Τρίτη 24 Απριλίου 2007

Ουφ…

Οι τελευταίες μέρες πέρασαν «απότομα». Ένα από τα «παρελκόμενα» της συνεχούς αϋπνίας. Σαν σε όνειρο λοιπόν παρατήρησα χτες περνώντας από το μηχανουργείο μια φοιτήτρια να αφήνει την τσαντούλα της – «γυναικεία» τσάντα βόλτας, όχι «σχολική» γεμάτη βιβλία αλλά προφανώς γεμάτη με κραγιονάκια και καθρεφτάκια και όλα τα άλλα 1257 μικροαντικείμενα που υπάρχουν στην τσάντα μια γυναίκας, χωρίς όμως βιβλία, μακρηγορώ πάλι και άλλαξα θέμα – και με χάρη περισσή να πιάνει την ηλεκτροκόλληση και την μάσκα – προσέχοντας το μαλλί της, αλλά και το γοβάκι της να μην πατήσει το βρώμικο καλώδιο της ηλεκτροκόλλησης – και να συγκολλά 2 κομμάτια μετάλλου που απαιτούσε η άσκηση. Πληθώρα συνειρμών. Άλλωστε το σενάριο το έχει χιλιοπαίξει η Σύλβια – φορώντας κάτι πιο ελαφρύ βεβαίως βεβαίως – τον συνδυασμό όμως με την ιδιότητα της μαθήτριας τον είχε σκεφτεί; Δεν τον είχε… Να και η πρωτοτυπία του θέματος λοιπόν!!!
Το βέβαιο όμως είναι πως άδικα φώναξα σε μια δική μου, η οποία μου φάνηκε πως έφτιαχνε τα νύχια της και τα μαλλιά της την ώρα που προσπαθούσαμε να καταλάβουμε ποια μαγική δύναμη μετακινεί ένα πιστόνι μέσα σε έναν κύλινδρο, και πως αυτή – η κατά τα άλλα μαγική δύναμη, μιας και όλα τα κινεί «μαγικά» η «υψηλή» τεχνολογία και εμείς είμαστε άχρηστοι, απλά να δουλεύουμε χρειάζεται, ξεφεύγω συχνά ε; η αϋπνία θα φταίει – συνδέεται – μέσω φυσικών παύλα μαγικών φαινομένων – με την μεταβολή της έντασης του ρεύματος που διαρρέει ένα πηνίο. Όπως μου εξήγησε αργότερα, απλά τα νύχια και τα μαλλιά της την ενόχλησαν καθώς κρατούσε σημειώσεις οπότε και προσπαθούσε – με άκρως επιστημονικά επιχειρήματα – να καταλάβει τι μανικιουράκι πρέπει να κάνει ώστε την επόμενη φορά να μην υφίσταται αυτές τις ενοχλήσεις.
Το χειρότερο όμως αποτέλεσμα της αϋπνίας ήταν το deja’vu. Ήμουν απόλυτα σίγουρος πως είχα εξηγήσει πως υπολογίζεται η «ροή» διόγκωσης εντός του κυλίνδρου του πιστονιού. Μετά όμως από 5 λεπτά συνειδητοποίησα ότι προφανώς είχα «πηδήξει» το αρχικό πιστόνι γιατί όταν τους ρώτησα πως το κάνουμε στο δεύτερο, απλά κοιτούσαν το ταβάνι.

Αρχίζω να πιστεύω πως το ταβάνι περιέχει πάντα περισσότερη πληροφορία απ’ ότι ο πίνακας… αν αρχίσω να το κοιτάω κι εγώ, μήπως τελικά θα βρω καμιά λύση;

23 σχόλια:

  1. το ταβανι μπορει να πει πραγματα και πραγματα μην το περιπαίζεις....:-pp

    ολοι εχουμε περασει παο τα θρανια και ξερουμε πολυ καλα ετσι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως να κοιτούσες το manual ?????
    Πάντως εμένα πολύ μου αρέσει η εικόνα που περιέγραψες. Τι κακό έχει δηλαδή να είσαι ΚΑΙ γυναικα ΚΑΙ επαγγελματίας ΚΑΙ να μπορείς να τα συνδυάσεις ;;; ε;;;;

    guicbd [gia na se timwrisw tha arxisw na apantw se Greeklish, I think!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βρες τρόπο να κοιμάσαι...είναι κακό το χάσιμο αγαπητέ!

