Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2006

Σύγχρονη αριθμητική

  • «Μόνο το 18% των εκπαιδευτικών απεργεί, σύμφωνα με τους προϊσταμένους των κατά τόπους περιοχών, τους οποίους δεν αλλάξαμε!»
  • «Η απεργία των εκπαιδευτικών έχει τινάξει στον αέρα την ελληνική οικογένεια.»
Τουλάχιστον, συνεννοηθείτε μεταξύ σας πριν κάνετε δηλώσεις γιατί υπάρχουν ακόμα πολίτες που σκέφτονται τι ακούνε και δεν μένουν με το στόμα ανοιχτό από τις εντυπώσεις της κάθε φράσης, κρατώντας μόνο την εντύπωση και ξεχνώντας την φράση τα επόμενα 5 λεπτά.
Αλήθεια, γιατί η υπουργός τόνισε ότι δεν άλλαξε τους προϊσταμένους; Αν έπρεπε να τους αλλάξει, κακώς δεν τους άλλαξε, αν δεν έπρεπε να τους αλλάξει, καλώς δεν τους άλλαξε, τι ακριβώς εντύπωση ήθελε να δημιουργήσει; Δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να το τονίσει!
Η απεργία των εκπαιδευτικών γιατί έχει τινάξει αλήθεια την ελληνική οικογένεια στον αέρα; Το σχολείο σε τελευταία ανάλυση είναι χώρος εκπαίδευσης, όχι χώρος φύλαξης παιδιών. Αν οι γονείς ενδιαφέρονται για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τους τότε κακώς τα έκαναν… Αναρωτιέμαι όμως, κατά τις περιόδους των διακοπών, δεν δημιουργείται το ίδιο πρόβλημα; Τότε που αφήνουν τα παιδιά τους; Βέβαια το γεγονός ότι δεν θέλουν οι γονείς να αφήσουν ένα (ένα; γιατί ένα; θα έπρεπε να είναι το λιγότερο δύο…) παιδί 6-12 χρονών μόνο του σπίτι το βρίσκω παράλογο. Εγώ ξέρω παιδιά 6 χρονών που έκαναν babysitting στα 3χρονα αδερφάκια τους. Αυτό βέβαια είναι «άλλο καπέλο», αλλά καλό θα ήταν να ξαναρχίσουμε να δημιουργούμε ώριμες νέες γενιές. Αλλιώς είναι λογικό το εκπαιδευτικό μας σύστημα να αποτυγχάνει, αν οι ίδιοι πιστεύουμε ότι αποτελεί χώρο φύλαξης και όχι χώρο εκπαίδευσης. Άντε πάντως να δεχτούμε πως 6-9 χρονών είναι λίγο πρόωρο να αφήσεις 8 ώρες μόνο του το παιδί σπίτι. Συνεχίζω να αναρωτιέμαι τι το κάνουν όταν τα σχολεία είναι ούτως ή άλλως κλειστά. Και συνεχίζει η βασική λειτουργία του σχολείου να είναι η εκπαίδευση και όχι η φύλαξη. Η φύλαξη είναι παρεπόμενη και όχι ζητούμενη και συνεπώς αδιάφορη στην οποιαδήποτε συζήτηση για το εκπαιδευτικό.
Άκουσα από μια φίλη πως κακώς οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ζητούν χρήματα. «Εδώ όταν μένει έγκυος μια δασκάλα κάνει 1 χρόνο να την δει το σχολείο». Δεν περίμενα ομολογουμένως να το ακούσω αυτό από γυναίκα! Το πρόβλημα είναι αν η δασκάλα έχει τον χρόνο να ασχοληθεί με το μωρό της να το θηλάσει και να το μεγαλώσει, ή γιατί δεν έχει το ίδιο δικαίωμα και δεν το διεκδικεί για λογαριασμό της και η φίλη μου; Μάλλον (ευτυχώς) την κάλυψε η ερώτησή μου. Καλό θα ήταν άλλωστε κάποτε να χωνέψουν όλοι (οι καραγκιόζηδες) πως η μητρότητα είναι ιερή (πολύ ιερότερη από την τσέπη) και ότι πρέπει να υποστηρίζεται. Οι μητέρες πρέπει να τυγχάνουν ιδιαίτερης μεταχείρισης. Πέραν αυτού όμως δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι μητέρες! Οι αρσενικοί ειδικά δυσκολεύονται πολύ είν’ η αλήθεια, δεν ξέρω κατά πόσο το προσπαθούν…
Την αξιοπρεπή διαβίωση πρέπει να την έχουν όλοι οι εργαζόμενοι. Και είναι δεδομένο ότι στην σημερινή Ελλάδα, οι μισθοί δεν αρκούν για αξιοπρεπή διαβίωση και για ανατροφή παιδιών. Άλλωστε για να εξυπηρετηθούν ορισμένες τσέπες εξομοιώθηκε το κόστος ζωής με αυτό της Ε.Ε. Οι ανταμοιβές όμως παραμένουν στο 33%-60%! Ζητάνε πολλά; Αντιθέτως, επιτέλους κάποιοι αποφάσισαν να ζητήσουν αυτά που πρέπει. Και επιτέλους καιρός είναι να αναδιανεμηθεί ο προϋπολογισμός ώστε να καλύπτει πρώτα τις ανάγκες του λαού (όλων των χρωμάτων) που εξέλεξε την (εκάστοτε) κυβέρνηση και στην συνέχεια όλα τα υπόλοιπα έξοδα…
Και επιτέλους, ας σταματήσουμε τα ψέματα. Στον προϋπολογισμό του 2007 οι δαπάνες για την παιδεία είναι 3,09%. Αυτό είναι μεγαλύτερο από το 3,15% που ήταν οι περσινές δαπάνες; Ή μήπως είναι μεγαλύτερο από το 3,5% που ήταν οι δαπάνες όταν η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε την εξουσία υποσχόμενη πως θα ανεβάσει τις δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ; Δεν γίνεται άμεσα; Γίνεται με κατάλληλη αναδιανομή, αλλά έστω ότι δεν γίνεται άμεσα, μήπως για να γίνει πρέπει να αυξάνει σταδιακά αντί να μειώνεται;

Τελικά ή είναι ψεύτες, ή δεν ξέρουν αριθμητική. Αν και την τέχνη της διαίρεσης φαίνεται να την γνωρίζουν καλά…

43 σχόλια:

  1. έτσι μπράβο ρε Κμαηλιέρη! Απολύτως σωστά τα λες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με το γενικό ποιντ συμφωνώ και εγώ. Και είμαι υπερ των εκπαιδευτικών, και καλά κάνουν, έχουν δικαίωμα να διεκδικούν.

    Αλλά, μερικές φρασούλες, τσούζουν με το απόλυτο τους
    "ένα; γιατί ένα; θα έπρεπε να είναι το λιγότερο δύο" - μερικές φορές δε μπορούμε όσο κι αν το θέλουμε, άλλες πάλι δε το θέλουμε, δικαίωμα και αυτό

    "Η φύλαξη είναι παρεπόμενη και όχι ζητούμενη " είναι και ζητούμενη, το καλοκαίρι και τις διακοπές είμαστε προετοιμασμένοι και προγραμματίζουμε. Λέγεται σεβασμός στη ζωή του άλλου, και ο γονιός έχει ζωή. Δε φταίνε οι δάσκαλοι βέβαια, το κράτος θα έπρεπε να έχει εναλλακτική λύση.

