Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2007

Τα απολύτως δικά μου;

Χμμμ…
Στην αρχή, όταν ο Σώτος με ρώτησε ποιά είναι τα απολύτως δικά μου αντικείμενα, νόμισα πως εννοούσε τα αντικείμενα με τα οποία είμαι δεμένος – ήταν και αυτή η κούραση της Τρίτης που δεν μπορούσα να πάρω τα πόδια μου ένα πράμα, το μυαλό μου είναι ούτως ή άλλως «αλλού» εδώ και καιρό…
Επί δύο ημέρες έψαχνα αν υπάρχουν, σκέφτηκα να αναφέρω την ιστιοσανίδα μου, αλλά και αυτή αναλώσιμη είναι… Σκέφτηκα τον υπολογιστή μου (η σκέψη μου πήγαινε αμέσως σε αντικείμενα για τα οποία διάβασα αφού δεν είχε πραγματικά καμία δική της απάντηση) αλλά και αυτός απλό εργαλείο – όποιον και να είχα το ίδιο θα μου έκανε, αρκεί να έκανε αυτά που θέλω…
Μετά άρχισα να τριγυρίζω το σπίτι ψάχνοντας, ήθελα να βρω μια δική μου απάντηση, όχι μια κατά συνθήκη απάντηση… Το μόνο που μου έκανε ίσως «κλικ» ήταν ο πάπυρος με την κρίση των νεκρών κατά την αρχαία αιγυπτιακή θρησκεία. Αλλά και πάλι σίγουρα δεν είμαι «δεμένος» μαζί του - δεν ήταν δηλατή αυθόρμητη, αλλά εξαναγκασμένη απάντηση.
Μετά έριξα μια προσεκτικότερη ματιά. Είδα πως το «παιχνίδι» είχε να κάνει με τα απολύτως δικά μου αντικείμενα. Ε τώρα πελάγωσα πραγματικά. Αν θεωρήσουμε πως εννοούμε τα αντικείμενα που είναι καθ’ ολοκληρίαν κτήμα μου, τότε υπάρχουν μπόλικα, είτε άξια, είτε μη-άξια λόγου – μια απλή όμως λίστα είναι και μόνο. Αν θεωρήσουμε πως είναι τα αντικείμενα που χρησιμοποιώ μόνο εγώ… δεν υπάρχουν!! «Δανείζω» τα πάντα σε φίλους μου να τα χρησιμοποιήσουν. Και το πισί μου και το σέρφ μου (μέχρι και σε άγνωστο το έχω δανείσει) και… όλα. Μμμ το μοναδικό πράγμα που δεν έχω «δανείσει» (χωρίς να είμαι κι εγώ επάνω δηλαδή) είναι το κρεβάτι μου – άντε ίσως και το μαξιλάρι μου, αν και τώρα που το σκέφτομαι, έχω φιλοξενήσει συγγενείς ή κολλητούς σπίτι μου «εν τη απουσία μου» και άρα και αυτά τα δάνεισα…
Σκέφτηκα να ψάξω «αναμνηστικά» αντικείμενα. Το αναμνηστικά μέσα σε εισαγωγικά, διότι σήμερα αναμνηστικά θεωρούμε τα αντικείμενα που αγοράσαμε από κάπου για να μας θυμίζουν ότι πήγαμε εκεί (να «ευχαριστήσουμε» το σύστημα πάλι…:@), ενώ αναμνηστικά είναι στην ουσία τα αντικείμενα που συνδέθηκαν με κάτι και μας το θυμίζουν. Πάλι έφτασα σε αδιέξοδο. Ούτε τέτοια έχω, πέρα ίσως από φωτογραφίες. Οι αναμνήσεις μου έρχονται – και πολύ συχνά μάλιστα – χωρίς να δω ή να πιάσω αντικείμενα. Καταστροφή είμαι ε;
Συνεπώς καταλήγω στο συμπέρασμα πως αδυνατώ να εκπληρώσω την «πρόκλησή σου» Σωτήρη μου, γιατί πολύ απλά δεν έχω κανένα απόλυτα δικό μου αντικείμενο, ούτε με ενδιαφέρει να έχω είναι η αλήθεια. Μετά από 4 μέρες σκέψης, θυμήθηκα κάτι που έλεγα σε έναν φίλο:
Είμαι καθαρά «ανθρωποκεντρικός» άνθρωπος. Δεν δίνω σοβαρή αξία σε τίποτε άλλο.

**Προσθήκη: Συνήθως αυτό που ψάχνεις είναι πάντα κάτω από την μύτη σου. Έτσι, δίνοντας τα εύσημα στην κουβούλα θα αναφέρω τα βιβλία. Όχι μόνο τα αγαπάω, αλλά είμαι τόσο σχολαστικός με αυτά που προσπαθώ να μην τσαλακώσω ούτε καν την πλάτη τους αν μπορώ :)
Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να κάνω χωρίς αυτά...