    ΥΓ dxxmfso...σαν afroso μου κάνει αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όλα υπό έλεγχο. Ο παλιός καλός γκρινιάρης Καμηλιέρης!

    Δεν μπορείς Καμηλιέρη μου να κάνεις τον κόσμο να σε προσέξει, με το ζόρι, ούτε κάνοντας παρατήρηση... Πρέπει να ενδιαφέρεταο ο κόσμος -και να είναι και η παράδοση ενδιαφέρουσα. Δεν φταίει πάντα το ακροατήριο.
    Συν το γεγονός ότι φοιτητές είναι, δεν είναι ανήλικα.

    KVούλα, ναι, να τον τιμωρήσεις! Θα το έκανα κι εγώ, αλλά γοβάμαι μη φάω πόρτα. Ενώ εσενα δε θα σε λογοκρίνει, από συναδελφική αλληλεγγύη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπαίνεις συχνά στο εργαστήριο χωρίς ποδιά και γαντάκια; Ειδικά όταν ξέρεις ότι θα χρησιμοποιήσεις χρωμοθειικό ας πούμε ή μύκητες;
    (Στην δεύτερη περίπτωση θα συμβούλευα ντεκολτέ!!!)

    Νομίζω ότι τα παραπάνω σχόλια περιττεύουν και για το θέμα αλλά και για το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν οι παραδόσεις το οποίο δεν έχει σχέση με το ενδιαφέρουν που οφείλουν να επιδεικνύουν τα άτομα τα οποία αποφασίζουν πως θέλουν να ανήκουν στην φοιτητιώσα νεολαία...

    [Θα σβήνετε εσείς 10 spam την μέρα;]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. προσέχοντας το μαλλί της, αλλά και το γοβάκι της να μην πατήσει το βρώμικο καλώδιο της ηλεκτροκόλλησης… Πες μας και άλλα dartiir! Φορούσε μίνι το μωρό; :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κάτι μου λέει ότι κατά πάσα πιθανότητα θα σε έχω καθηγητή του χρόνου! Στη μηχανολογία διδάσκεις? (Καλά το πρώτο μην το δέσεις κιόλας....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. βρε Καμηλιέρη, δεν ξέρεις πώς καταλήγουν στα Πανεπιστήμια;
    αυτό που λέω εγώ είναι πως σε αυτές τις ηλικίες το ενδιαφερον εμφυσάται, δεν επιβάλλεται. και να προσπαθήσεις να αποσπάσεις την προσοχή τους, δεν το καταφέρνεις με αυτό τον τρόπο, αυτά πιάνουν στο δημοτικό μόνο....

    μας αποκάλεσες σπαμ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κοίτα, σκέφτηκες να κολλήσεις τον πίνακα στο ταβάνι?
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πριν από 17 χρόνια σε μια τάξη λυκείου ένας «καθηγητής» «δίδασκε» αναλυτική γεωμετρία. Στο δεύτερο θρανίο ένας μαθητής δεν ασχολούταν ούτε με το κινητό του (δεν υπήρχε καν 17 χρόνια πριν), ούτε με το να ζωγραφίζει, αλλά ούτε με το μάθημα. Είχε στήσει ψηλή κουβέντα με τον διπλανό του. Κάποια στιγμή μια φωνή ακούγεται από την έδρα: «Μπορείς σε παρακαλώ παιδί μου να μου πεις τι έλεγα μόλις τώρα;» Ατάραχος ο μαθητής στρέφει το κεφάλι του στον πίνακα, ρίχνει μια ματιά στα γρήγορα και αναπαράγει το τελευταίο λεπτό του μαθήματος όπως ακριβώς το ανέφερε ο καθηγητής. Όπως αντιλαμβάνεσαι ο καθηγητής «έμεινε μαλάκας» όπως λέμε στην «απλή δημοτική». Ύστερα από μια μικρή αναταραχή, ο μαθητής αυτός εξήγησε στον καθηγητή, συμφωνώντας αμέριστα μαζί σου, πού ακριβώς έκανε λάθος κατά την διδασκαλία εγείροντας έτσι την αδιαφορία του.
    Υπάρχει κάτι που λέγεται συνυπευθυνότητα και κάτι άλλο που λέγεται «αντίληψη» του χώρου και του λόγου ύπαρξής μας σε αυτόν. Αν αυτά δεν πληρούνται, δεν μπορείς να τραβήξεις το ενδιαφέρον κανενός ακόμα και αν γίνεις παλιάτσος.
    Μετά από 17 χρόνια λοιπόν κροτούλα μου, επειδή εγώ εν αρχή (και μόνο) συμφωνώ μαζί σου, σε παρακαλώ να περάσεις να μου εξηγήσεις πού ακριβώς κάνω λάθος και σε τι άλλαξε η σκέψη μου τα 17 αυτά χρόνια. Σε πληροφορώ όμως ότι πιο πιθανό βρίσκω το να αυτοκτονήσεις.