    "τότε κακώς τα έκαναν…" αυτή τη φράση δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τη λέει, ούτε όταν μιλάει για τον εαυτό του "κακώς τα έκανα". Αναιρεί τη ζωή των παιδιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φυσικά και συμφωνώ με τους προβληματισμούς σου καθώς και με τις προλαλήσασες.
    Απαντώντας στα τελευταία ερωτήματά σου δηλώνω απλά πως πρόκειται για ΣΚΙΤΖΗΔΕΣ ολκής!
    Ελπίζω να σε κάλυψα ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καμηλιέρη Καμηλιέρη μ'ένα θέμα 318 τρυγόνια!
    Και εγώ συμφωνώ σε όσα γράφεις για την παιδεία, τον ρόλο του σχολείου, την απαράδεκτη μείωση του ποσοστού που "δίνεται" για την παιδεία στον προϋπολογισμό, την ανάγκη για αυτή ακριβώς την απεργία και τόσες άλλες κλπ κλπ κλπ

    Διαφωνώ κάθετα όμως στην ικανότητα ενός 6χρονου να κάνει baby sitting στον εαυτό του και το αδελφάκι του. Δεν έχω 6χρονο παιδάκι αλλά ανηψάκι και βαφτιστηράκι ... 8 ώρες μόνα;;;; μπρρρρρρρρ ... ΕΚΕΙ ακριβώς είναι η πίεση βρε Καμηλιέρη ... Νομίζεις ότοι οι απεργοί ποντάρουν στην ευαισθησία της υπουργού παιδείας (και θρησκευμάτων;;) για το ότι θα χάσουν τα παιδιά 1,2 ή 40 εβδομάδες μαθημάτων;;; ΧΑ ... Ή ποντάρουν στην ευαισθησία της στο ότι γεγονός ότι για τον μέσο εκπαιδευτικό, κάθε μέρα απεργίας του στερεί ένα σημαντικό ποσοστό του ήδη μηδαμινού μισθού του;;;
    Σαφώς και δεν ποντάρουν εκεί γιατί ξέρουν ότι στην εαυσθησία χτυπάνε τοίχο. Πιέζουν τους γονείς για να πιέσουν και αυτοί με την σειρά τους την κυβέρνηση ... Babysitter άλλωστε δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ούτε και αυτοί! Αυτό που δεν ξέρω είναι αν αυτή η πίεση μεταδίδεται ποτέ σωστά...

    Και κάτι άλλο. Η μητρότητα είναι όντως ό,τι πιο ιερό. Και σαφώς είναι δικαίωμα της μητέρας να έχει την επιλογή του να μείνει στο σπίτι για να μεγαλώσει τα παιδιά της και να ξαναγυρίσει στην δουλειά της με το ίδιο status που είχε πριν. Ο ένας χρόνος άδειας όμως, δεν νομίζω ότι υπάρχει σε καμμία άλλη χώρα εκτός της δικιάς μας (ούτε καν στις Σκανδιναβικές). Το περισσότερο είναι 4 μήνες με όλο τον μισθό και μετά, αν επιλέξεις να πάρεις και άλλη άδεια, κλιμακώνεται ο μισθός προς τα κάτω. Ίσως ο ένας χρόνος να είναι ό,τι καλύτερο για την οικογένεια, για το κράτος όμως είναι δυσβάσταχτος οικονομικά. Πρόσεξε, δεν λέω ούτε για μια στιγμή ότι είμαι αντίθετη στην ύπαρξή του, αλλά πιστεύω ότι αν, όπως τα λες και όπως όλοι θα θέλαμε, κάθε Ελληνίδα κάνει 4 παιδιά ... τότε δεδομένου του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, η Ελλάδα δεν θα αντέξει πραγματικά (οικονομικά) να κάνει άλλους Έλληνες...

    Το πρόβλημα -παντού- είναι Darth ότι σε αυτό το ρημαδι τον προϋπολογισμό, δεν έχουμε θέσει σωστά προτεραιότητες... Έχουμε κάτι τύπους που λένε ναι ή όχι σε όλα και δεν ρωτάνε ποτέ πριν τι τους στείλαμε εμείς εκεί να κάνουν... (αλλά και εμείς δεν τους ρωτάμε ποτέ μετά αν το έκαναν)
    Μήπως εμείς θέλαμε όντως την διατήρηση του ενός χρόνου άδειας για τις μητέρες ή/και την αύξηση των μισθών ΑΝΤΙ ας πούμε -τυχαίο παράδειγμα- των στρατιωτικών εξοπλισμών, της συντήρησης του πρωθυπουργικού αεροπλάνου ή της αύξησης της ημερήσιας αποζημίωσης των ευροβουλευτών;;; ;;; ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το "γονικό δικαίωμα" να το δούμε από την πλευρά του ψυχισμού και των δικαιωμάτων των παιδιών; Ή να το δούμε, αποδεσμευμένο από συναισθηματισμούς, από την κοινωνική πρακτική και τις κοινωνικές συνέπειες; Το θέμα του αριθμού είναι θέμα στάσεως ζωής. Αν δεν μπορείς, δεν τίθεται ζήτημα. Αν δεν θες πάλι κανείς δεν μπορεί να στο επιβάλει, αλλά μπορεί πάντα να διαφωνεί μαζί σου.

    Ζητούμενο; Μόνο ως ευεργετικό παρεπόμενο το βλέπω που δυστυχώς έγινε αυτοσκοπός. Τα παιδιά αποτελούν ευθύνη των γονέων.

    Κακώς τα έκαναν. Κατά την γνώμη μου καταργεί την γονική ικανότητα, όχι την ζωή του παιδιού...

    KVούλα είπαμε, μπορεί να είναι και πρόωρο, αλλά το έχω δεί να γίνεται αποτελεσματικότατα και να έχει πολύ καλές συνέπειες τελικά (ναι, δεν είναι δεδομένο ότι μπορεί να γίνει πάντα, εξ' ού και το βαφτίζω "πιθανώς πρόωρο")!

    Το ξέρω ότι είναι οικονομικά δύσκολο, αλλά συνεχίζω να υποστηρίζω πως η μητρότητα πρέπει να υποστηρίζεται με οποιοδήποτε κόστος. Δεν πιστέυω ότι είναι οικονομικά αδύνατο, προτιμώ μια συνολική κοινωνική βελτιστοποίηση, από την μονόπλευρη οικονομική βελτιστοποίηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σίγουρα πρόωρο!

    Συμφωνούμε αλλά από κάπου πρέπει να κόβεις για να δίνεις εκεί που αξίζει. Kαι F16 (ή 36 ή 46) και πιλοτάκια να τα πετάνε δεν γίνεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έξοχο και απόλυτα σωστό σε όλα τα σημεία.
    (Άρα διαφωνώ με τις ενστάσεις που ακούστηκαν).
    Το σχολείο δεν είναι τόπος φύλαξης παιδιών. Είναι χώρος μάθησης.
    Το αν είναι πολλές ή λίγες ώρες λειτουργίας του, είναι ένα άλλο θέμα και έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς σκοπούς που καλείται να υποστηρίξει.

    Μερικά πράγματα όμως, που μοιάζουν αυτονόητα, δεν είναι αυτονόητα.

    Η συμμετοχή για παράδειγμα, όλων στην παραγωγική διαδικασία δεν είναι αυτονόητο. Επιλογή είναι.

    Και η δημιουργία οικογένειας είναι επιλογή.

    Θέλουμε ως κοινωνία τη συμμετοχή όλων στην παραγωγική διαδικασία; Είναι ερώτημα που θέλει απάντηση.
    Θέλουμε ως κοινωνία την ύπαρξη και λειτουργία της οικογένειας; Είναι ένα ερώτημα που θέλει απάντηση.
    Ποιες είναι οι λειτουργίες που θέλουμε να έχει η οικογένεια; Είναι ένα ερώτημα που θέλει απάντηση.

