Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2007

Κοτσώβολος; Ποτέ…

Ξεκίνησα προς χάριν ενός φίλου. Laptop μου λέει θέλω. Εγώ δεν ξέρω τίποτε, έλα μαζί μου να διαλέξεις ένα που ταιριάζει σε αυτά που θέλω να κάνω, για να μην πάρω ούτε κάτι άχρηστο, αλλά ούτε κάτι ακριβό που δεν θα χρησιμοποιήσω ποτέ. Έχει κάτι προσφορές χρηματοδότησης ο Κοτσώβολος οπότε πάμε εκεί.
Παρένθεση: Γενικά είμαι εναντίων οποιασδήποτε μορφής «δανείου», για την ακρίβεια μέχρι σήμερα δεν έχω πληρώσει «δεκάρα τσακιστή» σε τόκο, τουλάχιστον όσον αφορά δάνεια που δεν επιφέρουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μεγαλύτερο ποσοστιαίο κέρδος στην τσέπη μου, ή βελτίωση της ζωή μου σε τέτοιο βαθμό που σε «οικονομικά μέτρα» να θεωρώ εγώ ότι ανταποκρίνεται σε μεγαλύτερο ποσοστιαίο κέρδος. Κοινώς το να δουλεύω τσάμπα για να πλουτίζουν άλλοι εγώ δεν το πάω... δουλεύω για να περναώ εγώ καλά και ξοδεύω όταν μου αρέσει και όταν μου κάνει καλό. Ταυτόχρονα είμαι εν γένει αντίθετος σε κάθε μορφή πολυκαταστήματος, γιατί (πέραν του ότι αποτελεί μια μορφή αθέμιτου ανταγωνισμού - ένα είδος «καρτέλ» - και εγώ δεν τα πάω καλά με τον ανταγωνισμό - είμαι του συν- και όχι των παραγώγων του αντί- -, όχι να είναι και αθέμιτος...) απλά όταν δεν υπάρχει εξειδίκευση, δεν υπάρχει ποιότητα εξυπηρέτησης και «πωλούμενου αγαθού», αλλά ταυτόχρονα δεν υπάρχει και ευελιξία ως προς το αγαθό. Παρόλ’ αυτά το laptop και η τσέπη δεν ήταν δικά μου. Κλείνει η παρένθεση.
Μπήκαμε λοιπόν στο μαγαζί και αρχίσαμε να ψάχνουμε. Αφού εντοπίσαμε το «βέλτιστο» laptop μου λέει ο φίλος: Ωραία. Κάνει ΧΧ ευρά, με Χ δόση το μήνα για 36 μήνες είναι μια χαρά. Κάτι όμως μου ξένιζε. Ένας απλός πολλαπλασιασμός τον έκανε ν’ αλλάξει γνώμη. 36*Χ έκανε 1,5*ΧΧ! Δηλαδή ούτε λίγο ούτε πολύ τελικά πλήρωνε το laptop 50% παραπάνω, δηλαδή το πλήρωνε όσο θα πλήρωνε ένα laptop τελευταία λέξη της τεχνολογίας! Η αλήθεια είναι ότι δεν του άρεσε καθόλου. Ναι είχε αποφασίσει ότι θα πλήρωνε επιπλέον χρήματα αλλά όχι και 50% επιπλέον. Αυτό δεν είναι έντοκο δάνειο αυτό είναι κλεψιά όπως και να το κάνουμε.
Η ιστορία όμως δεν ήταν το δάνειο, αυτό ήταν απλά μια πτυχή που μου έκανε μεγάλη εντύπωση και που υποδεικνύει πως η ασύδοτη αγορά καλύπτεται πίσω από «προσφορές» και τρώει τα χρήματα του κόσμου. Η ιστορία ήταν πως όταν πλέον καταλήξαμε σε νέο διακανονισμό με δόση περίπου 2*Χ για 12 μήνες, οπότε και πήγαμε την τιμή στο 1,15*ΧΧ, είπαμε να πάρουμε το laptop. Τότε ξεκινάει ο αντιεπαγγελματισμός.
Το συγκεκριμένο laptop δεν υπήρχε σφραγισμένο. Ε καλά, ας το παραγγείλουν από ένα άλλο κατάστημα. Αλλά βέβαια το συγκεκριμένο laptop δεν υπάρχει γενικότερα για παραγγελία. Ποια υπήρχαν για παραγγελία; Μετά από αρκετή σκέψη και αφού κοίταξε τα laptop σαν χαμένη, κατέληξε σε 2 από τα 10 μοντέλα… στο περίπου…
Άλλωστε για όλα τα μοντέλα, τα παραγγέλνουν στην ουσία και πρέπει να ξαναπάς για να τα πάρεις. Ή αλλιώς πας μόνος σου στο κατάστημα που τα έχει και τα παίρνεις. Δηλαδή πρέπει εσύ να κάνεις την δουλειά του επαγγελματία πωλητή. Και πληρώνεις, και πρέπει να τρέξεις. Ο άλλος απλά κάθεται, εισάγει και εισπράττει. Το ότι ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και ότι τον εξυπηρετούμε γιατί μας πληρώνει, έχει ξεχαστεί.
Η μόνη δυνατότητα που είχαμε ήταν να πάρουμε ή το συγκεκριμένο laptop από την βιτρίνα, ή τα δυο τρία laptop που είχε το μαγαζί (πάει η ποικιλία λοιπόν) και μάλιστα να ξαναπάμε για να τα πάρουμε ή να τα παραλάβουμε από αλλού.