    Ηλία μου δεν νομίζω (απ’ όσο έχω καταλάβει) πως φοιτάς στο τμήμα μου, το οποίο δεν είναι τμήμα μηχανολογίας.

    Το σκέφτηκα Σοφάκι μου αλλά θα χάνω χρόνο μεταφέροντας συνέχει την σκάλα, χρόνο που ούτως ή άλλως δεν έχω μιας και δαπανώ πολύ περισσότερο απ’ όσο μπορώ για να προσπαθήσω να μιλήσω στον καθένα τους χωριστά… Αποτυχία σκέτη όμως… :(

    [Νικολάκη μου άμα φορούσε μίνι και καλτσόν για παρανάλωμα του πυρός θα το πήγαινε… Καλύτερα να ερχόταν με την αμφίεση της «αγίας» :p]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καμηλιέρη, με παρεξήγησες. Εγώ δεν μπορώ να κρίνω το δικό σου μάθημα ούτε το πως το διδάσκεις, διότι αγνοώ πλήρως το αντικείμενο -και δεν με ενδιαφέρει κιόλας αυτό το αντικείμενο, οπότε θα ήμουν πολύ κακός κριτής.

    Αυτό που ήθελα να πω έιναι πως ο τρόπος ενός δασκάλου παει σε κάποιους και σε άλλους όχι. Ο δάσκαλος πάλι έχει ΕΝΑ τροπο και πολύ καλά κάνει. Αν ο μαθητής βαριέται χωρίς να ενοχλεί, ο δάσκαλος δεν έχει νόημα να τον επαναφέρει στην τάξη με παρατήρηση ειδικά αν μιλαμε για πανεπιστήμιο και όχι για δημοτικό. Στη θέση σου θα έλεγα κάτι του τύπου,α φού δε σε νοιάζει, τι έρχεσαι; Αλλά και πάλι αν δεν με ενοχλέί, δεν κάνει φασαρία τι με νοιάζει; Ενήλικος είναι, έχει ευθύνη για τις πράξεις του και στην τελική αυτός χάνει, όχι εγώ.

    Συν το γεγονός ότι οι παρατηρήσεις αυτού του τύπου δεν είναι αποτελεσματικές κατά την γνώμη μου.
    Τέλοσπαντων, θεωρείς πως με αυτό τον τρόπο τους έπεισες να ενδιαφερθούν ή απλώς να κάνουν πως παρακαολουθούν για να μην τους πρηζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Krot said: "Αυτό που ήθελα να πω έιναι πως ο τρόπος ενός δασκάλου παει σε κάποιους και σε άλλους όχι."

    Κροτούλα μου: "ΕΓΡΑΨΕΣ"!!!

    :-))))

    εγώ να πω καλημέρα;;; ΛΕΩ! ΜΙΑ ΠΛΑΤΙΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΗ ΚΑΙ ΓΛΥΚΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όταν λοιπόν ο φοιτητής δεν έχει αίσθηση του χώρου και του λόγου ύπαρξής του εκεί, προφανώς και δεν έχεις την δυνατότητα να τον πείσεις για κάτι. Πρέπει πρώτα να τον μάθεις να εκτιμά, κάτι που είναι αδύνατο να του το μάθεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ταυτόχρονα να του μάθεις και όσα πρέπει, αλλά και να μην «ρίξεις» τους συμφοιτητές του. Κοινώς μόλις καταργήσαμε τον σκοπό της 3τοβάθμιας (ενώ καθόμαστε και αναλωνόμαστε για την ποιότητά της).

