Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2006

Σήμερα απαιτούσα μόνο ησυχία στην αίθουσα…

... Τα θέματα άλλωστε ήταν ακριβώς τα ίδια με τα προηγούμενα (είπα να κάνω ένα τεστάκι). Και οι φοιτητές επίσης...
Ώρες ώρες όμως ορισμένα πράγματα σε βγάζουν από τα ρούχα σου. Πάνω που τελείωσε η εξέταση και ήμουν έτοιμος να φύγω, να ’σου οι τρομοκράτες ξεπετιούνται από την γωνία (πρέπει να αναπτύξω τακτικές ελιγμών).

Δάσκαλε βοήθα λίγο. (θες να γράψω εγώ για σένα;)
Σε τι να βοηθήσω; Βοήθησε εσύ λίγο τον εαυτό σου, διάβασε και σκέψου!
Μα δάσκαλε δείξτε κι εσείς λίγο επιείκεια! (εσείς δείχνετε με αυτά που γράφετε;;;;)
Δηλαδή;
Ε τα τεσσάρια πρέπει να περνάνε το μάθημα με έξι! (μόνο; γιατί όχι με 8;)
Γιατί;
Γιατί κάποτε πρέπει να φύγουμε από εδώ! (οι πόρτες ανοιχτές είναι… σας τ' ορκίζομαι, δεν τις κλείδωσα...)
Θα φύγετε. Διαβάστε να μάθετε, για να φύγετε όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Μα δάσκαλε έχουμε και άλλες υποχρεώσεις, δεν μπορούμε να διαβάσουμε περισσότερο! (δηλαδή διαβάσατε έστω και λίγο;)
Ναι αλλά αν δεν ξέρετε κάποια πράγματα δεν μπορείτε να περάσετε το μάθημα. Το πτυχίο αυτό που θέλετε σημαίνει ότι γνωρίζετε κάποια βασικά πράγματα πάνω σε ορισμένα επιστημονικά πεδία που είναι χρήσιμα στην ειδικότητά σας, και μέσω αυτών είστε ικανοί να αντιμετωπίσετε τα προβλήματά της. Αν δεν ξέρετε να χρησιμοποιείτε όλα τα «εργαλεία» σας τότε τι σόι πτυχιούχοι είστε; (αναρωτιέμαι γιατί έκατσα και το είπα όλο αυτό αντί να τους αγνοήσω)
Μα δάσκαλε δεν μπορούμε να ξέρουμε όλα τα μαθήματα, κάποια ξέρουμε, σε κάποια θα βοηθήσετε κι εσείς! Είναι δυνατόν να τα ξέρουμε όλα;
(επικοινωνούμε βλέπω…)

Εδώ κάπου αποφάσισα ότι είναι εντελώς ανούσιο να συνεχίσω την οποιαδήποτε συζήτηση. Πλέον όχι μόνο έχουν την απαίτηση να περνάνε όλοι ανεξαιρέτως σε μια ανώτατη σχολή (δεν ξέρω από πότε η ανώτατη σχολή έγινε άκριτο «δικαίωμα») χωρίς να έχουν καν αποκτήσει τη ικανότητα να την παρακολουθήσουν (να επικοινωνούν θα έλεγα), θέλουν να πάρουν και πτυχίο χωρίς καν να έχουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που αυτό υποδηλώνει! Η αλήθεια είναι ότι αρχίζω να αναρωτιέμαι γιατί στα 18 δεν κάνουν απλά μια αίτηση στο υπουργείο, ζητώντας το πτυχίο της αρεσκείας τους και να τους το αποστέλλει το υπουργείο ταχυδρομικώς 4-5 χρόνια μετά. Να μην κουράζονται κι όλας με το πήγαιν’ έλα και αποσπώνται από τις υποχρεώσεις τους!

