Πέμπτη 29 Μαρτίου 2007

Πρωινή αμπελοφιλοσοφία

Ο πρωινός περίπατος με έφερε σε μέρη που είχα χρόνια να περιδιαβώ. Αν και η κούραση από την χτεσινή παράδοση είναι εμφανής (9 ώρες όρθιος και μπλαμπλα και 3 ώρες οδήγηση δεν είναι λίγο), αποφάσισα να κατέβω από το βουνό μου (πως λέμε τον θρόνο μου), ποδαράτο, να παραλάβω το βιβλίο που είχα παραγγείλει. Ναι, μετά από την επερώτηση του DMR θέλησα να πιστοποιήσω πως είναι δυνατόν να βρεθεί ακόμα το ανθολόγιο. Και εβρέθη. Έτσι όλα πηγαίνουν στην θέση τους ωραία και καλά! Το μόνο που εμφανώς με χάλασε είναι αυτή η αηδιαστική υγρασία που καλύπτει τα πάντα πάνω από την Αθήνα. Ακόμα και η Ακρόπολη και ο Λυκαβηττός διακρινόταν με δυσκολία στο βάθος. Ευτυχώς κατά την άνοδο ο ήλιος ξεμύτισε, αν και ακόμα δεν έχει κάνει αισθητή την παρουσία του.
Στο ενδιάμεσο το «δημοτικό μου». Καιρό είχα να περάσω από εκεί ποδαράτος. Στέκομαι λίγο και συνειδητοποιώ τις διαφορές. Η αυλή φαίνεται εμφανώς πιο μικρή, τότε ήταν ταξίδι να πάμε από τις αίθουσες στις βρύσες. Τώρα έχω και το 3πλάσιο κάπου ύψος οπότε κοιτάω από ψηλά . Οι «υποδομές» πολλές. Καμιά σχέση με τα χρόνια μας. Τότε ήταν μια «άδεια» αυλή, τώρα έχει 2 γήπεδα του μπάσκετ, 1 του βόλεϋ, μια κρεβατίνα στις βρύσες… Να πήγαινα σε τέτοιο σχολείο… Αηδίες. Σήμερα η αυλή ήταν άδεια. Δέκα παιδιά παίζαν όλα κι όλα στις καταπληκτικές υποδομές. Τότε τελικά η αυλή ήταν γεμάτη, γεμάτη από εμάς που τρέχαμε απ’ άκρη σ’ άκρη και δεν χρειαζόμασταν υποδομές για να ευχαριστηθούμε και να αθληθούμε. Ευτυχώς που δεν πάω τώρα σε ένα τέτοιο σχολείο. Αλίμονο στα παιδιά μου. Πιο κάτω η «παιδική». Με το μονόζυγό της, τις κούνιες της. Έβαλαν και τάπητα για να μην χτυπάνε τα παιδιά στο χώμα παίζοντας. Ωραία πράματα. Μόνο… που δεν είχε παιδιά (φαίνεται δεν χωράνε εκεί μέσα μαζί με τον τάπητα). Ενώ παλιά που πέφταμε, χτυπούσαμε, μελανιάζαμε και καταξεσκιζόμασταν ήμασταν… παιδιά! Παίζαμε. Δεν μας ένοιαζαν όλα αυτά. Και ούτε και πάθαμε και τίποτε τότε δηλαδή. Παραγίναμε μιμουάπτου μου φαίνεται τώρα τελευταία .
Η σκέψη πέταξε στην τελευταία μελέτη που έγινε για τα παιδιά της ΕΕ και της Αμερικής. Εν ολίγης τα τρελαίνουμε τα παιδιά στις «δραστηριότητες» και τις υποχρεώσεις και άμα αυτά γίνουν ποτέ «ισορροπημένοι» άνθρωποι θα πρέπει να πέσουμε από τα σύννεφα. Βέβαια το ερώτημα είναι, καλά, εμείς που ενδιαφερόμαστε για το ορθό, το φυσιολογικό, το ισορροπημένο, με σφαιρικές δυνατότητες και πλήρη αντιληπτική ικανότητα, με νου υγιή σε σώμα υγειές και άλλα τέτοια χαζά ξεπερασμένα, καλά κάνουμε και τα λέμε όλα αυτά, «τους άλλους» όμως τους ρωτήσαμε αν θέλουν τέτοιους πολίτες στο μέλλον; Ρητορική η ερώτηση, η απάντηση είναι γνωστή…
Πέραν τούτου, μετά τα παιδικά μου χρόνια πέρασα στα σημερινά παιδιά. Πάλι χτες έπρεπε να διαφωνήσω με άλλο ένα φυντάνι που ήθελε να με πείσει «ότι δεν τα χρειάζονται όλα αυτά». Αν δεν τα χρειάζεστε όλα αυτά, τότε δεν χρειάζεστε και το πτυχίο. Γιατί αν χρειάζεστε το πτυχίο, σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζετε να σκέφτεστε με βάση όλους αυτούς τους μηχανισμούς (το «όλα αυτά» που «δίνω» εγώ δεν αναφέρεται ποτέ σε στείρες γνώσεις, κινούμαι εντελώς αντίθετα). Πτυχίο πάντως χωρίς αντίκρισμα τσου. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι αν και συνεχίζουν να αγνοούν γιατί πετάει το αερόστατο, τουλάχιστον οι καινούργιοι δεν είναι τόσο αντιρρησίες όσο οι προηγούμενοι, εκτός και αν διανύουμε ακόμα την «περίοδο χάρητος» .
Πίνοντας λοιπόν το 3το καφεδάκι, να θυμηθώ να ψάξω όοοολα τα βιβλία του (σημερινού) σχολείου να δω αν αναφέρεται πουθενά πως ο αέρας είναι ρευστό και έχει άνωση και γιατί πετάνε τα αερόστατα, ή αν τα έκοψαν και αυτά μαζί με τα της ιστορίας. Γιατί στα δικά μου βιβλία υπήρχαν και οι δικοί μου δάσκαλοι μου τα είπαν.

