Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

Σε «αναταραχές» να βρισκόμαστε…

Εκ του «σε δουλειά να βρισκόμαστε». Ή αλλιώς «σε κίνηση». Η κίνηση είναι καλή, η ακινησία οδηγεί στη νωθρότητα και τον εκφυλισμό. Αρκεί ο όρος κίνηση να μην αναφέρεται στο κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα – έμφραγμα. Οι σταζιέρ στο υπουργείο εργασίας. Σταζιέρ, νέα ορολογία για τα σύγχρονα λεξικά. Χωρίς ρίζα, χωρίς καμία διασύνδεση με την δομή της ελληνικής γλώσσας. Αυτοί όμως ήρθαν για να μείνουν. Εκτός και αν εκλείψουν ως είδος, πράγμα που όμως δε διαφαίνεται στον μακρινό ορίζοντα. Οι πυροσβέστες πάλι, εδώ οι ρίζες υφίστανται μιας και αυτοί δεν αποτελούν παράγωγο της σύγχρονης ανθρώπινης δραστηριότητας, βρίσκονται παρατεταγμένοι στο υπουργείο δημόσιας τάξης. Ή όπως αυτό μετονομάστηκε τους τελευταίους μήνες…
Παράπονα από παντού και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Δεν είναι που λείπει πλέον ο σεβασμός προς τον άνθρωπο, προς τον εργαζόμενο, είναι που λείπουν οι θέσεις εργασίας. Και χωρίς αυτές, οι άνθρωποι δεν μπορούν να συντηρηθούν και να δραστηριοποιηθούν μέσα στον σύγχρονο κοινωνικό ιστό. Φυσικό είναι να διαμαρτύρονται, «συναποτελούν» την κοινωνία για να πορεύονται όλοι μαζί και αντ’ αυτού, η «κοινωνία» τους στύβει. Γιατί το πραγματικό ζητούμενο είναι να λυθεί το πρόβλημα της απασχόλησης, όχι να λυθούν τα προβλήματα του κάθε φορέα, του κάθε ατόμου χωριστά.
Μα αυτό είναι «άλυτο» πρόβλημα, χώρια που την ημέρα που θα λυθεί θ’ αλλάξουν άρδην, από μόνες τους οι εργασιακές σχέσεις. Ο εργαζόμενος δε θα έχει κανέναν λόγο να φοβάται πως θα μείνει χωρίς δουλειά, άρα θα απαιτεί, είτε λογικά, είτε παράλογα, και ο εργοδότης θα πρέπει να δίνει, γιατί ο υφιστάμενος δεν θα «βρίσκεται πλέον στην ανάγκη του». Μέσα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό παιγνίδι, η ανεργία είναι μία από τις μεθόδους ελέγχου, η δε επίλυση του προβλήματος θα άλλαζε τόσο άμεσα τους όρους του παιγνιδιού που θα το καταστούσε «ανεφάρμοστο». Όσο περισσότερος ανταγωνισμός απαιτείται για να «φτάσεις στην κορυφή», τόσο μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας, «ο φόβος φυλάει τα έρμα», τα στύβει για να αυξάνονται οι ρυθμοί.
Δε γίνεται εκούσια, όχι, γίνεται ακούσια, λόγω ακριβώς αυτής της δομής του παιγνιδιού και των όρων με το οποίο το παίζουμε. Το πρόβλημα λοιπόν είναι να αλλάξουν οι κανόνες του παιγνιδιού, αν όχι το ίδιο το παιγνίδι, γιατί έτσι ως αυτοί έχουν, άνεργοι θα υπάρχουν πάντα, ανεξάρτητα το ποιόν και το ποσόν τους, και θα διαμαρτύρονται. Και είναι τόσο απάνθρωπο να βλέπουμε τους ανθρώπους σαν αριθμούς, σαν ποσοστά, γιατί οι άνθρωποι είναι άνθρωποι και ο χρόνος τους σ’ αυτή τη γη περιορισμένος, και έχουν κάθε δίκιο να είναι εξοργισμένοι απέναντι σε όσους τους ανάγουν σε έναν απλό αριθμό. Έχουν κάθε δίκιο να ζητήσουν το κεφάλι τους επί πινάκι, όχι απλά να διαμαρτύρονται δυσχεραίνοντας την «κίνηση» των υπόλοιπων.
Είναι που λείπει τελικά ο σεβασμός προς τον άνθρωπο, ενώ υπάρχει μόνο σεβασμός προς το χρήμα. Και ύστερα, το ανθρώπινο είδος διατείνεται πως εκπολιτίστικε…