Ένα πτυχίο σημαίνει ότι γνωρίζετε ορισμένα πράγματα. Αν δεν τα γνωρίζετε δεν το παίρνετε. Συνεπώς για να πάρετε πτυχίο ή θα διαβάσετε, θα καταλάβετε και θα μάθετε, ή θα περιμένετε να φύγω από το τμήμα. Τα πράγματα είναι απλά. Αλλιώς τραβάτε να πληρώσετε κανένα (πουλάνε και μέσω διαδυκτίου, δεν σας ήρθε το mail;), μου είναι αδιάφορο που, αρκεί να είναι πολύ μακριά από εμένα. Σε άλλη ήπειρο αν είναι δυνατόν… (άλλον πλανήτη;;;) και χωρίς εισιτήριο επιστροφής. Όχι τίποτε άλλο δηλαδή αλλά θα πέσει κανένας νεος πονοκέφαλος στην KV αργότερα και θα με ρωτάει κι εμένα πώς τον πέρασα :p


Στην ζωή δεν μας περιμένουν όλοι με ανοιχτές πόρτες,
μας περιμένουν πάντα μόνο πόρτες που πρέπει να μάθουμε να ανοίγουμε.

14 σχόλια:

  1. Ξέρεις τι βρίσκω ενδιαφέρον;
    Το ότι τους περνάει από το μυαλό να ζητήσουν το 4 να γίνει 6.
    Πιθανόν μάλιστα να θυμώνουν που δεν εισακούονται.
    Και μιλάω απολύτως σοβαρά ότι είναι ενδιαφέρον.
    Για να διατυπωθεί μια τέτοια απαίτηση, σημαίνει ότι έχουν δημιουργηθεί ορισμένα ερείσματα πάνω στα οποία στηρίζεται κανείς.
    Εκεί ακριβώς είναι που εντοπίζω το ενδιαφέρον.
    Στο να επισημάνει κανείς το ποια είναι αυτά και πώς δημιουργήθηκαν.

    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛΟΛ

    ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΗΚΩΤΙ ΕΚΑΝΑ

    ΝΑ'ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ:)))


    ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ 4 ΝΑ ΓΙΝΕΙ 6
    ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΚΙ ΕΜΕΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
    ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΕΝΤΑΡΑΚΙ,
    ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΕΝΑ ΕΞΑΡΙ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΓΕΝΙΑ...

    ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΠΟΥ
    (ΚΑΤΑ ΠΑΣΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ)
    ΔΕ ΘΑ ΖΩ ΟΤΑΝ ΘΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ντόινγκ!

    Πάντως, γίνονται ολοένα και πιο κατανοητά τα αποτελέσματα των φοιτητικών εκλογών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος19/9/06 7:15 π.μ.

    Πουλάνε πτυχία ;;;;;; ΦΤΟΥ ... Καταγγέλω το hotmail, εγώ δεν το πήρα αυτό το mail. Και το Ιδρυμα, δεν μας έδωσε όλες τις πληροφορίες ... Μας καταδίκασε να χάνουμε τον χρόνο μας εκεί .......

    Δάσκαλε, πουλάνε και μεταπτυχιακά, έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενδιαφέρουσα νοοτροπία, όχι γενιά απαραίτητα. Το εύκολο και αυτό που μας αποδεσμεύει κάθε ευθύνης ή προσπάθειας. Αυτή η νοοτροπία υπήρχε πάντα όμως. Μην μου πείτε οτι δεν υπήρχε. Δυστυχώς δεν την εξαφανίσαμε όταν ήταν απλό χορταράκι και ξέφυγε ... Έκανε παιδιά και τα μεγάλωσε με τις ίδιες αρχές (or lack of)... και όπως όλα τα χορταράκια του είδους πολλαπλασιάστηκε γρήγορα, άτσαλα και με πολλαπλές μεταλλάξεις σε πιο ανθεκτικά είδη ...

    Δάσκαλε, δεν νομίζω τελικά ότι η λύση έρχεται μέσω διαλόγου, όπως βλέπεις αυτά που έχεις να πεις δεν (μπορεί να) είναι κατανοητά ... Μιλάτε άλλη γλώσσα. Φοβάμαι πρέπει να μιλήσεις τη δική τους ...

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος19/9/06 10:14 π.μ.

    Βλέπω ότι υπήρξε τέλεια συνενόηση...
    Κάτι τέτοια ακούω και βλέπω λόγ δουλειάς (DTP εκπαιδευτικών βοηθημάτων) και νιώθω μαλάκας που δεν ξαναπροσπάθησα να μπω κάπου :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μάρκο λες να στείλω κάποιον κατάσκοπο μεταμφιεσμένο σε "αίωνιο φοιτητή" να διαλευκάνει το θέμα; Γιατί κι εγώ έπεσα από τα σύννεφα όταν το άκουσα...

