Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2006

Απογοήτευση… (ξανά-μανα….)

Αφού εδέχθηκα απειλές από τον Μαύρο Γάτο, και παρόλο που περίμενα ματαίως να τις πραγματοποιήσει, αλλά μόνο απειλές ξέρει να κάνει, ουσία μηδέν, επιστρέφω στην blogόσφαιρα απογοητευμένος πλήρως από το επίπεδο των σημερινών φοιτητών.

Δεν με πειράζει που δεν σέβεσαι εμένα που ταλαιπωρήθηκα και χάλασα την ζαχαρένια μου, προσπαθώντας να σου βάλω στο ξερό σου το κεφάλι ορισμένα πράγματα, με πειράζει που δεν σέβεσαι τον εαυτό σου και δεν προσπαθείς να μάθεις να σκέφτεσαι. Δεν σου ζήτησα τίποτε άλλο. Σου ζήτησα να σκέφτεσαι πριν πεις και γράψεις κάτι.

Τα αποτελέσματα της εξεταστικής τραγικά. Δεν μιλάω για τα νούμερα. Μιλάω για τα συμπεράσματα. Οι φοιτητές απλά βαριούνται να σκεφτούν, γράφουν ότι τους κατέβει, δεν προσέχουν τι τους λες και τι γράφουν, δεν ανοίγουν βιβλίο και είναι εντελώς αδιάφοροι. Ναι, δεν είναι χαζοί. Είναι αδιάφοροι. Το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτή την εξεταστική είναι ότι τα παιδιά αυτά, κανονικά, δεν θα μπορούσαν καν να περάσουν τις πανελλήνιες εξετάσεις. Οξύμωρο; Και όμως έτσι είναι. Πώς όμως πέρασαν τις εξετάσεις; Πώς εισήχθησαν σε ένα «ανώτατο» ίδρυμα; Παραβολευτήκαμε νομίζω και η κατάσταση όλο και χειροτερεύει. Χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια λέει για να κατεβεί ο άνθρωπος από τα κλαδιά των δέντρων και να φτάσει εδώ που έφτασε σήμερα; Ε με αυτό το ρυθμό σε δύο γενιές θα ξανανέβει και θα ξανακατακτήσει το «φυτικό βασίλειο» ας μην αγχωνόμαστε!

Τρίψ’ το λίγο βρε παιδί μου το ρημάδι. Δεν πειράζει, κούρασέ το. Χρωστάς 5 μαθήματα και πας του χρόνου στρατό; Ναι έχω κάθε διάθεση να σε βοηθήσω. Ή μάλλον θα είχα αν προσπαθούσες να βοηθήσεις κι εσύ λίγο τον εαυτό σου. Αλλά με το να γράφεις έναν μαθηματικό τύπο και μετά να μου ζητάς να «κάνω κάτι» δεν βοηθάς ούτε εσένα, ούτε εμένα. Δυστυχώς δεν χαρίζω. Βοηθάω, ναι (και σας το απέδειξα), αλλά δεν χαρίζω. Θέλετε να πάρω κι άλλο μάθημα; Ευχαρίστως. Αλλά πτυχίο αν δεν μάθετε να σκέφτεστε ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ._ (τελεία και παύλα)

Πραγματικά δηλαδή είναι απορίας άξιο πώς γίνεται μέσα σε 40 περίπου χρόνια να φτάσουμε σε τόσο χαμηλά επίπεδα σκέψης και διανόησης. Η πολλή ελευθερία βλάπτει το έχω πει και θα συνεχίσω να το λέω… Καλά έλεγε ο Παπαγιαννόπουλος ότι το ξύλο βγήκ’ απ’ τον παράδεισο. Γιατί η ελευθερία που έχουμε είναι εικονική. Στην ουσία απλά μας αποκοιμίζουν για να νομίζουμε ότι είμαστε ελεύθεροι αλλά στην ουσία απλά είμαστε πιόνια χωρίς καμία μα καμία ελευθερία. Γιατί απλά δεν ξέρουμε να σκεφτόμαστε και συνεπώς δεν ξέρουμε καν πια είναι η πραγματική ελευθερία. Αυτός είναι ο σκοπός και γι΄ αυτό μας υποδεικνύουν ότι το να είμαστε βολεμένοι είναι η ελευθερία μας. Πώς γίνεται μέσα σε τόσο λίγα χρόνια να μας αποκοίμισαν και να μας βόλεψαν τόσο πολύ δεν μπορώ να το καταλάβω. Στόχος των κατακτητών και των δικτατόρων πάντα ήταν να σταματήσουν οι άνθρωποι να σκέφτονται. Τελικά ήταν απλό. Αρκούσε να τους βολέψουν πλήρως ώστε να σταματήσουν να σκέφτονται. Πόλεμοι και αηδίες. Δώσε «βολή» στον λαό, θα την θεωρήσει ελευθερία και θα σου παραδοθεί άνευ όρων για να μην τη χάσει. Θα γίνει όχι απλά δούλος αλλά σκλάβος σου. Ρομπότ. Τίποτε παραπάνω. Συνέχισε αλυσιδωτά και σε λίγο ο εγκέφαλος θα μικρύνει πάλι! Αποκοίμισε τους γονείς, μάθε τους να μην εκπαιδεύουν τα παιδιά! Μετά μπορείς να αφαιρέσεις και την «βολή». Κανείς δεν θα το καταλάβει. Ο πλανήτης των πιθήκων θα γίνει πραγματικότητα!