Αυτό δεν είναι συμπεριφορά απέναντι στον πελάτη. Αφού εξήγησα στην κοπέλα ότι δεν έφταιγε για τα νεύρα μου γιατί απλά δεν έφταιγε αυτή για το πρόβλημα αλλά η πολιτική και η συμπεριφορά των προϊσταμένων της και των ιδιοκτητών του καταστήματος, αποχώρησα δηλώνοντας στον φίλο μου να κάνει ότι θέλει με την αγορά, το laptop του το υπέδειξα και στον Κοτσώβολο εγώ δεν ξαναπατάω. Αν θέλει να πάμε οπουδήποτε αλλού, είμαι πάντα διαθέσιμος.

Του πελάτη λέγανε, του κάνεις τεμενάδες…

21 σχόλια:

  1. Darthiir εγώ το έβαλα καλά μέσα στο κεφάλι μου. Αγορές τέτοιου είδους μόνο μέσω internet. Ψάχνεις ήσυχος στο σπιτάκι σου, χωρίς να ακούς τις παπάρες του κάθε πωλητή που δεν έχει ιδέα (και είναι αλλουνού ευθύνη που δεν ξέρει), και μετά από μερικές μέρες σου έρχεται στο σπίτι. Αν πάλι κάτι δεν πάει καλά με την αγορά το επιστρέφεις και δεν σου λένε και τίποτα. Ενώ στα καταστήματα σαν αυτό που πήγες σου πουλάνε και μούρη “εσύ φταις που είναι χαλασμένο”.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος3/2/07 7:35 μ.μ.

    Όπου και να πας σχεδόν την ίδια κατάσταση θα βρεις...
    Ανταγωνισμός, πελάτες, τεμενάδες my ass!!
    Εδώ είναι Ελλάντα. Έτσι είναι και άμα σ' αρέσει! :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνήθως για υπολογιστές δεν εμπιστεύομαι τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών αλλά τα πιο εξειδικευμένα....
    Πως και δεν πήγατε στο e-shop?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ό,τι και να λέμε, αυτή είναι η εικόνα της σύγχρονης ελληνικής οικονομίας.
    Τοκογλυφικές δόσεις, ανεξέλεγκτη λειτουργία της αγοράς, υπό της ευλογίες των πολιτικών παραγόντων.

    Αλλά αυτά είναι παρωνυχίδες.

    Το βασικό ερώτημα είναι, να .... καταργηθεί ή όχι το πανεπιστημιακό άσυλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και οι εναλλακτικες ;;; Πες ότι τον χρειαζόταν ο φίλος σου τον υπολογιστή (ή κάτι άλλο) ΤΩΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βρε Μάρκο μου ο πολλαπλασιασμός περιέχει βαθιά φιλοσοφικά νοήματα ενώ το άσυλο είναι κάτι τόσο απλό που και η κουτσή Μαρία είναι βαθυστόχαστα ενημερωμένη και μπορεί να επιχειρηματολογεί :)

    Αν τον χρειαζόταν KVούλα μου σημαίνει απλά ότι θα κέρδιζε από αυτόν περισσότερα απ' όσα θα πληρώσει γι' αυτόν, αλλά να θέσουμε πραγματικά το ερώτημα: Αν τον χρειαζόταν πραγματικά ή αν νόμιζε ότι τον χρειαζόταν;... :)
    Τώρα το γιατί ο κόσμος δεν φροντίζει να έχει δεδουλευμένα για τις άμεσες ανάγκες του, αλλά προτιμά να τα ξοδεύει ανούσια, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να υπερ-δανείζεται από τα μελλοντικά δεδουλευμένα για να καλύψει ανάγκες είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Ψάχνει για εναλλακτικές που ο ίδιος στέρησε στον εαυτό του; Εναλλακτική ο υπερδανεισμός και η τοκογλυφία;;;; Επειδή "νομιμοποιήθηκε";
    Αυτό έχει καταλήξει να είναι το πρόβλημα της ασύδωτης (call me φιλελεύθερης) αγοράς, δεν προσφέρει ποικιλία και εναλλακτικές. Βλέπεις οι επιχειρηματίες πρέπει να κάνουν "ό,τι θέλουν αυτοί", όχι ότι χρειάζεται η αγορά, ενώ το κέρδος είναι αυτοσκοπός και όχι αποτέλεσμα της αυξημένης αποτελεσματικότητας :)
    Σε κάθε περίπτωση, η "εναλλακτική" του να επιβραβεύσεις την αδικία (call me τοκογλυφία) δεν είναι σωστή όσο και αν χρειάζεσαι πραγματικά κάτι (υπάρχει και η εναλλακτική του να κλέψεις εσύ αντί να σε κλέψουν οι άλλοι άλλωστε). Γιατί έτσι ακριβώς χάνεις τις εναλλακτικές :)