    KV μου εσύ μή μιλάς και πολύ... [Λες αλήθειες που πονάνε: "Το εύκολο και αυτό που μας αποδεσμεύει κάθε ευθύνης ή προσπάθειας", αλλά δυστυχώς ξέρεις ότι η μάχη ήταν άνιση :(] Εδώ δεν είσαι ικανή να κρατήσεις ένα επίπεδο όταν συζητάς με τον πονοκέφαλο για να μπορέσει να ξετυλιχτεί το κουβάρι της συζήτησης... εγώ τουλάχιστον όπως είδες προσπαθώ να κρατάω χαρακτήρα και να μην νευριάζω...

    [Μάσ' τον αποπάνου σου και κάν' του forward ένα από τα Diplomas mail...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είσαι σίγουρος πως δεν είσαι στο ίδιο μαγαζί με τον βίκτωρα;;;;
    Αλλά τι λέω, όλα ελληνικά ΑΕΙ τα ίδια "φυτάνια" έχουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δάσκαλε, εκτός του ότι σε φαντάζομαι με το ανάλογο ύφος, να προσπαθείς να κάνεις διάλογο και χαμογελάω, έχω να πω, πως τέτοιες καταστάσεις είναι αυθάρτες στο πέρασμα του χρόνου. Συνέβαιναν, συμβαίνουν και δυστυχώς θα συμβαίνουν. Ελληνική νοοτροπία γαρ.
    Θα ήθελα πολύ να ήξερα για τι σχολή μιλάμε και για τι επιστημονική ιδιότητα.
    Σε φιλώ με καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Απλά για την ιστορία να πω...ότι δεν συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα!:)

    Δικό μου φυντανάκι στη Γερμανία...μου έστειλε sms με θέμα που είχε σε εξέταση άλλου μαθήματος(πάλι καλά!)...και την παράκληση να τον βοηθήσω! Να μάθω να έχω στην πόρτα του γραφείου το κινητό για ώρες ανάγκης και ερωτήσεων!! Χαχα!!

    φιλιά και υπομονή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μεγάλε (και Συνάδελφε!) τα ίδια τραβώ και εγώ σε κάθε εξεταστική. Αλλά γιατί να στέλνουν στα παδιά το πτυχίο ταχυδρομικώς σε 4-5 χρόνια; ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ! Να το παίρνουν μόλις τελειώνουν το Λύκειο. Να μη περιμένουν κιόλας. Έτσι και αλλοιώς, όταν θα μπούν στο Δημόσιο (το μεγάλο του Έθνους όραμα), θα κάθινται σε ένα γραφείο και θα κάνουν τους γραμματείς. Σιγά μην χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους. Εδώ προχθές μία δική μου φοιτήτρια (θετικών επιστημών, παρακαλώ) μου δήλωσε ότι μόλις πάρει το πτυχίο δεν θα ξαναγγίξει υπολογιστή. Σκέψου τι αραλίκι θα πέσει έτσι και διοριστεί (και στοίβα τα έγγραφα πάνω στο γραφείο...).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα θέλουν όλα όσα λές + κάτι παραπάνω. Θέλουν και εσείς, οι καθηγητές να συνεισφέρετε στον αγώνα τους , δλδ να τους προσφέρετε τα πτυχία. Ακοπα. Η δυνατόν να τους δώσετε και τα θέματα των εξετάσεων, ώστε να παπαγίσουν μόνο αυτά.
    Παράδειγμα. Η Σ είναι καθηγήτρια στο Πανεπ. Πειραιώς. Την έπιασε κάποιος γνωστός της και της ζήτησε να περάσει τη Χ Τουβλοπούλου σε ένα μάθημα. Μα δεν ξέρει τίποτα, του λέει, ούτε ποτέ έγραψε πάνω απο 3, του απαντάει..σιγά της λέει, κάνε το 3, 5 έτσι δεν θα την έχεις του χρόνου!..Ο γνωστός της ήταν και εκείνος καθηγητής αλλού που "βόηθαγε" τους φοιτητές..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ μου Δάσκαλε,

    θέλω κι εγώ ένα πτυχίο από τη Σχολή σου, θα μου δώσεις; Κι ένα από τη Σχολή του Βίκτωρος κι ένα απο τη Σχολή της Giramondo. Να τα κάνω κορνίζα και να τα κρεμάσω δίπλα σε κείνο της ΦΛΣ που έχω, να καμαρώνω.