19 σχόλια:

  1. Και μετά κατηγορώ εμένα για overanalyzing :))))

    Είναι ωραίο το να νοιώθεις ότι δεν έχεις ανάγκη τίποτα "υλικό". :)

    Αλλά (ακολουθεί ερώτηση, ΟΧΙ διαφωνία :) ) το να έχεις μερικά αντικείμενα που δεν αποχωρίζεσαι (για τον ένα ή τον άλλο λόγο) δεν σημαίνει ότι τους δίνεις και τόόόόόση σημασία, έτσι;;;; Απλά σου κάνουν την ζωή πιο εύκολη/όμορφη. Πχ θα έβγαινες ποτέ έξω χωρίς πορτοφόλι, κλειδιά για το αμάξι και κινητό ;;;

    Καλημέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. lol :)

    Έχω βγεί!!!!! (ειδικά χωρίς το τρίτο, πολλές φορές χωρίς το πρώτο και μερικές χωρίς το δεύτερο :p)
    Ποιό εύκολη ίσως ναι (ειδικά αν είναι κλειδιά :p), αλλά προφανώς αυτό σημαίνει πως οποιοδήποτε ίδιο αντικείμενο θα στην έκανε :)

    Ακριβώς όπως το έθεσες λοιπόν. Δεν έχω ανάγκη - αυτό δεν σημαίνει πως δεν χρησιμοποιώ κι όλας :)
    Αυτό όμως σημαίνει πως δεν τα θεωρώ Δικά Μου. Πες πως είναι δανεικά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Whow!
    Και αν αφήναμε την χρηστική σημασία έξω;;; Δεν μπορεί... !!!! Κάτι -υλικό- θα στεναχωριόσουν πολύ αν έλειπε, όχι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα ρε darthiir έτσι δεν θα έπρεπε να είναι ούτος η άλλος τα πράγματα; Επισκέπτες δεν ήμαστε; Οι αναμνήσεις και οι όμορφες στιγμές είναι τα μόνα πράγματα που είναι 100% δικά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν "αφήσουμε την χρηστική σημασία απ' έξω" κουβούλα μου, θα σε πειράξει πολύ άμα σου πω ένα ορθό, κοφτό, και απόλυτο όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όχι καθόλου :) {σου είπα ήδη, το βρίσκω φοβερό!}
    Αλλά ... :)))) στείλε μου το κινητό σου, λίγο που το είδα είναι καλύτερο από το δικό μου!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται από το καλοκαίρι κι έπειτα μην είσαι και τόσο σίγουρη :ppp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. (και σιγά που δεν θα απαντούσες έτσι - το περίμενα, πια...)
    :)
    "Δικά μου" είναι μόνο αυτά που έχω ζήσει, που έχω νιώσει, που έχω γευτεί,που έχω ακούσει, που έχω μυρίσει...που μπορώ να τα ανακαλέσω στη μνήμη μου, όποτε τα χρειάζομαι..
    - τα βιβλία, θαρρώ, είναι για όλους μας "εξαίρεση", μα όχι τόσο δυνατή, για να γίνει κανόνας (για μένα τουλάχιστο)

    Καλησπέρα, καλή εβδομάδα.
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αμάν! Από δω το έφερες, από κει το έφερες, τελικά απάντησες!
    Σκασμένο!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος28/10/07 11:33 μ.μ.

    Η αλήθεια είναι ότι κι εγώ (που σου έκανα την πάσα) όπως θα είδες δεν δένομαι με αντικείμενα.
    Αλλά τα αντικείμενα, εκτός από χρηστικά, γίνονται και .. ξύστρες της μνήμης και των συναισθημάτων.
    Μπορεί να μην έχεις ούτε γι αυτό την ανάγκη τους, αλλά δεν θα ήταν και δύσκολο να υπάρχουν μεταξύ όσων σε περιτριγυρίζουν και τέτοια..
    Καλό βράδυ
    Και ευχαριστώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ..με ''εστειλες''! δεν την περιμενα την απαντηση...αλλα ειλικρινα..την ασπαζομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κι εγώ που ήρθα σε παρόμοιο δίλημμα το καλοκαίρι με τις φωτιές σχετικά με το ποιό ήταν το πιο πολύτιμο αντικείμενο από το σπίτι μου που θα θρήνουσα τον χαμό του, κατέληξα στο τίποτα (με μια εξαίρεση των εγγράφων μου, τα οποία δεν είναι μεν αναντικατάστατα, απλά πρέπει να φας μισή ζωή πάλης με την γραφειοκρατία για να τα ξαναποκτήσησεις όλα). ΧΑΧΑ, και έλεγα πως είμαι η μόνη που δεν τσαλακώνει τα βιβλία στις πλάτες, καταλαβαίνεις ποιά έχω δανείσει, από την γραμμή στην πλάτη (πρόσφατη παραχώρηση, παλιά τα δάνειζα ΜΟΝΟ σε όσους δεν φαινόταν ότι τα ακούμπησαν, τώρα το ξεπέρασα κάπως...)!
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είμαι καθαρά «ανθρωποκεντρικός» άνθρωπος. Δεν δίνω σοβαρή αξία σε τίποτε άλλο.