    Το ίδιο το στοιχείο "Θέλουμε ως κοινωνία" θέλει ανάλυση.
    Ποιοι από την κοινωνία το θέλουμε; Και πώς μπορούμε να επιβάλλουμε στο σύνολο αυτό που θέλουμε;

    Τι είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε για να επιτύχουμε αυτό το θέλουμε.
    Η έννοια "της θυσίας" εδώ έχει οικονομική διάσταση. Επειδή ΔΕΝ είναι δυνατόν να καλύψoμε ΟΛΕΣ τις ανάγκες μας αφού τα μέσα ικανοποίησής της είναι περιορισμένα, ειναι αναγκαίο να αποφασιστεί τι θα αφήσουμε.
    (Το παράδειγμα που έθεσε η Kv είναι χαρακτηριστικό. Θέλουμε όπλα ή οικογένειες; Και τα δύο δεν μπορεί να τα έχουμε πλήρως..).

    Καταλαβαίνω ότι ξέφυγα πολύ, αλλά όλα αυτά είναι αλληλένδετα και κανένα από τα ερωτήματα δεν έχει μια αυτονόητη απάντηση.
    Όλες είναι συνάρτηση των προτεραιοτήτων που έχουμε

    Κλείνω επαναλαμβάνοντας:

    Το σημείωμά σου, είναι μια από τις πιο άρτιες καταθέσεις σκέψεων που έχω διαβάσει για το θέμα αυτό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μαζι σου! (για να μην πολυλογω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καμηλιέρη μου, δε νομίζω πως μπορούν να κάνουν παιδιά μόνο όσοι έχουν την οικονομική άνεση να πληρώσουν μπέμπι σίτερ ή όσοι έχουν μια γιαγιά για να φυλάξει τα παιδιά στο σπίτι όταν ο γονιός λέιπει και δυστυχώς δεν μπορούν όλες οι μητέρες να βρίσκονται σπίτι και να δουλευει ο αντρας... έχει φτάσει η κοινωνία σε ένα είπεδο που οι δυο ΠΡΕΠΕΙ να εργάζονται για να μπορούν να προσφέρουν αρκετα στα παιδιά τους (εκτός και αν ο ενας από τους δυο είναι πάμπλουτος! :Ρ)

    Ως προς το δικαίωμα σε μια αξιοπρεπή διαβίωση, συμφωνώ και επαυξάνω... και αυτό έρχεται και συμπληρώνει αυτό που γράφω πιο πάνω γιατί οι ρυθμοί της ζωής μας έχουν πάει εκεί που έχουν πάει και λείπουν οι γονείς τόσες ώρες για να μπορέσουν με χίλιες δυο δουλειές κι άλλες τόσες ώρες τη μέρα να την αγγίξουν.

    Θα ήθελα πάντως να έχω όσες διακοπές έχει κι ένας εκπαιδευτικός! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολλά θα ήθελα να σχολιάσω, αλλά είναι αργά... νυστάζω και η βροχή -αυτος ο καταιωνισμός διαρκείας, τσουρ τσουρ- με νανουρίζει γλυκά.
    ..δυο λόγια και πάω για νάνι.. κι αυριο μέρα είναι:
    1. δεν έχω καταλάβει τι περιλαμβάνει ακριβώς το κοντύλι για την Παιδεία. Μόνο τους μισθούς των διδασκόντων; Ολων των βαθμίδων; Των υπαλλήλων του υπουργείου και της υπουργού; Και τα κτίρια; Καινούργια και συντήρηση; Και τους μισθούς των ιερωμένων; (παιδείας & θρησκευματων)
    2. Δύο παιδιά, ώστε οι γονείς να επαναλαμβάνουν τουλάχιστον τους εαυτους τους, αλλιώς... φθίνουμε που φθίνουμε...
    3. Φαντάζομαι τι τραβούν οι δάσκαλοι με τόόόσα παιδιά στο κεφάλι τους και δεν ζηλεύω καθόλου τις διακοπες τους! Πώς αλλιώς να γεμιζουνε μπαταρίες οι φουκαράδες; Μεγάλωσα 2 παιδια και ξερω.. ;-)
    4. Γιατί να ΠΡΕΠΕΙ να εργάζονται ΚΑΙ οι δυο; Επειδή μας χώσανε στο γκεζί, δεν σημαίνει πως είναι σωστό και ΠΡΕΠΕΙ να το δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα.
    5. ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ το ποστ και ΜΠΡΑΒΟ!

    άντε καληνύχτα σε όλους... σμουτς!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος10/10/06 11:28 π.μ.

    Τα παραπάνω σχόλια μου θυμίζουν το απίστευτο κεφάλαιο στο μεταπτυχιακό μου που αναφερόταν στις μεθόδους οικονομικής εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των έργων υποδομής με όρους όπως τι είναι διατεθειμένος κανείς να πληρώσει για να διατηρεί ανέπαφες τις περιβαλλοντικές συνιστώσες.
    Απλούστατα ορισμένα πράγματα δεν είναι δυνατόν να αξιολογηθούν με οικονομικούς όρους.
    Επιτέλους δεν είναι δυνατόν να υπάρχει για όλα τα πράγματα τιμή ούτε αγορά.
    Και δεν πέφτει έξω το κράτος από τις κοινωνικές παροχές, άλλα είναι τα αίτια...
    Φαίνεται πως ο Καστοριάδης είχε δίκιο με το Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. άσχετο...κάπου διάβασα πως είσαι σκορπιός!!!
    Ενδιαφέρον...πολύ πολύ ενδιαφέρον
    :P
    χαμογελάκι (πονηρό )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος10/10/06 7:09 μ.μ.

    βγήκε ο Γκαργκάνας και μας είπε το προφανές ότι δεν γίνεται σωστή κατανομή του πλούτου, με τα λεφτά για την Παιδεία ολοένα να μειώνωνται και με έναν στους πέντε κάτω από τα όρια της φτώχειας λογικό τον βρίσκω, μη λογικό βρίσκω τη συνέχειά του ότι πρέπει να προχωρήσουν στις μεταρρυθμίσεις για να γίνει σωστότερη κατανομή, όταν και ο ίδιος ξέρει ότι τα πράγματα μόνο χειρότερα θα γίνονται. Μακάρι να βγουν όλοι στο δρόμο και να ζητήσουν αυτά που δικαιούνται αντί να κριτηκάρουν αυτούς που το κάνουν ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πειράζει που με κουράζει όλη αυτή η κουβέντα...;

    εγώ δεν βγάζω άκρη...

    καλησπέρα

    (λατρεύω τη μουσική και την έρημο - ευχαριστώ για το άκουσμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πέστα, πέστα! Ελπίζω να μην είσαι φωνή βοώντος εν τη ερήμω! ;-D
    Βέβαια, όλοι αυτοί που κόπτονται γιατί τα παιδιά έχουν χάσει άπειρες ώρες μαθημάτων με αποτέλεσμα να μην πάνε προφανώς στο Χάρβαρντ αλλά σε πιο ευτελή ιδρύματα και έχει καταστραφεί η ακαδημαϊκή τους καριέρα και όλα αυτά είναι συνδεδεμένα μόνο με την απεργία και όχι με το σύνολο της παρεχόμενης παιδείας, δεν διαμαρτύρονται για τις καθημερινές σχολικές συνθήκες. Στο σχολείο, δεν τους πειράζει που είναι 30 παστωμένα σε κάτι χάλια αίθουσες, το φροντιστήριο όμως το απορρίπτουν αν ο αριθμός των μαθητών είναι πάνω από 12-15 ανά τάξη. Το οτι επίσης τα παιδιά τους έμμεσα με την απεργία και τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών τους, μαθαίνουν να είναι κοινωνοί της ζωής τους και να κριτικάρουν τα όσα προσπαθούν να τους επιβάλλουν, ούτε και αυτό το θίγει κανείς. Είμαι της γενιάς που κάναν οι καθηγητές μου απεργία 1 μήνα στις εξετάσεις. Και μια χαρά σπούδασα και τώρα οφελούμαι σε ένα μεγάλο βαθμό αυτά που αυτοί διεκδίκησαν. Και με την απεργία που κάνουμε τώρα δίνουμε ένα πάτημα για να μπορεί ο καθένας να διεκδικήσει τα δικαιώματά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. όλα καλά και όλα άγια...

    το Χάρβαρντ πού κόλλησε στην όλη ιστορία; αν κάποιος έχει τις δυνάμεις (γνωστικές και οικονομικές) να πάει σε ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, καλά κάνει και φωνάζει που χάνονται μαθήματα.

    αλλά είναι παντελώς άσχετο με τη συζήτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καμηλιέρη μου έγραψες.
    Μπράβο σου
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. κοιτα να δεις τι σκεφτεται καποιος που απεργει, την ωρα που απλωνει τα ρουχα, λιγο πριν ετοιμαστει για τη συγκεντρωση...
    εχει ερθει στη δικη σου βαθμιδα το εξης περιοριστικο απο τη μερια μεριδας γωνιων, απο κεινους που διαμαρτυρωνται για την απεργια και τις καταληψεις, επειδη λεει, χανονται μαθηματα;
    - μα τι στο καλο; που ζει αυτος; ακοινωνητος ειναι;
    - κυρια! μα ερχεται τριημερο! θα μας βαλετε διαγωνισμα την Τριτη;
    θα φυγουμε!...

    ..... ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @αλεπουδίτσα
    μέσα στην νύστα μου μέσα στην αφασία μου
    καλά δεν τά'πα και εχάθη η ουσία μου!
    Μα και ΦΥΣΙΚΑ όποιος έχει τις δυνάμεις να πάει στο Χάρβαρντ και όπου μπορεί, το (λάθος διατυπωμένο πρέπει να παραδεχτώ) σχόλιό μου, αφορούσε όλους εκείνους που κόπτονται λες και τα παιδιά τους θα δώσουν εξετάσεις τον Ιούνιο (για το δημοτικό μιλάω) για να πάνε στο Χάρβαρντ και από αυτά τα χαμένα μαθήματα και μόνο, εξαρτάται όλη τους η ακαδημαϊκή καριέρα. Εννοείται πως χάνονται μαθήματα και εννοείται πως θα το αναφέρουν κι αυτό. Και εννοείται θα διαμαρτύρονται. Οι περισσότεροι όμως γονείς που (από την πείρα μου μιλάω τώρα, γιατί το βλέπω συνέχεια) το αναφέρουν, είναι αυτοί που ΠΟΤΕ δεν παίρνουν στο παιδί τους δώρο ένα βιβλίο (ούτε καν από δανειστική βιβλιοθήκη) αλλά το μπουκώνουν στα ρούχα, τα παιχνίδια και τα κινητά, το διαβάζουν με κοπέλες ή κοπέλους από την πρώτη δημοτικού (με λάθος τρόπο) και το έχουν καρφωμένο μαζί με τους ίδιους να βλέπουν reality και άλλες συναφού είδους εκπομπές. Αυτοί (από την πείρα μου, το ξαναλέω) είναι που διαμαρτύρονται. Τα παιδιά που συνήθως σπουδάζουν στο Χάρβαρντ και όλα τα ανάλογα ιδρύματα, μάλλον έχουν λίγο διαφορετικό γνωσιακό και γνωστικό υπόβαθρο. Με λίγα λόγια: αν στο παιδί σου δεν δίνεις και από το σπίτι (γιατί στα περισσότερα σχολεία έχει την ευκαιρία μέσω των προγραμμάτων κτλπ) την ευκαιρία να αναπτύσσει τις δεξιότητες και τις ικανότητές του πέρα από την στεγνή απομνημόνευση γνώσεων, του ψαλιδίζεις τα φτερά για ένα εξέχον ακαδημαϊκό μέλλον.
    (Darthiir, sorry για την κατάχρηση και κατάχραση του χώρου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. καλά, Σοφία τα είπες άψογα!

    η οικογένεια είναι πολύ πολύ σημαντική, έχεις απόλυτο δίκιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. δεν νομιζω πως ειναι τοσο κακο πο υ οι γονεις ενδιαφερονται για το που θα αφησουν τα παιδια τους οταν θα πανε στη δουλεια. ειναι κριμα να το λεει καποιος αυτο οταν στον ιδιωτικο τομεα καποιος χτυπαει δεκαωρα και δωδεκαωρα για 700 ευρω, την ωρα που οι δασκαλοι δουλευουν στην κυριολεξια 4 ωρες την ημερα-και πολλες λεω. την ωρα που βαζουν τα παιδια στην ταξη να ζωγραφιζουν για να καθαριζουν οι δασκαλες τα χορτα στην εδρα. και στην τελικη ας πιασει μια δουλεια ο δασκαλος απο τις 12 που σχολαει μεχρι τις 9 το βραδυ, οταν ενας εργαζομενος στον ιδιωτικο τομεα φτυνει αιμα και δεν ξερει αν την επομενη ημερα θα τον απολυσουν. και δεν μιλαω για τους εργατες, μιλαω για επιστημονες, ανθρωπους με πτυχια, μεταπτυχιακα και ξενες γλωσσες.

    οταν οι καθηγητες διοριζοντουσαν με την επετιριδα δεν ειδα κανεναν να ζητα 1400 ευρω παντως.......

    αυτη ειναι η ελλαδα δυστυχως η ευτυχως και σε οποιον αρεσει.

    ας κανει και δευτερη δουλεια ο δασκαλος, δεν πειραζει. δεν θα του πεσει ο κωλος.

    αυτη ειναι η αποψη μου. εχω εργασθει σκληρα στον ιδιωτικο τομεα, εχω δουλεψει με ασχημες καιρικες συνθηκες, εχω δουλεψει υπερωριες απιστευτες και δεν εχω παρει φραγκο, εχου δουλεψει εκτος εδρας χωρις να παρω φραγκο και μετα απο τοσο καιρο τωρα μπορω πια να ανασανω, σαν συμβασιουχος. μην γκρινιαζουν αρα οι δασκαλοι. 1000 και πολλα τους ειναι . κ αν δεν τους αρεσει ας βρουν αλλες δουλειες. ανεργια το καθε τι, ας βγουν να δουν την αγορα λιγο. εγω την ειδα παντως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος11/10/06 10:21 μ.μ.

    Μήπως λέει κάτι σ' αυτούς που κόπτονται για τις λίγες ώρες που δουλεύουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές το γεγονός ότι σ' όλο το κόσμο τόσο δουλεύουν και τις ίδιες διακοπές έχουν; (στη Γαλλία περισσότερες...) Έχοντας δουλέψει πολλά χρόνια στον ιδιωτικό τομέα και τώρα 10 χρόνια στην εκπαίδευση, έχω να πω πως την κούραση του να είσαι σε τάξη την καταλαβαίνεις μόνο όταν μπεις μέσα... Έξι ώρες μάθημα (για τη δευτεροβάθμια μιλάω) σε εξοντώνουν όσο και 8 ή 10 ώρες δουλειά αλλού. Πιστέψτε με, μπορώ να κάνω τη σύγκριση. Να μη μιλήσω για το πόσο κουραστικό φαντάζομαι ότι είναι να βάλεις σε τάξη αλλά και να μάθεις γράμματα στα μικρούλια του δημοτικού. Κι όσο για το μισθό... ναι είναι εκατομμυριούχοι οι εκπαιδευτικοί... Φυσικά και υπάρχουν χιλιάδες που παίρνουν λιγότερα. Αλλά που φθάσαμε, αντι να κοιτάμε να παχύνουμε τη δική μας γελάδα θέλουμε να αδυνατίσουμε του γείτονα. Μπράβο μας! Ο κοινωνικός αυτοματισμός λειτουργεί άψογα θα έλεγα. Και όσο εμείς βγάζουμε ο ένας τα μάτια του άλλου μπορούν οι "άλλοι" να περνάνε ότι θέλουν, να ταίζουν τους κουμπάρους κλπ. Αν οι δάσκαλοι κερδίσουν θα κερδίσουμε όλοι κάτι μαζί τους. Αν χάσουν θα βάλουμε όλοι το κεφάλι κάτω και κανένας δεν θα τολμήσει, για χρόνια, να ζητήσει οτιδήποτε. Αλλά είπαμε ο κοινωνικός αυτοματισμός λειτουργεί καλά. Και όπου δεν λειτουργεί υπαρχουν και οι "μικροί ακούνητοι πραιτωριανοί" να βάζουν τα πράγματα στη θέση τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αν εμένα μου αρέσει να κόψω τα δάχτυλά μου και να ζω ανάπηρος, δεν σημαίνει ότι πρέπει οι υπόλοιποι να κάνουν το ίδιο για να μην νιώθω άσχημα.

    Αν εσύ ελενίτσα μου επιτρέπεις στον εαυτό σου την θέση του θύματος και εργάζεσαι με 3 κι 60 για 12 ώρες και 16 την ημέρα, δεν θα το κάνουν και οι άλλοι για να μην "θυματοποιήσαι" εσύ. Εσύ υποβίβασες τον εαυτό σου και την αξία της εργασίας σου και την ζωή σου την ίδια.

    Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ζητά από κάποιον να δουλεύει, χωρίς να τον ανταμείβει αξιοπρεπώς για την εργασία του. Και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να απαιτεί από κάποιον να εργάζεται άνω του 8αώρου ανά μέρα για την αξιοπρεπή αυτή ανταμοιβή. Ο άνθρωπος είναι σφαιρικό ον με ανάγκη για αναψυχή, οικογένεια, παιδιά, δραστηριότητες κοκ, δεν είναι σκλάβος-ρομπότ που εργάζεται, σιτίζεται και κοιμάται. Και το δικαίωμα αυτό μόνο εσύ μπορείς να το διεκδικήσεις και για λογαριασμό του εαυτού σου, αλλά και για λογαριασμό των γύρω σου (ώστε να το κάνουν και αυτοί για εσένα). Κανείς δεν θα στο δώσει επειδή σε λυπήθηκε, κανείς δεν φταίει αν υποβίβασες τον εαυτό σου στην κατάσταση του θύματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Darth
    συμφωνώ στα περισσότερα με εσένα αλλά πιστεύω ότι το κακό δεν είναι πως η Ελενίτσα και οποια Ελενίτσα δεν αντιτάχθηκε.

    Το κακό δυστυχώς είναι ότι υπάρχει τέτοια ανεργία που αν η Ελενίτσα αντιταχθεί απλά θα την απολύσουν και θα προσλάβουν νέο άτομο το οποίο νέο άτομο προκειμένου να επιβιώσει (γιατί δεν έχει να φάει, χωρίς δουλειά) θα καθήσει να το εκμεταλλεύονται... κ.ο.κ.

    Το πρόβλημα είναι πολύ μεγάλο και δύσκολο πιστεύω.

    Eλενίτσα
    έχεις απόλυτο δίκιο για την εκμετάλλευση της συντριπτικής πλειοψηφίας των ιδιωτικών εταιριών.
    Οσο για τις 4 ώρες μόνο που δουλεύουν οι δάσκαλοι, θεωρώ ότι είναι επιφανειακή εκτίμηση (που την κάνει πολύς κόσμος). Γιατί για να δουλέψει ο δάσκαλος/καθηγητής χρειάζεται και κάποιες ώρες προετοιμασίας στο σπίτι του και όντως η δουλειά του είναι κουραστική μέσα στην τάξη (φαντάσου μόνο να προσπαθήσεις να "συμμαζέψεις" όχι 1 όχι 2 αλλά 30 παιδάκια και να τους μεταδώσεις και γνώση...χάος!). Βασικά οι δάσκαλοι μπορεί να φαίνεται ότι δουλευουν 4 ώρες αλλά στην ουσία εργάζονται πολλές περισσότερες.

    Καλημέρες σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ουπς! διόρθωση ορθογραφική...

    "καθίσει"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Όταν η κάθε «ελενίτσα» αντιληφθεί πως πρέπει να μην υποβιβάζει τον εαυτό της, δεν θα βρεθεί κάποιος που θα καθίσει να τον εκμεταλλευτούν.
    Αυτή είναι η δύναμη του «όλοι» και του «σέβομαι τον εαυτό μου».
    Η αντίθετη λογική, που ήδη επικρατεί, ακριβώς για τους λόγους που είπες, απλά οδηγεί ουσιαστικά σε «μείωση μισθών», όπως συμβαίνει τον τελευταίο καιρό, όσο και αν ονομαστικά αυξάνει ο μισθός. Και γι' αυτό φταίνε όλες ακριβώς οι απανταχού «ελενίτσες» που δεν σέβονται τον εαυτό τους και υποβιβάζουν την εργασία τους.

    Η ανεργία πάντα θα υπάρχει, αλλά το πρόβλημα δεν είναι η ανεργία αλλά το γεγονός ότι εμφανίζεται έστω και ένας ο οποίος υποβιβάζει τον εαυτό του και δουλεύει για όσο-όσο. Αυτός είναι το πρόβλημα και αυτός είναι που επιτρέπει την ανάπτυξη της έλλειψης σεβασμού. Το πρόβλημα είναι ότι προσπαθούμε να επιβιώσουμε σε βάρος του άλλου και όχι σε συνεργασία μαζί του, χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι με τον τρόπο αυτό βγάζουμε τα δικά μας μάτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ναι, το σωστό είναι να επιβιώσουμε σε συνεργασία με τους υπόλοιπους και όχι σε βάρος αυτών: κάτι που δεν κάνουμε είναι η αλήθεια στην Ελλάδα.

    Εκτός από την δυσκολία του ΟΛΟΙ να το κάνουν αυτό ανεξαιρέτως, πώς θα το κάνω εγώ που πεινάω και δεν έχω να φάω, ή χειρότερα, πεινάει και δεν έχει να φάει το παιδί μου;
    απάντηση: είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. δεν ειναι οτι αποβιβασα τον εαυτο μου και λουλεψα οσο οσο. ειναι ακριβως αυτο που ειπε καποιος παραπανω. αυτα μου εδιναν και αν ηθελα τα επαιρνα. και αν μου αρεσαν. γιατι ετσ ειναι ο ιδιωτικος τομεας.
    δεν ειναι οτι δεν αντιστεκομαι και οτι δεν πιστευω στον αγωνα των δασκαλων η οτιδηποτε. απλα εμενα "δεν με παιρνει" να αντισταθω και εκπλισομαι με ολη αυτη την αντισταση, και εκφραζω τα παραπονα μου.

    παντως δεν θα επρεπε να παιρνει κανεις απο τα μουτρα καποιον που διαφωνει. δεν ειναι αναγκη να συμφωνουμε ολοι. με αφησατε παντως και εκφραστηκα και το εκτιμω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αφού δέχθηκες να εργασθείς με λίγα, υποβίβασες την αξία της εργασίας σου. Σφάλμα σου. Επέτρεψες στον ιδιωτικό τομέα να επιβάλλει αυτό το καθεστώς. Ας θυμηθούμε πως όταν οι μισθοί αυξανόταν και οι εργαζόμενοι κέρδιζαν δικαιώματα, και ανεργία υπήρχε, και έκαναν οι πάντες απεργίες, ιδιωτικό-δημόσιο τομέα. Και χωρίς μονιμότητες.

    Η αλήθεια είναι πως όσο συμπεριφερόμαστε σαν αγρίμια, ενδιαφερόμενοι μόνο για το τομάρι μας, τόσο η κοινωνία μας θα χάνει το ανθρώπινο πρόσωπό της και θα προσεγγίζει την ζούγκλα…
    Σε αυτή την περίπτωση, ας σταματήσουμε να θεωρούμε τους εαυτούς μας ανθρώπους και ας αφήσουμε αυτούς που δεν θέλουν να χάσουν την ανθρωπιά τους, να κάνουν ότι νομίζουν, χωρίς να τους κατακρίνουμε. Άμα το βουλώνουμε στους εργοδότες πρέπει να το βουλώνουμε παντού. Όχι να μιλάμε μόνο όπου μας παίρνει ή δεν έχει συνέπειες πάνω μας.

    [Δεν σε πήρα από τα μούτρα, υπέδειξα που διαφωνώ. Και όπως αντιλαμβάνεσαι το "ελενίτσα" δεν πάει σε προσωπικό επίπεδο, αλλά στους ανθρώπους με αυτή τη νοοτροπία.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ελενίτσα, δεν σε παίρνει από τα μούτρα απλά ο τρόπος του είναι λίγο απότομος.

    Αντιθέτως, του αρέσει να συζητάει και να ακούει διάφορες γνώμες.

    να γράφεις, να γράφεις...
    :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. γράφω γράφω ;-p
    να σας πω μονο πως μολισ ειχα γυρισει απο γλασκοβη με ενα πολυ καλο μαστερ στα χερια μου (στην αγγλικα τα χερια τους θα τριβανε να με προσλαβουν), με ενα πτυχιο ελληνικου πανεπιστημιου και ενα χρονο προυπηρεσια σε ημιδημοσια υπηρεσια
    και μετα απο 8 μηνες βρηκα δουλεια με 700 καθαρα.

    ωραια ολα αυτα, συνεχιζω να πιστευω παρολα αυτα πως αλλη επιλογη δεν ειχα (και αλλα λεφτα επισης, για να ζησω πρεπει να φαω)

    πολλες φορες σκεφτηκα πως καλα θαταν ναχα μπαμπα πρωθυπουργο. αλλα δεν πειραζει....

    συνεχιστε συνεχιστε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Στην ουσία δεν θες να καταλάβεις ότι αν καμία «ελενίτσα» δεν αποδεχόταν αυτή τη δουλειά υποβιβάζοντας την εργασιακή αξία της, θα είχες βρει την ίδια με 1400 αντί για 700. Η νοοτροπία αυτή είναι που επέτρεψε στους εργοδότες να έχουν το θράσος να σου ζητούν εντελώς άδικα να εργάζεσαι με τόσα λίγα. Αν δεν αποφασίσει ολόκληρη η κοινωνία να αντιταχθεί, όχι μόνο θα είσαι πάντα χαμένη, αλλά σε 10 χρόνια θα δουλεύεις για 500 αντί για 700. Από εκεί και πέρα, δεν έχω λόγο να συνεχίσω να επαναλαμβάνομαι, ούτε και εσύ έχεις λόγο να συνεχίσεις να επαναλαμβάνεσαι (γιατί αυτή τη στιγμή και οι δύο επαναλαμβανόμαστε). Είχες επιλογή. Απλά δεν ήθελες να ορθώσεις το ανάστημά σου (λάθος κατά την γνώμη μου, αλλά δικαίωμά σου), ενώ δεν έχεις κανένα πρόβλημα να κατακρίνεις κάποιους που κάνουν αυτό που θα ήθελες εσύ να μπορείς να κάνεις. Αυτό είναι κακεντρέχεια, δεν είναι δίκαιο και δεν είναι δικαίωμά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. α ειχα επιλογη
    απλα εστω και τωρα πες μου σε παρακαλω ποια ηταν
    επρεπε λες αντι να υπογραψω τη συμβαση να κανω καταληψη στο κτηριο της εταιριας?
    ολα αυτα τα επαναστατικα ειναι πολυ ωραια δε λεω. αλλα εσυ ποσα παιρνεις ειπαμε? και τι δουλεια κανεις? δεν νομιζω αυτα που παιρνεις να τα πηρες με καταλειψεις. δεν ξερω και δεν εκφερω γνωμη.

    btw αν υπαρχουν δασκαλοι αδιοριστοι, στο www.proslipsis.gr ζητάνε κοσμο.

    οσο για αυτο που εγραψες στο δικο μου μπλογκ πως με πηδανε αδικα, δεν πειραζει. αν με πηδαγαν θα εκαναν και κατι σωστο...

    δεν θα αλλαξω εγω τον κοσμο. και αν αποφασισω να το κανω δεν θα παω να κανω καταληψη επειδη δεν μου δεινουν 45% αυξηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Κρίνοντας πόσα κερδίσαμε και πόσα χάσαμε τόσο καιρό που το παίζαμε πολιτισμένοι, βλέπω που θα καταλήξουμε, με μαθηματική ακρίβεια, επιδεικνύοντας πολιτισμό απέναντι σε απολίτιστους που δεν γνωρίζουν την έννοια του σεβασμού.

    Εγώ και όλοι μας ήδη χάσαμε πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ο ένας χρόνος άδειας όμως, δεν νομίζω ότι υπάρχει σε καμμία άλλη χώρα εκτός της δικιάς μας (ούτε καν στις Σκανδιναβικές)

    Αυτό δεν είναι ακριβές, π.χ:

    Sweden offers by far the most leave, at 96 weeks. Denmark, Italy, Finland and the UK also have generous provision, where women are entitled to up to 50, 47, 44 and 40 weeks’ leave respectively. In contrast, German women are only entitled to 14 weeks’ leave – a fraction of the Swedish allowance. Similarly, provision in Belgium is low, at 15 weeks.

    και πιο πριν:

    A British mother earning £15,000 would receive £2,458 statutory pay in the six months after leaving work – less than in all EU countries except Luxembourg and Greece. The most generous allowances in the EU are given in Denmark, Italy and Sweden, where entitlement would be £6,756, £6,058 and £6,000 respectively.

    Κατά τα άλλα συμφωνώ με τον Darthiir πέρα από το πρόβλημα της φύλαξης: όταν δύο δουλεύουν και δεν υπάρχουν εύκολα συγγενείς να τα φυλάξουν, υπάρχει ζήτημα όχι γιατί στέλνεις τα παιδιά στο σχολείο για φύλαξη, αλλά επειδή έχεις κάνει έναν προγραμματισμό που σου επιτρέπει να δουλεύεις (εξ ου και δεν υπάρχει πρόβλημα με τις διακοπές π.χ. γιατί το έχεις προβλέψει). Όταν τιναχθεί στον αέρα είσαι πραγματικά επί ξύλου κρεμάμενος. Είναι δηλαδή πραγματικό το πρόβλημα.

    Γενικά υπάρχει η ιδέα ότι ο συνδικαλισμός είναι κάτι που αφορά άλλους. Η ιδέα αυτή αγνοεί ότι ιστορικά, χωρίς τον συνδικαλισμό θα δουλεύαμε οι περισσότεροι από τα 8, για μισθούς Κίνας, επί 14ωρο καθημερινά. Που είναι και η πορεία των πραγμάτων όταν μια χώρα δεν καταλαβαίνει ότι η ήττα των συνδικαλιστών του δημοσίου μόνο δεινά μπορεί να επισυσσωρεύσει και για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα - και που ο συνδικαλισμός στον ιδιωτικό τομέα "αποθαρρύνεται" συστηματικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Μια άλλη παράμετρος, μετά μερικά σχόλια που διάβασα εδώ και κει.. είναι η τοποθέτηση ως προς το επάγγελμα του δασκάλου.. ότι δλδ εράζεται λίγες ώρες και έχει μεγάλες διακοπές κλπ κλπ.. Μήπως χρειάζεται κάποια αξιολόγηση των επαγγελμάτων; Ενας σκουπιδιάρης π.χ. παράγει κοινωνικό έργο μια και η εργασία του ωφελεί το σύνολο -απαλλάσσει την πόλη από τα βλαβερά σκουπίδια. Ενας γιατρός π.χ. παράγει επίσης κοινωφελές έργο μια και απαλλάσσει τον άνθρωπο από την ασθένεια και τον πόνο. Ενας δάσκαλος παράγει ύψιστο έργο μια και χτίζει τον αυριανό άνθρωπο. Ενας υπάλληλος του ιδιωτικού τομέα τι άλλο κάνει από το να παράγει υπεραξία για το αφεντικό του; Ενας δημόσιος υπάλληλος (όχι λειτουργός, ε) παράγει γραφειοκρατική υπηρεσία προς όφελος του συνόλου επίσης.
    Ενας ελεύθερος επαγελματίας εργάζεται και παράγει για τη πάρτη του, και ίσως αυτή η εργασία να είναι η πιο ξεκάθαρη.

    Ας σκεφτούμε λίγο πάνω σε αυτό και να αξιολογήσουμε μετά την εργασία του δασκάλου -ή του εκπαιδευτικού γενικότερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. συμφωνώ απολυτα με τα παραπανω. το γεγονος πως ενας ελευθερος επαγγελματιας δουλευει μονο για τον εαυτο του (φυσικα υπαρχουν και οι σαν και εμενα αναγκαστικα ελευθεροι επαγγελματιες γιατι για αλλη μια φορα δεν εχουμε αλλη επιλογη-βλεπε συμβασιουχοι) ενω ενας δημοσιος υπαλληλος απλα παραγει γραφειοκρατια ενώ ο σκουπιδιάρης επιτελει πραγματι κοινωνικο εργο και το ιδιο και ο ιατρος, συμαινει προφανως πως στην καλυτερη των περιπτωσεων πρεπει αυτοι οι 3 να παιρνουν τα ιδια, σκεπτομενοι πως χωρις τον σκουπιδιαρη δεν ζουμε πρωτα για ναμαστε καθαροι και υγιεις για να μην χρειαστουμε το γιατρο και αφου συμβαινουν αυτα να μαθουμε γραμματα και εμεις και τα παιδια μας.

    αυτο δε συμαινει πως επειδη ζουμε χωρις το λογιστη αυτος δεν προσφερει.

    σε αυτη την κοινωνια ολοι προσφερουμε, ο καθενας με το δικο του τροπο

    παραλληλα ειμαι υπερ της αξιολογησης, επι της ουσιας αξιολογησης και πραγματικης επι τοπου αξιολογησης. την οποια οι δασκαλοι δεν θελουν. και εφοσον εδω εχουμε πολλους δασκαλους, και απο οτι καταλαβατε με ενδιαφερει το θεμα παρολο που ειμαι ασχετη, γιατι δεν θελετε αξιολογηση?? κοινωνικο εργο επιτελειτε, δεν θαπρεπε να ξερω σα μανα πως παει η προοδος των παιδιων??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αγαπητή elenitsa!, βρες μου 1 (ΕΝΑΝ) έλληνα που θα αξιολογήσει ανυστερόβουλα και αντικειμενικά 1 (ΕΝΑΝ) άλλον έλληνα, και θα συμφωνήσω αμέσως μαζί σου!
    Το "θεσμό" του επιθεωρητή δημόσιας εκπαίδευσης τον δοκιμάσαμε για πάάάάρα πολλά χρόνια και τρομάξαμε να τον πετάξουμε από πάνω μας. Μάλιστα. ΤΡΟΜΑΞΑΜΕ.

    Το δυστύχημα είναι ότι σερβίρονται λύσεις μουχλιασμένες (ληγμένες) για φρέσκιες και ΚΑΝΕΙΣ(??) δεν προβληματίζεται ΓΙΑΤΙ.

    Συμφωνώ με την εξίσωση μισθών, ασχέτως "αξιολόγησης" επαγγελμάτων. ΟΛΟΙ προσφέρουν. Και όσοι διαχειρίζονται το παρόν, ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΧΤΙΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.

    ΑΜΗΝ. :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Για την προσφορά και την μισθοδοσία, διαφωνώ με την πλήρη εξίσωση των μισθών (οδηγεί σε απουσία κινήτρων ανάπτυξης και μαρασμό - αποτελεί δλδ ισοπέδωση), αλλά διαφωνώ και με την ύπαρξη οποιουδήποτε μισθού κάτω των 1400€, με δεδομένη την σημερινή κατάσταση, καθώς και με τις τεράστιες αποκλίσεις που υπάρχουν σήμερα. Την υποβάθμιση της αξίας μας την κάνουμε μόνοι μας. Η εργασία μας στην ουσία δεν ανταμείβεται με μισθό – το νόμισμα είναι διάμεσο – αλλά με αγοραστική αξία. Όταν το κόστος ζωής αυξάνει 10% μέσα σε ένα έτος, αν δεν ζητήσω να αυξηθεί ο μισθός μου 10% σημαίνει ότι θεωρώ ότι παράγω λιγότερα φέτος απ’ ότι πέρυσι. Αυτόματα, εγώ που αποδέχομαι κάτι τέτοιο, υποβαθμίζω την αξία της εργασίας μου.

    Όσο για την αξιολόγηση τώρα, η δική μου οπτική γωνία, μιας και γνωρίζω πολύ καλά λυκειάρχη ο οποίος αγωνίστηκε για την κατάργηση της επιθεώρησης, διατέλεσε διευθυντής επιθεώρησης του υπουργείου παιδείας (μπορεί να καταργήθηκαν οι επιθεωρητές, ποτέ δεν καταργήθηκε η επιθεώρηση, ακόμα υπάρχει!) και θεωρεί ακριβώς ότι η απουσία ελεγκτικού μηχανισμού βλάπτει απόλυτα την παιδεία.

    Η επιθεώρηση όπως γινόταν στα σχολεία δεν ήταν αξιολόγηση. Πραγματικά αυτό που λέει η ροδιά ισχύει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Την στιγμή που γίνεσαι επιθεωρητής/αξιολογητής, κατ αρχάς μπορείς είτε ηθελημένα, είτε αθέλητα να κατευθύνεις ή να εκτελέσεις ρουσφέτια (ας μην ξεχνάμε ότι οι επιθεωρητές/αξιολογητές ποιότητας θησαυρίζουν για μια απλή υπογραφή, σε βάρος των πολιτών!). Στην συνέχεια, η επιθεώρηση όπως ήταν τότε, και έγιναν μεγάλοι αγώνες για την κατάργησή της, δεν επέτρεπε ούτε την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας, ούτε το ανοιχτό πνεύμα, ούτε την ελεύθερη διάδοση ιδεών. Ήταν ουσιαστικά εναντίων της εκπαίδευσης. Καλώς καταργήθηκε!

    Η ουσία δεν είναι να πεις ναι ή όχι στην αξιολόγηση. Η ουσία είναι στην θεσμοθέτηση κάποιων αντικειμενικών κριτηρίων μέσω των οποίων θα γίνεται η αξιολόγηση. Αν και δεν είμαι πεπεισμένος πως γίνεται αυτό (εδώ ακόμα και τα ISO, τα οποία θεωρούνται αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης προϊόντων, στην ουσία έχουν στόχο να προστατέψουν την τσέπη του παραγωγού και όχι την ταλαιπωρία του καταναλωτή – οποιοδήποτε βιβλίο διαδικασιών ελέγχου ποιότητας και να ανοίξετε, θα το δείτε ξεκάθαρα στην εισαγωγή του) θα ήμουν διατεθειμένος να ακούσω μια σειρά αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης. Όσο όμως κάποιος μου προτείνει αξιολόγηση, χωρίς να αναφέρει όλη την διαδικασία της αξιολόγησης, θα απαντάω πολύ απλά όχι.

    Πριν αποφασίσουμε αν θα κάνουμε και πως αξιολόγηση (είμαι υπέρ της, αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε, αν δεν υπάρξει πρώτα αξιοκρατία, δεν γίνεται να υπάρξει αξιολόγηση) θα πρέπει να συζητήσουμε αν είναι δυνατόν να γίνει αντικειμενικά και να βρούμε τα κριτήρια. Μετά συζητάμε ποια από τα κριτήρια αυτά θα εφαρμόσουμε. Είναι ωραίο να κολλάμε σε βαρύγδουπες λέξεις. Οι λέξεις όμως κρύβουν ολόκληρους μηχανισμούς από πίσω και αυτοί είναι που πρέπει να μελετώνται κάθε φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος13/10/06 4:04 μ.μ.

    Και μια και μιλάμε για αξιολόγηση... Για να σε αξιολογήσει κάποιος, το υπουργείο εν προκειμένω, για το αν κάνεις καλά τη δουλειά σου θα πρέπει κατ' αρχήν να σου προσφέρει τα μέσα που χειάζεσαι για να την κάνεις καλά. Όσοι όμως δουλεύουν σε σχολεία ξέρουν ότι στην καλύτερη περίπτωση έχεις τα μισά. Στο δικό μου, μέχρι πέρσι δεν είχαμε καν θέρμανση. Και όχι σε ορεινό χωρίο στην Πίνδο... Στο κέντρο της Αθήνας. Όταν δεν έχεις εργαστήρια (για ΤΕΕ μιλάω), είσαι σε τάξη στο υπόγειο, χωρίς φυσικό φως, που χωρίζεται από τη δίπλα με κουρτίνα!!! και μπερδεύεται το δικό σου μάθημα με του δίπλα τότε όποιος και να έρθει να με αξιολογήσει θα τον βγάλω έξω καροτσάκι με κλωτσιές, μα την αλήθεια. Γιατί πάντα αξιολογείται ο "πατριωτισμός" μας. Κι έχεις και τους γύρω να σου λένε "τι κάνεις; τα "ξύνεις" και πληρώνεσαι". Δεν έχω πια καθόλου το κουράγιο να απαντάω. Στην τελική, όλοι σας καλοπληρωμένοι και κακοπληρωμένοι, μαζέψτε τα παιδιά σας, τους φίλους τους και τα ανήψια σας, 10 παιδιά δεν λέω παραπάνω και προσπαθήστε για μια βδομάδα να τους μάθετε κάτι... Μετά τα ξανασυζητάμε για το πόσο ξυνόμαστε. Αν είναι τόσο εύκολο τότε γιατί όλοι τα κολλάνε μπροστά στην τηλεόραση και "όξω από την πόρτα"; Αμάν πια, τα είπα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. παιδιά κάτι άσχετο,

    ελενίτσα λογίστρια είσαι;

    και αν ναι, τους μισθούς των λογιστών σε επιχειρήσεις τους ξέρω...

    ως ελεύθεροι επαγγελματίες βγάζουν "καλά" λεφτά;

    (αν ξέρεις)

    την καλησπέρα μου σε όλους :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. γεια σας και παλι παιδια, οχι δεν ειμαι λογιστρια, σαν παραδειγμα το εφερα.

    σε γενικες γραμμες (to sum up δηλαδη) εγω πιστευω πως στην Ελλαδα δεν υπαρχει τιποτα. Δεν υπαρχει αξιοκρατια, δνε υπαρχουν μισθοι, χρηματα το κρατος εχει αλλα τα τρωνε τα πολλα λιγοι και τα λιγα πολλοι, η εκαστοτε κυβερνηση θα προωθησει τα δικα της παιδια, και οποιος ειναι μαγκας ας επωφεληθει, και σε αυτο ειμαι καθετη. το ξέρω πως στα σχολεια με καμια κυβερνηση τα καταλληλα μεσα δεν παρεχονται για να παμε μπροστα και να παρουμε το κατι παραπανω, αλλα αυτο δεν σημαινει πως αν υπηρχαν ολοι οι δασκαλοι θα μπορουσαν να δωσουν και να βγαλουν απο τα παιδια το κατι παραπανω. ισως οταν εισαι νεος εχεις ορεξη για δουλεια, αλλα οπως ειναι λογικο, οπως περνανε τα χρονια.... χανεις και την ορεξη σου, κατι που σε αλλες δουλειες δεν βλαπτει αλλα στου δασκαλου που επιρρεαζει και φτιαχνει παιδια, ειναι σημαντικο.
    πραγματικα και εγω στο σχολειο μου δεν ειχα θερμανση και καθομουν με το μπουφαν και εκανα μαθημα και τα ποδια μου κρυωναν. και με αυτα συμφωνω. και οντως καθε φορα ο προϋπολογισμος λιγα προβλεπει για την παιδεια, και τα οσα προβλεπει δεν ξερω κατα ποσο γινονται θερμαστρες και σωστα παραθυρα. αλλα δυστυχως εχω παψει απλα να ελπιζω πως στην Ελλαδα θα αλλαξει κατι, το παλιο μου λυκειο συνεχιζει να μοιαζει με φυλακη, και επρεπε να περιμενω τοσα πολλα χρονια για να τελειωσω δημοτικο, γυμνασιο και λυκειο για να ζεσταινομαι κατα τη διαρκεια του μαθηματος.

    Εξω αυτα δεν γινονται. πολλες φορες σκεφτηκα να μεινω εξω να κανω οικογενεια εκει και παιδια. Αλλα ο ελληνας στην Ελλαδα γυρνα. Οποτε παιρνω απλα αυτο που μου δινουν και ας "υποβαθμιζω την εργασια μου" οπως συχνα λεει ο darhiil γιατι στην Ελλαδα δνε υπαρχει τιποτα. ο καθενας κοιτα την παρτη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Επειδή συμφωνώ απόλυτα μαζί σου στο sum up, όχι μόνο ελπίζω αλλά θέλω να αλλάξουν τα πράγματα. Τα πράγματα όμως δεν αλλάζουν από μόνα τους, ούτε καμία κυβέρνηση θα τα αλλάξει από μόνη της. Άλλωστε, ας μην κοροϊδευόμαστε, η ελληνική κοινωνία είμαστε εμείς, όχι οι κυβερνώντες ή οι έχοντες και κατέχοντες. Αν λοιπόν δεν την αλλάξουμε εμείς με κάποιον τρόπο, δεν πρόκειται να αλλάξει. Η ελπίδα πάντα πεθαίνει αν οι πράξεις μας δεν υποστηρίζουν τον στόχο μας, αν παραιτούμαστε.

    "Ο καθένας κοιτά την πάρτη του". Μόνο ο ίδιος ο «καθένας» μπορεί να το σταματήσει αυτό, εκτός και αν περιμένεις να έρθει αύριο η κυβέρνηση και να σου πει πως «από σήμερα δεν κοιτάμε πλέον μόνο την πάρτη μας». Και ο καθένας μας διαλέγει σε ποιόν από τους «καθένες» ανήκει και αναλαμβάνει και την ευθηνή των επιλογών του. Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι πως τίποτε δεν γίνεται, αλλά πως κανείς δεν έχει αποφασίσει να κάνει κάτι, να αναλάβει την ευθύνη. Το πρόβλημα της Ελλάδας είναι το «Έτσι είναι». Τίποτε δεν είναι έτσι. Όλα είναι έτσι όπως τα κάνουμε. Και αυτό απλά φροντίζουν και το εκμεταλλεύονται σωστά. Τους δίνουμε πρόσφορο έδαφος με την συμπεριφορά μας. Όλα αυτά ισχύουν και στην παιδεία αλλά και παντού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...