Να σκέφτεστε σας ζήτησα, όχι να είστε παντογνώστες. Να βουτάτε την γλωσσίτσα στην φαιά ουσία πριν ανοίξετε το στόμα να μιλήσετε. Είναι τόοοοσο δύσκολο; (Μα 225/15=1;;;; Δεν ντρέπεσαι που το έγραψες; Στο δημοτικό γρήγορα! Ξαναέλα μετά 14 χρόνια με τον κηδεμόνα σου!)

Ποσοστό «κατά τύχη επιτυχίας» = 12,2%
Ποσοστό πραγματικής επιτυχίας = 2,4%
Ποσοστό απογοήτευσης για την νεολαία = 100%


Κατά τα άλλα, ο καιρός συννεφιασμένος, έχουμε και λίγο χιόνι, αρκετό κρύο, ένα deadline, και αρκετή σπαρίλα. Για το deadline έχω ήδη τελειώσει δηλαδή και απλά περιμένω την ώρα που θα λήξει… μην χαλάσω και την πιάτσα και παραδώσω νωρίτερα, δεν κάνει… έτσι δεν είναι KV μου;

ΥΓ: Όποιος έχει διάθεση να υποστηρίξει την ορθότητα της ανωτατοποίησης
των ΤΕΙ, ας περάσει μια βόλτα να του δείξω τα γραπτά,
και αν δεν αυτοκτονήσει, ΜΕΤΑ μπορούμε να συζητήσουμε…
ΟΥΦ το ’πα γιατί θα έσκαγα. Γκρινιάξτε όσο θέλετε.

13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος7/2/06 2:27 μ.μ.

    Δυστυχώς, από αυτά που ακούω η κατάσταση είναι παρόμοια και στα ΑΕΙ...ελπίζω μόνο το ποσοστό ομοιότητας να μην είναι μεγάλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλεπουδίτσα Καλημέρα!!! σε χάσαμε.

    Darth, επειδή βιάζομαι (πάω να δω υποψήφιο Feng Shui)να συμφωνήσω θερμά με την απόφασή σου να περιμένεις μεχρι το deadline για να μην μας χαλάσεις την πιάτσα. Μπράβο νέε μου !!!! μπράβο, μπράβο,μπράβο. (ένα δεν μπορώ να καταλάβω, ΠΩΣ τελειώνεις νωρίτερα ... )
    Στα υπόλοιπα... συμφωνοδιαφωνώ ... Πέφτει ΜΕΓΑΛΟ βάρος σε εμάς ... later όμως, να βρω σπίτι πρώτα !
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είτε υπερβάλλεις, ή σε έχουν πάρει χαμπάρι οτι "με αυτόν κάτι μπορεί να γίνει να το περάσουμε το μάθημα" και τα έχουν γράψει όλα, όλοι!

    (πόσα θες ρε φίλε για ένα 5 να τελειώνουμε; αμάν πια με τις θεωρίες σου - εμείς δε θέλουμε να γίνουμε τίποτα, το κολόχαρτο θέλουμε γιατί το ζητάνε στο δημόσιο)

    :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν δεν τοχεις καταλάβει ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΔΕΝΤΡΑ. Παλιά ανεβοκατεβαίναμε, τώρα οι νέοι φοιτητές είναι μόνιμοι θαμώνες των κλαδιών..
    Βαριουνται να μελετήσουν και να σκεφτούν γιατί ξέρουν ότι θα το πάρουν το πτυχίο ακομη και αν κοπούν 10 φορές. Ολο και κάποιο μέσο θα βρούν, θα στήσουν κ..λο, θα γλείψουν, θα την πέσουν, όλα για το πτυχίο σαν χαρτί όχι σαν γνώση.
    Απορίας άξιον είναι ότι οι έλληνες φοιτητές του εξωτερικού ΚΑΙ διαβάζουν, ΚΑΙ αποδίδουν, ΚΑΙ σκέφτονται γιατί αν δεν το κάνουν θα τους κόψουν και εκεί δεν υπάρχει μεταφορά μαθήματος,αιώνιοι φοιτητές και συναφή.
    Οι φοιτητές στην Ελλάδα, δεν είναι βλάκες, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΒΛΑΚΕΣ που δεν καταλαβαίνουν ότι πυροβολώντας το πόδι τους, μόνο εκείνοι θα πονούν στο μέλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χχχμμμ ξέρεις πόσο ασχημα νιώθω που τα μαθηματικά που ήξερα στο λύκειο αμφιβάλλω αν τα ξέρω τώρα;

    βέβαια χαίρομαι που δε ρωτησα εγώ τον καθηγητή μου "τι είναι γνάθος;" στις εξετάσεις βιολογίας της σχολής.

    είμαι υπέρ των γενικών γνω΄σεων και όχι των δεσμών μέχρι το λύκειο, ακόμα και αν αυτό έχει ως αποτέλεσμα λιγότερες γνώσεις στο πρώτο έτος πανεπιστημίου. αλλά αυτό με το βόλεμα, οφείλω να το παραδεχτώ. υπάρχει.

    δεν ξέρω αν είναι η ελευθερία, οι ρηχές προσδοκίες, τα ανύπαρκτα ιδανικά, το ψώνιο... αλλά υπάρχει.΄τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε (και μιλάω τώρα όχι ως φοιτήτρια αλλά ως μέλλουσα παιδαγωγός) να κάνουμε τη γνώση ελκυστική, μόνο αυτό μένει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνω-διαφωνώ και εγώ! Βασικά, τους παρεξήγησες τους φοιτητές. Πανέξυπνοι είναι, αλλά κανείς, μα κανείς δεν περιμένει τίποτα από αυτούς. Κανείς δεν τους έδωσε αξίες και όνειρα για να παλέψουν. Κανείς δεν τους ζόρισε ποτέ. Και όλοι τους είπαν ότι δεν έχει νόημα να παλεύουν, γιατί δεν τους περιμένει και κάτι τόσο δα σπουδαίο.
    Πεινάνε, και τους τάζουν φαγητό φαστ φουντ. Έτοιμο, γρήγορο, πρόχειρο. Κανείς δεν τους έμαθε να μαγειρεύουν, κανείς δεν δίδαξε στον ουρανίσκο τους τις λεπτές γεύσεις.
    Το πτυχίο τους θέλουν, για να βολευτούν στο δημόσιο, ή στην εταιρία που έχουν τα κονέ. Μην στενοχωριέσαι λοιπόν, που είναι τόσο φτωχοί, σε ικανότητες, σε όνειρα, σε εργατικότητα, σε δίψα για μάθηση. Οι περισσότεροι έτσι είναι, καταλαβέ το. Πάλεψε για τους ένα-δύο που ίσως αξίζουν. Ή αν έχεις του κουράγιο, γίνει ο Ρόμπιν Γουίλιαμς στον Κύκλο των Χαμένων Ποιητών.
    Με όνειρα τους ταΐζεις σ’αυτή την ηλικία- έτσι τους ξυπνάς την επιθυμία να αλλάξουν το κόσμο και την δίψα για γνώση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πιστεύω πως η κατάσταση στα πανεπιστήμια είναι περίπου η ίδια αλλά εκεί απλά υπάρχει ελπίδα σωτηρίας λόγω ότι έχουν μπει παιδιά που έχουν μάθει να διαβάζουν και να σκέφτονται! (και φυσικά δεν αναφέρομαι στα ΑΕΙ που για να μπεις χρειάζεσαι 11-12 αλλά για αυτά που έχουν όριο 17 και πάνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνωδιαφωνίστε όσο θέλετε. Έχασα μισή ώρα για να φτιάξω τα νούμερα έτσι ώστε το λάθος στις πράξεις να είναι φανερό με μια ματιά. Την έλλειψη κρίσης δεν την συγχωρώ.

    Όσο για το "έτσι είναι", η απλή παραδοχή και μόνο της κατάστασης και η απόθεση των όπλων, είναι το μεγαλύτερο έγκλημα που συντελείται αυτή τη στιγμή εναντίων της ανθρωπότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος7/2/06 7:45 μ.μ.

    Eίναι πολύ απλό το τι θα γίνει: θα έρθουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που δεν θα επιτρέπουν μεταφορές μαθημάτων, μετά από λίγα χρόνια καμία εταιρία δεν θα παίρνει απόφοιτους απο τα δημόσια γιατί το επίπεδο θα είναι το ίδιο με σήμερα, παρά μόνο το δημόσιο.