    Όταν όμως ο δάσκαλος είναι Δάσκαλος και όχι «δάσκαλος» και προσπαθεί πραγματικά και με όλη του την διάθεση να δώσει κάτι, ο μαθητής/φοιτητής δεν έχει κανένα δικαίωμα να αδιαφορεί γι’ αυτόν, «του πάει - δεν του πάει». Αυτό είναι το κομμάτι της Υποχρέωσης του διδασκόμενου. Κομμάτι που αν δεν ικανοποιήσει, δεν επιτυγχάνεται η διδασκαλία, όποιος και αν είναι ο δάσκαλος. Βρίσκεται εκεί για να μάθει, και πρέπει να προσπαθήσει και αυτός να πάρει αυτό που του δίνουν. Η διδασκαλία είναι αμφίδρομη προσπάθεια. Εδώ όπως είδες πιστεύω πως ο άνθρωπος που ξέρει γιατί βρίσκεται σε έναν χώρο, δεν πρέπει να αδιαφορεί για το μάθημα, ακόμα και αν αδιαφορεί για τον διδάσκων. Το «μου πάει ή δεν μου πάει» ο δάσκαλος λοιπόν, εγώ τα ακούω βερεσέ… Μάλλον κάτι σε «δώστα μου μασημένα να τελειώνω και να μη σκέφτομαι - ρίξε και ένα χαρτί στο τέλος να μου βρίσκεται» μου κάνει. Σε αυτή τη ζωή έχουμε και υποχρεώσεις κροτούλα, όχι μόνο δικαιώματα. Ακόμα και ως φοιτητές.

    Προς πληροφόρηση σου λοιπόν, ναι έχω περισσότερη προσοχή. Και αυτό γιατί το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι «αν τους πάω ή δεν τους πάω», αλλά το ότι έχουν την εντύπωση ότι αν πηγαίνουν βόλτα στην σχολή για παρουσίες και αν διαβάσουν 3 μέρες πριν τις εξετάσεις θα περάσουν το μάθημα. Οπότε ξαφνικά μάλλον αρχίζω «να τους πάω» μετά την 3τη άσκηση που δενκαταφέρνουν να λύσουν… σιγά-σιγά αλλά σταθερά…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. εγω υπνηλια...
    εσυ αυπνια...
    μια χαρα μας βρισκω...

    καφεδακι κερνατε;;;
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καμηλιέρη, εμένα το ερώτημά μου ήταν αν θεωρείς πως έναν ανάγωγο φοιτητή μπορείς να τον επαναφέρεις στην τάξη και να τον κανεις να συνειδητοποιήσει πού βρίσκεται καιπώς οφείλει να συμπεριφέρεται και, ακόμα περισσότερο να ενδιαφερθεί για το μάθημα, κάνοντάς του παρατηρήσεις όπως σε ένα μωρό του Δημοτικού.

    Εσύ θα την κάνεις την παρατήρηση. Αυτός δεν θα καταλάβει το Χριστό του.

    Εγω δεν διαφωνώ μαζί σου. Τελειώσα το πανεπιστήμιο έχοντας παρακολουθήσει τρία μαθήματα. Αυτά όμως τα παρακολούθησα από τηνα ρχή ως το τέλος και δεν έχασα ούτε μισή παράδοση. Ήταν τα μόνα που άξιζαν και στα οποία, ακόμα και σε αυτά υπήρχαν γαϊδούρια που χάζευαν, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Στα υπόλοιπα, απλώς δεν πάτησα ποτέ (στα 5 χρόνια τελείωσα, δεν άργησα και πολύ!).
    Αν ο καθηγητής είναι άχρηστος, δεν φτάινε οι φοιτητές. Κι εχω να σου αναφέρω άπειρους άχρηστους, από τη δική μου σχολή τουλάχιστον. Αν οι φοιτητές είναι ανάγωγοι, δεν θα τους μάθεις αγωγή στα 25 τους πια. Είναι αργά. Όπως δεν μπορείς να διδάξεις αγωγή στον ηλίθιο που σε σπρώχνει στο λεωφορείο ή σου παίρνιε τη θέση στην ουρά ή που αφήνει το κινητό του να χτυπάει στο σινεμά ή που πάει στο θέατρο και πιάνει χιλοκουβέντα, ή... ή... παραδείγματα ως ουκ έστι αριθμός . Το ίδιο πράγμα είναι για μένα.

    Με πιαν'ς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Με δεδομένο λοιπόν πως δεν παρουσίασα καμία ολιγωρία και συνεπώς οφείλουν να προσπαθούν ανεξάρτητα από το αν «τους πάω ή όχι» (είναι η δική τους υποχρέωση που πρέπει να τηρήσουν), εγώ σε πιάνω (μα τι χέρι είναι αυτό που έχω.. τόσα χιλιόμετρα μακρύ :ppp). Εσύ πιάνεις τώρα λοιπόν γιατί σχολιάζω κάτι που, κατά συνέπεια, δεν θα έπρεπε να λαμβάνει χώρα, μιας και είναι αδιανόητο να πρέπει να τους συμπεριφέρεσαι στα 25, στον χώρο αυτό - αλλά και ανεξαρτήτως χώρου, σαν σε παιδάκια του δημοτικού;

    Αλλιώς στο δημοτικό αλλά και με τα δικαιώματα των παιδιών του δημοτικού, ούτε ένα παραπάνω.

    Tί να τον κάνουμε βρε Βασιλικούλα τον καφέ; Να πιούμε κανά τσιπουράκι μπας και κοιμηθούμε λέω 'γω; (Τι μου ήρθε τώρα... ουζάκι στο Θερμαϊκό, στον όμιλο... ΟΥΦ δις....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ουφ Καμηλιέρη μου, δε λες τίποτα!!!
    μωρέ σε καταλαβαίνω εγώ. απλώς δεν χρειάζεται να σκας, κιόλας. επίπεδο δημοτικού έχουν!!! πώς να καταλαβουν τα ακαταλαβίστικα που τους λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Να γίνω κακός;
    Να γίνω.
    Το πάτε γύρω γύρω και δεν λέτε το πολύ απλό, ότι φταίει ΚΑΙ η αντίληψη που έχουν για το φύλο τους αρκετοί και αρκετές για την εκδηλούμενη συμπεριφορά.

    Όσο για τους πολλαπλασιαστές και τα ταβάνια, ε καλά, οι πληροφορίες βρίσκονται παντού δεν λένε; Γιατί όχι λοιπόν όχι και εξ ουρανού;

    Καλησπέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν προλαβα να παρακολουθήσω την συζήτηση. Να ζητήσω ταπεινά συγνώμη αν ήταν από τα γνωστά μου εργαστήρια και όχι αυτά με τις βαλβίδες και μια πριζα. Αν ήταν τυπικό εργαστήριο χημείας θα την έβγαζα έξω αυτόματα, όχι να πάω εγώ φυλακή επειδή αυτή αυτοδίκαια κάηκε!

    yqutak yqutak yqutak yqutak yqutak

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τσκ τσκ τσκ... Μάνα μου ηλεκτροκόλληση με σπίθες ήταν. Μουτζουροδουλειά μηχανουργείου... Δεν ξέρω ποιό κομμάτι ακριβώς δεν κατάλαβες και τι σχέση έχει με τους τύπους και την τυπικότητα... Που για την ακρίβεια, λόγω καλού καιρού είχαν μεταφέρει τα μηχανήματα στην είσοδο του μηχανουργείου και έκαναν το μάθημα στην αυλή... Οπότε η κοπέλα αποτέλεσε "φαντασίωση" όλων "των ιδρυματικών" που περνούσαν :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Νομίζω ότι οι σημερινές νέες ελληνίδες είναι από τις πιο περιποιημένες και καλοντυμένες στην Ευρώπη.
    Έχω πάει σε πολλές χώρες, τόσο ωραίο ντύσιμο και περιποίηση δεν έχω δει!
    Ο συνδυασμός του σικ με τα πιστόνια νομίζω ότι είναι σούπερ!

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η αλήθεια είναι πως ο συνδυασμός φούστας – πιστονιού μπορεί να οδηγήσει σε καλπάζουσα ανάπτυξη ιδεών αναφορικά με τον κύλινδρο προώθησης του ρευστού που επιβάλει την παλινδρομική κίνηση του εμβόλου στον θάλαμο διπλής δράσης >:p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος28/4/07 10:12 π.μ.

    Πλάκα πλάκα αυτό με την αϋπνία το έχεις κοιτάξει με κανα γιατρό βρε παιδί μου?

    Το ταβάνι δυστυχώς δεν έχει όλες τις λύσεις. Αν ήταν έτσι εγώ θα είχα γίνει Κοινωνιολόγος και όχι dtpστα :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...