    = = =

    τα λελουδα στον κυριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν είναι θέμα ανάγκης αλλά περισσότερο " ξύστρες της μνήμης και των συναισθημάτων" όπως λέει και ο Σωτήρης.
    Και κάποια πράγματα ενώνουν ιδανικά το χθες μας με το σήμερα.
    Αυτή είναι και η αξία τους.
    Αλί στον άνθρωπο που θα καταφέρει να μην έχει στην κατοχή του τέτοιους κρίκους.
    Η φαντασία και η μνήμη μας από μόνη της θολώνει με τον καιρό και είναι κρίμα να βρεθούμε μόνοι μας στα πέτρινα χρόνια.
    Μια φωτο, ένα γράμμα, ένα κομμάτι ύφασμα, ένας παλιός δίσκος 45 στροφών, ένα βραχιόλι ή ένα σκουλαρίκι μιας αγαπημένης που έφυγε, μια παλιά και σκισμένη μπάλα που έπαιζε ο γιος μας στα παιδικά του χρόνια, ένα "Σ' Αγαπώ" γραμμένο κάπου απ τον σύντροφο μας και άλλα πολλά είναι αντικείμενα ανεκτίμητης αξίας και τελείως προσωπικά.
    Καλό μήνα καμηλιέρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Έλα μωρέ τώρα...
    Αν είναι όταν θα έχω αλτσχάιμερ να ταλαιπωρούμαι προσπαθώντας να θυμηθώ γιατί με «συγκινεί» το συγκεκριμένο αντικείμενο, άστο καλύτερα…

    Η αλήθεια είναι ότι ήδη θεώρησα πως είναι λογικό να υπάρχουν και έψαξα να βρω «αναμνηστικά» αντικείμενα. Εξεπλάγην κι εγώ που δεν βρήκα. Οι αναμνήσεις μου έρχονται χωρίς αντικείμενα, της «παρακολουθώ ζωντανές» χωρίς να ανατρέξω σε κανένα αντικείμενο και τις ξαναβάζω στη θέση τους - προφανώς όχι πάνω στο ράφι κάποιου αντικειμένου. Τα ίδια τα αντικείμενα σπάνια μου τις δημιουργούν…

    Ίσως είναι γιατί δεν έχασα πολλούς ανθρώπους ακόμα, ίσως γιατί δεν έχω παιδιά - τα αντικείμενα που αναφέρεις βάβαια δεν αποτελούν αναμνηστικά, αποτελούν «πράξεις». Αλλά και πάλι το αντικείμενο δεν μετράει. Για τον μοναδικό άνθρωπο που έχασα πάντως, υπάρχει ένα βαφτιστήρι να μου τον θυμίζει, όχι αντικείμενα…

    Συνεχίζω λοιπόν να πιστεύω ότι μόνο οι άνθρωποι μετράνε, τίποτε άλλο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Άστο το Αλτσχάιμερ στην άκρη γιατί είναι μια από τις σοβαρές ασθένειες ( η οποία δεν έχει να κάνει μόνο με την έλλειψη μνήμης) που μπορεί να τύχουν σε έναν συνάνθρωπο μας.
    Έχω έναν φίλο που πρόσφατα μπήκε σε αυτόν τον λαβύρινθο της λήθης και...
    Πέραν από τους ανθρώπους μετράει και η ανάμνηση των συναισθημάτων μας στην πορεία της ίδιας μας της ζωής.
    Δεν είναι όλη η ζωή μας γεμάτη απ αυτά και -το δέχεσαι δεν το δέχεσαι- είναι βάλσαμο η υπενθύμιση τους από "αντικείμενα" που έχουμε γύρω μας.
    Αναμνήσεις μαζεύουμε φίλε μου και "αντικείμενα" που θα μας θυμίζουν στον εαυτό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δε με πιάνεις, δε με πιάνεις...
    Εγώ το δέχομαι...
    Αυτά δεν με καταδέχονται - οπότε δεν τα λογαριάζω κι όλας ;)


    [Δράμα το αλτσχάιμερ.. μην τα συζητάς... έχω γνώση...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βρε έχεις γνώση αλλά μην φαντάζεσαι ότι είναι σε τέτοιο προχωρημένο στάδιο που να μην θυμάμαι τι έγραψα ......... τα τελευταία 10 λεπτά :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...