    Η μεταφορά μαθημάτων σκότωσε την παιδεία, τελεία και παύλα. Είναι carde blanche για αδιαφορία προς το αντικείμενο, για στάση "θα το περάσω κάποτε με ένα πέντε κατά τύχη και πάπαλα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βρε καλώς τα!

    Λυπάμαι αλλά η Δανέζα ήταν πολύ απασχολημένη να με μαστιγώνει, και μετά να πλένει και να αλείφει με μύρο τις γρατζουνιές μου και τις πληγές μου, από την μάχη με τους Αλαλόπιστους και το μαστίγωμα, και να με ...παρηγορεί. Λίγο αλοπρόσαλλη συμπεριφορά, αλλά μ'αρέσει. Δεν προλάβαινε όμως δυστυχώς να τιμωρήσει ΚΑΙ εσένα...

    Καθόλου αχάριστοι άνθρωποι, αυτοί οι Δανοί. Και είναι και από καλό σόϊ. Είναι λέει κόρη του Δανού πρέσβη στην Δαμασκό, Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η αλήθεια είναι ότι δεν καταλαβαίνω και πολύ καλά τι μού λέει, το μόνο ελληνικό που ξέρει είναι να με φωνάζει "pitsirikos! pitsirikos!" την ώρα που με μαστιγώνει.

    Περαστικά από τα μαργαριτάρια που κατάπιες στις εξετάσεις. Ελπίζω να μην χρειαστεί εγχείρηση για την αφαίρεση...

    Σ;))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν φαντάζομαι να νόμισες όι ξέχασα την συμφωνωδιαφωνία μου!!!
    Με πρόλαβε η Δέσποινα σε πολλά ... ΔΕΝ είναι η νεολαία χαζή, πανέξυπνη είναι αλλά δεν έχει βάσεις και όνειρα. Και φταίμε όλοι για αυτό. Και οι γονείς και μια κοινωνία χωρίς αξίες και όνειρα/ελπίδες και το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
    " Κανείς δεν τους έμαθε να μαγειρεύουν, κανείς δεν δίδαξε στον ουρανίσκο τους τις λεπτές γεύσεις" Αυτό τα λέει όλα ... Το θέμα όμως δεν είναι τι γίνεται αλλά τι κάνΟΥΜΕ. ΕΜΕΙΣ. Γιατί η δικιά μας η γενιά είναι αυτή τη στιγμή η κοινωνία. Μιλάμε για τα παιδιά των φίλων και των γνωστών μας και για το εκπαιδευτικό σύστημα που το διαχειρίζονται -ως ένα επίπεδο, ή μάλλον σε προσωπικό επίπεδο- κάποιοι από εμάς ... Εγώ προσωπικά θίγομαι βλέποντας το μέσο Ελβετάκι να διψάει περισσότερο όσο και αν του δώσεις να πιει και τους εκπαιδευτικούς να σκοτώνονται... Είναι αυτό ενδογενές χαρακτηριστικό ;;; ΟΧΙ ! Για την ίδια νεολαία μιλάμε, εκτός και αν θέλουμε να πιστέψουμε, ότι ο μέσος Έλληνας γεννιέται αδιάφορος.

    Συμφωνώ με την αγανάκτησή σου, παραλαμβάνεις παιδιά χωρίς όνειρα. ΟΚ ... το θέμα είναι μπορεί κανένας μας να αντιδράσει;;;

    ουφ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να κάνω κι ένα συμπλήρωμα.

    Οταν μόνος στόχος είναι το χαρτί, λογικό είναι όλα τα υπόλοιπα να είναι άνευ ουσίας.
    Εχεις κι εσύ δίκιο λέγοντας "μα δε μπορούν να δουν το προφανές" (έλλειψη βασικών γνώσεων: θα έπρεπε να γνωρίζουν οτι μερικά πράγματα χρειάζονται, ασχέτως συνθηκών), έχουν κι αυτοί δίκιο λέγοντας "δε με ενδιαφέρει να το δω" (τι να τις κάνω τις γνώσεις αφού σε τρία χρόνια μόνο το χαρτί θα μου ζητάνε).
    Ετσι μεγάλωσαν - για τις εξετάσεις σπουδάζουν, όχι για τις γνώσεις.

    Αυτό είναι το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα και δεν αλλάζει έτσι (κι ας υπάρχουν σύγχρονοι, ανώτεροι τρόποι κι ας είναι κοινά αποδεκτοί).

    Για ρώτα την ΟΛΜΕ αν συμφωνεί και πόσα χρόνια θέλει να επανεκπαιδεύσει (πχ) τους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης στους υπολογιστές ή στις "χωρίς εξετάσεις κρίσεις". Χαμένη από χέρι επανάσταση.

    Μην ξεχνάς οτι ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη.

    Καλώς ήλθατε στο Ελλαδιστάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...