιωτικής παιδείας είναι ανεξάρτητα. Και το θέμα το δικό μου στο παρόν δημοσίευμα ήταν εξ΄ αρχής άσχετο από την ιδιωτική παιδεία αλλά σχετικό με ένα μέτρο που πάρθηκε για την δημόσια και παραδόξως κατέληξε πάλι σε αυτή τη διαμάχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ωρες ωρες νομιζω οτι μιλας σε αλλο ατομο!

    εγω μιλαω για τις εισαγωγικες και πως θα επρεπε να ειναι (που ηταν και το θεμα φανταζομαι). Δεν καταλαβαινω τι σημαινει "ρουσφετολογικος μηχανισμος" στην προταση που φερνω.

    "Πάντως εγώ τον εγγονό του Λάτση που θα αποφοιτήσει ούτως ή άλλως από το Λάτσειό σας δεν τον εμπιστεύομαι ότ ι όνομα και να έχει το Λάτσειο."

    ασχετο αλλα ο εγγονος του Λατση δεν θα σπουδαζει στην Ελλδα μαλλον, ετσι. Δυσκολα μπορεις να εμποδισεις τον εγγονο του Λατση να κανει οτιδηποτε γουσταρει. Οι χαζοι περιορισμοι στην Ελλαδα τις μεσαιες ταξεις βλαπτουν, οχι τους πλουσιους που ειναι ως γνωστον υπερανω νομων σε αυτην την μπανανια.

    "Πάντως μάλλον το μόνο που σας καίει είναι η αναγνώριση των πτυχίων σας, μιας και όλες τις συζητήσεις της πηγαίνετε στην ιδιωτική παιδεία"

    χμμ περιεργως ουτε εγω ουτε ο Νικολας ειμαστε σε ιδιωτικο ΑΕΙ... αλλα τι σημασια εχει? Πορετιεων να σταματησεις να ασχολεισαι με τα προσωπα των συνομιλητων και ασχολησου με τα επιχειρηματα τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ώρες-ώρες νομίζω ότι έχεις χτίσει έναν τοίχο μπροστά στα μάτια σου και δεν θες καν να καταλάβεις όσα σου λένε.

    Το αντίστροφο δεν ισχύει για τον προφανή λόγο ότι αποδέχομαι όσα συμβαίνουν στο εξωτερικό και ασχολούμαι αρκετά ώστε να κατανοώ πού έχετε δίκιο, αντιθέτως εσύ διαβάζεις έχοντας εκ των προτέρων αποφασίσει ότι δεν θα αλλάξεις γνώμη.

    3 σχόλια πιο πάνω ασχολείσαι με τα ιδιωτικά ΑΕΙ. Μήπως πρέπει να σου το κάνω και εγώ copy/paste μπας και το καταλάβεις; Οι μεσαίες τάξεις δεν βλάπτονται από το σύστημα. Οι μεσαίες τάξεις υποφέρουν από την ανεργία που δημιουργεί η υπερπαροχή πτυχίων. Και η επιλογή πρέπει να είναι ξεκάθαρη. Το σύστημα δεν είναι τέλειο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα το καταργήσουμε. Η ρουσφετολογία πάντως και όλα τα υπόλοιπα πήγαιναν στα ιδιωτικά ΑΕΙ σου.. τα οποία εσείς φέρατε στην συζήτηση... Ανεβείτε πάνω και θα το δείτε... τα copy/paste δεν χρειάζονται...

    Ασχολήσου λίγο κι εσύ με το να κατανοείς πρώτα αυτά που διαβάζεις.
    Αν δε δεν έχεις διάθεση να αποδεχτείς καν ότι μπορεί και να έχεις και λάθος ή να δεχθείς καν τα επιχειρήματα του άλλου, τότε δεν έχει νόημα και να ασχοληθείς με το θέμα.

    Όσο για το τελευταίο μου σχόλιο, ας μην ψάξω επίσης να κάνω copy/paste την φράση «για το γαμώτο που δεν αναγνωρίζονται τα πτυχία μας» που υπάρχει στο σπιτάκι.

    Αρκεί μέχρι εδώ.
    Δεν έχει νόημα να αναμασάμε τις ίδιες ερωτοαπαντήσεις. Εδώ και αρκετή ώρα επαναλαμβανόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή