Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου 2006

Σύγχρονη αριθμητική

  • «Μόνο το 18% των εκπαιδευτικών απεργεί, σύμφωνα με τους προϊσταμένους των κατά τόπους περιοχών, τους οποίους δεν αλλάξαμε!»
  • «Η απεργία των εκπαιδευτικών έχει τινάξει στον αέρα την ελληνική οικογένεια.»
Τουλάχιστον, συνεννοηθείτε μεταξύ σας πριν κάνετε δηλώσεις γιατί υπάρχουν ακόμα πολίτες που σκέφτονται τι ακούνε και δεν μένουν με το στόμα ανοιχτό από τις εντυπώσεις της κάθε φράσης, κρατώντας μόνο την εντύπωση και ξεχνώντας την φράση τα επόμενα 5 λεπτά.
Αλήθεια, γιατί η υπουργός τόνισε ότι δεν άλλαξε τους προϊσταμένους; Αν έπρεπε να τους αλλάξει, κακώς δεν τους άλλαξε, αν δεν έπρεπε να τους αλλάξει, καλώς δεν τους άλλαξε, τι ακριβώς εντύπωση ήθελε να δημιουργήσει; Δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να το τονίσει!
Η απεργία των εκπαιδευτικών γιατί έχει τινάξει αλήθεια την ελληνική οικογένεια στον αέρα; Το σχολείο σε τελευταία ανάλυση είναι χώρος εκπαίδευσης, όχι χώρος φύλαξης παιδιών. Αν οι γονείς ενδιαφέρονται για το πού θα αφήσουν τα παιδιά τους τότε κακώς τα έκαναν… Αναρωτιέμαι όμως, κατά τις περιόδους των διακοπών, δεν δημιουργείται το ίδιο πρόβλημα; Τότε που αφήνουν τα παιδιά τους; Βέβαια το γεγονός ότι δεν θέλουν οι γονείς να αφήσουν ένα (ένα; γιατί ένα; θα έπρεπε να είναι το λιγότερο δύο…) παιδί 6-12 χρονών μόνο του σπίτι το βρίσκω παράλογο. Εγώ ξέρω παιδιά 6 χρονών που έκαναν babysitting στα 3χρονα αδερφάκια τους. Αυτό βέβαια είναι «άλλο καπέλο», αλλά καλό θα ήταν να ξαναρχίσουμε να δημιουργούμε ώριμες νέες γενιές. Αλλιώς είναι λογικό το εκπαιδευτικό μας σύστημα να αποτυγχάνει, αν οι ίδιοι πιστεύουμε ότι αποτελεί χώρο φύλαξης και όχι χώρο εκπαίδευσης. Άντε πάντως να δεχτούμε πως 6-9 χρονών είναι λίγο πρόωρο να αφήσεις 8 ώρες μόνο του το παιδί σπίτι. Συνεχίζω να αναρωτιέμαι τι το κάνουν όταν τα σχολεία είναι ούτως ή άλλως κλειστά. Και συνεχίζει η βασική λειτουργία του σχολείου να είναι η εκπαίδευση και όχι η φύλαξη. Η φύλαξη είναι παρεπόμενη και όχι ζητούμενη και συνεπώς αδιάφορη στην οποιαδήποτε συζήτηση για το εκπαιδευτικό.
Άκουσα από μια φίλη πως κακώς οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ζητούν χρήματα. «Εδώ όταν μένει έγκυος μια δασκάλα κάνει 1 χρόνο να την δει το σχολείο». Δεν περίμενα ομολογουμένως να το ακούσω αυτό από γυναίκα! Το πρόβλημα είναι αν η δασκάλα έχει τον χρόνο να ασχοληθεί με το μωρό της να το θηλάσει και να το μεγαλώσει, ή γιατί δεν έχει το ίδιο δικαίωμα και δεν το διεκδικεί για λογαριασμό της και η φίλη μου; Μάλλον (ευτυχώς) την κάλυψε η ερώτησή μου. Καλό θα ήταν άλλωστε κάποτε να χωνέψουν όλοι (οι καραγκιόζηδες) πως η μητρότητα είναι ιερή (πολύ ιερότερη από την τσέπη) και ότι πρέπει να υποστηρίζεται. Οι μητέρες πρέπει να τυγχάνουν ιδιαίτερης μεταχείρισης. Πέραν αυτού όμως δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι μητέρες! Οι αρσενικοί ειδικά δυσκολεύονται πολύ είν’ η αλήθεια, δεν ξέρω κατά πόσο το προσπαθούν…
Την αξιοπρεπή διαβίωση πρέπει να την έχουν όλοι οι εργαζόμενοι. Και είναι δεδομένο ότι στην σημερινή Ελλάδα, οι μισθοί δεν αρκούν για αξιοπρεπή διαβίωση και για ανατροφή παιδιών. Άλλωστε για να εξυπηρετηθούν ορισμένες τσέπες εξομοιώθηκε το κόστος ζωής με αυτό της Ε.Ε. Οι ανταμοιβές όμως παραμένουν στο 33%-60%! Ζητάνε πολλά; Αντιθέτως, επιτέλους κάποιοι αποφάσισαν να ζητήσουν αυτά που πρέπει. Και επιτέλους καιρός είναι να αναδιανεμηθεί ο προϋπολογισμός ώστε να καλύπτει πρώτα τις ανάγκες του λαού (όλων των χρωμάτων) που εξέλεξε την (εκάστοτε) κυβέρνηση και στην συνέχεια όλα τα υπόλοιπα έξοδα…
Και επιτέλους, ας σταματήσουμε τα ψέματα. Στον προϋπολογισμό του 2007 οι δαπάνες για την παιδεία είναι 3,09%. Αυτό είναι μεγαλύτερο από το 3,15% που ήταν οι περσινές δαπάνες; Ή μήπως είναι μεγαλύτερο από το 3,5% που ήταν οι δαπάνες όταν η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε την εξουσία υποσχόμενη πως θα ανεβάσει τις δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ; Δεν γίνεται άμεσα; Γίνεται με κατάλληλη αναδιανομή, αλλά έστω ότι δεν γίνεται άμεσα, μήπως για να γίνει πρέπει να αυξάνει σταδιακά αντί να μειώνεται;

Τελικά ή είναι ψεύτες, ή δεν ξέρουν αριθμητική. Αν και την τέχνη της διαίρεσης φαίνεται να την γνωρίζουν καλά…