6 σχόλια:

  1. καλησπερα
    αν εχουμε φτασει στο σημιο να ειναι τυχεροι αυτοι που εχουν εστω και μια δουλεια οτι και να ειναι αυτη , αυτο ειναιλυπηρο ...

    ειλικρινα αν ημουν τωρα γονιος δεν αθ σπουδαζα το παιδι αλλα θα του μαθαινα τεχνη ...τι να πω !!!! πλεον


    σημ γαματη η φωτο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω, πως γενικά δεν υπάρχει σεβασμός γενικότερα, σίγουρα όχι προς τον άνθρωπο και ίσως όχι προς το χρήμα, απλά μια διάθεση νοσηρής κατάκτησης όχι για την βελτίωση της γενικότερης ποιότητας ζωής, αλλά για την κατάκτηση την ίδια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στην πράξη η ανεργία μας είναι πολύ μεγάλη σκώληξ μου. Μικρή εμφανίζεται με τεχνάσματα. Μπορώ να σου πω ότι είναι λυπηρή όλη η πορεία που έχει πάρει το γένος μας, αυτό των ανθρώπων εννοώ, όχι μόνο των Ελλήνων. Αυτό που λες για τις σπουδές, εγώ το προέτρεπα προ δεκαπενταετίας και βάλε. Μόνο αν αγαπάς τα γράμματα σπούδασε, αν θες δουλειά, μάθε τέχνη και δούλεψε.

    Προς το χρήμα Σοφία ο σεβασμός είναι εντελώς θρησκευτικού χαρακτήρα. Όσον αφορά στην κατάκτηση, όχι δεν νομίζω ότι ενδιαφέρεται κανείς για κατακτήσεις. Σκέτη βουλιμία και αδηφαγία υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Άρα μήπως πρέπει να αλλάξουμε τελικά το παιχνίδι κι όχι τους κανόνες του μόνο; Γιατί αυτό το παιχνίδι πάλιωσε, σκούριασαν τα εξαστηματά του και πλεον δεν παίζεται αλλά μας ταλαιπωρεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το παιγνίδι δεν αλλάζει χάπι μου. Είναι δεδομένο: παράγω τα προς το ζην, ζω, δημιουργώ, προοδεύω και αναπτύσσομαι. Οι κανόνες είναι το θέμα. Δημιουργήσαμε την κοινωνία για να μοιραστούμε τις δουλειές και να επιβιώσουμε πιο άνετα, έχοντας χρόνο για να δημιουργήσουμε. Αντ’ αυτού, μεταφέραμε τον ανταγωνισμό μέσα στην ίδια μας την κοινωνία και καταργήσαμε τον ίδιο το λόγο για τον οποίο τη δημιουργήσαμε. Πλέον δεν μοιραζόμαστε τις δουλειές, αλλά ανταγωνιζόμαστε ποιος θα πάρει τη δουλειά, δεν μοιραζόμαστε την παραγωγή αλλά ανταγωνιζόμαστε ποιος θα συσσωρεύσει μεγαλύτερο μερίδιο από αυτή. Δεν δημιουργούμε για να αναπτυχθούμε, αλλά καταναλώνουμε. Μέσα σε αυτό το σκηνικό είναι λογικό να μην υπάρχουν δουλειές και να υπάρχουν διαμαρτυρίες. Δεν είμαστε πλέον κοινωνία αλλά ζούγκλα, επιστρέψαμε στην αρχή. Οι κανόνες είναι που θέλουν αλλαγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. συμφωνω απλα το να επιβιωση κανεις δεν ξερω ποσο σιγουρο μπορει να ειναι τελικα με το κανει αυτο που αγαπαει

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...