12 σχόλια:

  1. Όπως λέει και ο Αρκάς, τα σημερινά παιδιά παίζουν μόνο τα βλέφαρά τους... Τα περισσότερα είναι του σαλονιού, και δεν ξέρουν να παίξουν. Δεν έχουν ανέβει ποτέ σε ένα δέντρο (κι εγώ σε πόλη μεγάλωσα, αλλά αυτό δεν με εμπόδισε να αναπτύξω και ανάλογες δραστηριότητες), δεν έχουν φαντασία να αναπτύξουν παιχνίδια πέραν του μπουνίσματος, βαριούνται να παίξουν ο,τιδήποτε, δεν περπατάνε, δεν τρέχουν, αλλά τα φροντιστήρια και οι δραστηριότητες πάνε σύννεφο! Και δεν μιλάω για παιδιά πόλης βέβαια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. έξοχο αυτό του Αρκά...ΠΟΛΥ σωστό!

    Γεια σου Σοφίαααα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ομολογώ πως τα περισσότερα πράγματα, η αφεντιά μου τα έμαθε ΕΚΤΟΣ σχολείου...ο λόγος απλός: λάτρευα παθολογικά το "εξωσχολικό" διάβασμα!
    Το κακό είναι πως πέρα από τη στέρηση της κινητικότητας τα παιδιά στερούνται και τα ερεθείσματα που θα τα κάνουν να αγαπήσουν το διάβασμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ειναι αληθεια οτι τα ''ερεθισματα'' τη σημερινη εποχη παρα ειναι πολλα για τα παιδια.Με αποτελεσμα ο δικος τους ελευθερος χρονο μηδαμινος οπως και των ενηλικων...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παίζει αργότερα στα σχολεία να έχει playstation στις αίθουσες για το διάλειμμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μήπως δεν ήταν ώρα διαλείμματος όταν πέρασες από το σχολείο;

    Εδώ πάντως τα παιδάκια κάνουν διαολεμένη φασαρία στα διαλείμματα, έχουμε ένα σχολείο απέναντι από το σπίτι μας, και είναι χαρά θεού! Κι ας φοβούνται οι γονείς λόγω συχνών εξαφανίσεων παιδιών. Με επιτήρηση, αλλά το παιχνίδι, παιχνίδι.

    Μη μου άπτου με -η- Καμηλιέρη μου!

    Κατά τα άλλα συμφωνώ με την Γοργόνα σε όλα!

    (Αλεπουδίτσα ούτε εγώ έχω ανέβει σε δέντρα ως παιδάκι. ήμουν φοβιτσιάρικο. ΑΛλά ανέβηκα σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία).

    (Καμηλιέρη, πολύ όμορφη η παρατήρηση πως τότε μας φάινονταν όλα πολύ μεγάλα γιατί είχαμ εμικρό μέγεθος!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος29/3/07 9:04 μ.μ.

    όοοολα τα βιβλία του (σημερινού) σχολείου να δω αν αναφέρεται πουθενά πως ο αέρας είναι ρευστό και έχει άνωση και γιατί πετάνε τα αερόστατα, ή αν τα έκοψαν και αυτά μαζί με τα της ιστορίας. Γιατί στα δικά μου βιβλία υπήρχαν και οι δικοί μου δάσκαλοι μου τα είπαν.

    Δεν ξέρω για τα σχολικά βιβλία, αλλά τα βοηθήματα το γράφουν ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μόνο στα διαλείμματα την κάνουν την φασαρία;;;
    Γιατί εγώ θυμάμαι την κάναμε πάντα, και ειδικά στην γυμναστική :)))
    ...όχι κροτούλα μoυ, σίγουρα δεν συνέκρινα ώρα διαλείμματος με ώρα μαθήματος...
    Και εγώ πάντως μάθαινα εκτός σχολείου, δεν το αρνούμαι, διάβαζα τόνους εξωσχολικά.
    Αλλά δεν αγνοούσα το σχολείο ούτε τις γνώσεις που μου έδινε :)
    Γενικά πάντως η αποχή όλης της κοινωνίας από την «κίνηση» (πέραν των βλεφάρων και της σιαγώνας), αλλά και την μάθηση, είναι τουλάχιστον ανατριχιαστική :(
    To ίδιο ανατριχιαστική με το playstation :(((
    Χαίρομαι ιδιαίτερα που τα βοηθήματα λοιπόν έχουν την ζητούμενη πληροφορία (είχα ξεχάσει πως μπορώ να ρωτήξω εσένα θαλασσομπερδεμένη μου), αλλά το θέμα είναι να την έχουν τα ίδια τα σχολικά, μιας και έχω αρχίσει να φοβάμαι τις περικοπές.

    H αλήθεια είναι πάντως πως αισθάνομαι ότι βαδίζουμε σε έναν νέο ιδιότυπο «μεσαίωνα»...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ω ναι, σε αυτό έχεις δίκιο.και η playstation είναι τωόντι ανατριχιαστικά φρικαλεώδης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ανοίγω κλείνω ανοίγω κλείνω το άλλο βλέφαρο τώρα, είναι πιο παλιό και από τον αρκά, τέσπα, δεν είναι τυχαία η παχυσαρκία στα παιδιά, με θλίβει γιατί αυτά τα παιδιά χάνουν τόσα υπέροχα πράγματα, μα πάνω από όλα την ανθρωπιά, σκεφθείτε λίγο πόσα πράγματα κερδίζαμε από το παιχνίδι στον δρόμο, στο σχολείο με τους φίλους μας: κοινωνικότητα, διαφορετικό τρόπο σκέψης και λύσεις σε προβλήματα που σε κανένα βιβλίο ή playstation δεν θα μάθεις, άνθρωποι που ελλίσονται, που δεν κολλάνε, που αναγνωρίζουν και σέβονται τη διαφορετικότητα, είναι πολύ κρίμα αυτά τα παιδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εγω λέω χρόνια πολλά στην Καμηλοοικογένεια από τώρα, φεύγω εντός λίγων ωρών, σας ασπάζομαι και να έχετε όμορφες μέρες.
    Καλό Πάσχα Αλεπουδίτσα και Καμηλιερη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. εγώ που θα μείνω εδώ υπόσχομαι να σε διαβάσω το βράδυ (γράφεις και πολλά ατιμούλι!)

    Ευχαριστώ για τις μεταφράσεις και τα χιλιάδες σχόλια. (Οι δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες μου παραπονιούνται ότι δεν άφησες χώρο για τα δικά τους σχόλια!!!!)

    σμακ

    wsgroerx

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...