    Το προβλημα, αγαπητέ μου Δάσκαλε δεν είναι αυτά τα παιδιά. Αυτά τα παιδιά μαθαίνουν από μικρά το αξίωμα της κατάκτησης του μεγίστου αποτελέσματος διά της ήσσονος προσπάθειας. Μαθαίνουν να πέρνουν τη σειρά των άλλων στην ουρά, να λαδώνουν για να κάνουν τη δουλειά τους στο Δημόσιο και να γκρινιάζουν στους γονείς για να τους πάρει το παιχνίδι. Αφού ο γονιός υποκύπτει, ο δημόσιος υπάλληλος λαδώνεται και το θύμα στην ουρά δεν τα βάζει στη θέση τους, γιατι να μην υποκύψει κι ο Δάσκαλος να τους δώσει το πτυχίο τσάμπα και βερεσέ;

    Δεν είναι καν πρόβλημα της εκπαίδευσης. Είναι πρόβλημα της κοινωνίας και τι πολίτες αναπαράγει.Όπως ο βουλευτής σου κάνει ρουσφέτι και παίρνεις ευνοϊκή μετάθεση στο στρατό ή σε βοηθάει να τρυπώσεις στο Δημόσιο, έτσι κι ο Δάσκαλος θα σου χαρίσει το 6αράκι για να περάσεις.

    Και έτσι μετά θα γίνει εργολάβος και θα κάνει λοβιτούρες όταν αναλαμβάνει δημόσια έργα και θα τα παραδίδει λειψά, έτσι θα γίνει δάσκαλος και θα μαθαίνει στα παιδάκια λειψά γράμματα ή θα γίνει γιατρός και θα παίρνει φακελάκι.

    Όλα είναι όψεις του ίδιου νομίσματος. Κι έτσι έχιε γεμίσει ο τόπος "πονοκεφάλους".

    Τόσο απλά, τόσο τραγικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εμένα με ανησυχεί (και τρομάζει ώρες ώρες) η αντιπαράθεση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, μαθητών και δασκάλων. ΑΝΤΙ παρά ΜΑΖΙ. Την εποχή που καταργήθηκαν οι ΕΔΡΕΣ πίστεψα ότι τα πράγματα θα οδηγηθούν σε δρόμους ευνοϊκότερους για τους νέους. Τώρα αρχίζω να θυμώνω.
    Εχω δουλέψει με καθηγητή (ως βοηθός, όχι σπουδάστρια) και έβλεπα τον τρόπο που επικοινωνούσε με τους σπουδαστές του. Σχόλαγε το γραφείο και έμενε ως αργά να συζητά μαζί τους, εκμυστηρευόντουσαν τα προβλήματα τους πέρα από τα τυπικά περί μαθημάτων, συζητούσαν για ένα σωρό "περιφερειακά" θέματα γύρω από το μάθημα, ανέφεραν δημοσιεύματα σε διεθνή έντυπα, μάθαινα και'γώ πολλά πράγματα -όσο άντεχα να μένω και να παρακολουθώ αυτούς τους μαραθώνιους συζητήσεων!

    Σήμερα, όπου στρίψω και όπου κοιτάξω, το μάτι και το αφτί μου αντιλαμβάνονται έναν άτυπο ΠΟΛΕΜΟ μεταξύ φοιτητών-καθηγητών.

    Δεδομένου ότι δε γίνεται να ρίξουμε το φταίξιμο στους νέους αφού ΕΜΕΙΣ τους καθοδηγούμε, ΕΜΕΙΣ έχουμε την υποχρέωση να τους δείξουμε/διδάξουμε, ΚΑΙ τρόπο ζωής, ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ.. Τι είναι άραγε αυτό που φταίει για ό,τι συμβαίνει..???

    Με αγωνία..:-)


    ΣΗΜ. Το μεγάλο μου παιδί σπούδασε και αποφοίτησε από ξένο παν/μιο, όπου δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα επικοινωνίας με τους δασκάλους. Το μικρό φοιτά σε ελληνικό παν/μιο, όπου διαπιστώνω αυτό τον πόλεμο.. κάτι σαν τρομάρα εκ μέρους των δασκάλων να αντιμετωπίσουνε τους φοιτητές. ΓΙΑΤΙ..?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...