    Εναλλάκτική; Σκέφτεσαι τον πολλαπλασιασμό και αλλάζεις τον διακανονισμό σε τόκο 10% αντί για 50%, επειδή μόνο και μόνο στον βάφτισαν προσφορά, ή ακόμα και σε 0% (γίνεται αλλά χρειάζεται να δουλέψεις 2 μεροκάματα παραπάνω το μήνα) :)
    Εναλλακτική; Υπερδουλεύεις σήμερα και εκπληρώνεις τις ανάγκες σου στο κόστος τους :)
    Εναλλακτική; Σκέφτεσαι και σέβεσαι τον κόπο σου :)
    Πάντως η εναλλακτική του να πληρώσεις παραπάνω από την αξία δεν είναι εναλλακτική, είναι κοροϊδία...
    Και η κοροϊδία δεν είναι καλό πράμα και πρέπει να απαγορεύεται ρητώς και δια ροπάλου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. AN (λέμε αν) μόλις μετακόμισα στην Αλάσκα και χρειάζομαι οπωσδήποτε snowmobile γιατί αλλιώς δεν μπορώ να πάω στην δουλειά μου που είναι στην Ρώσσικη πλευρά και σέβομαι τον κόπο μου, αλλά δεν έχω λεφτά ;;;;; Τι κάνω;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ποιά από τις 3 εναλλακτικές δεν κατάλαβες;
    Και οι 3 σήμερα στο δίνουν το snowmobile.
    Και συνεχίζεις να είχες δουλειά οπότε να έχεις και δεδουλευμένα εκεί που ήσουν...
    Οπότε πάλι κανονικά θα έπρεπε να έχεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. [Αν η γιαγιά μου είχε καρούλια....]

    {Και επειδή σε κόβω προετοιμασμένη να φτάσεις την γιαγιά μου μέχρι και κεραίες, αν ρίξεις μια καλύτερη ματιά θα προσέξεις ότι με το αν σου αυτό εμπίπτεις στην κατηγορία "δανείζομαι γιατί τα κέρδη που θα έχω από το δάνειο είναι μεγαλύτερα του δανείου. Sε όλη την ιστορία, αν ρίξεις μια πιο προσεκτική ματιά, θα δείς ότι παρότι δεν μου αρέσουν τα δάνεια - για ψήλου πήδημα - δεν είπα ν' απαγορευτούν αυτά ρητώς, αντιθέτως ήδη στα πρότεινα. Η ασυδωσία της αγοράς, η τοκογλυφία, οι "δήθεν προσφορές" και η αντιεπαγγελματική συμπεριφορά και εκμετάλλευση του πελάτη είπα να απαγορευτούν ρητώς και δια ροπάλου. Τονίζω το ροπάλου.}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε αυτό συμφωνούμε ΑΠΟΛΥΤΑ ... όχι στα καρούλια (αμέσως να σκεφτείς τα καρούλια) ... στην τοκογλυφία και την αντιεπαγγελματική συμπεριφορά ... Και εγώ καταδικάζω κάθε τέτοια συμπεριφορά και πιστεύω ότι οι νόμοι (μας) δεν είναι αρκετά αυστηροί για να προστατεύουν έξυπνους και μη καταναλωτές.

    Να το συνεχίσω όμως:
    ΑΝ ... δεν μου δίνει η Alaska Bank δάνειο για το snowmobile που super-χρειάζομα επειδή, ας πούμε, δεν έχω κάνει ακόμα φορολογική δήλωση στην Αλάσκα ;;;;; Τότε ;;;;
    :)

    Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τότε σημαίνει ότι δεν μπορείς, τότε σημαίνει ότι ακριβώς το φιλελεύθερο σύστημα δεν σου δίνει ευκαιρίες. Πάντως δεν καταδικάζεις κάτι όταν το χρησιμοποιείς, ή δεν χρησιμοποιείς κάτι όταν το καταδικάζεις γιατί τότε απλά...

    (Αυτοκτόνα κοινώς, γιατί αυτό κάνεις στην ουσία...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. [Ναι, τρόλεϋ θα ήταν....]

    {"Tότε"... θα υπήρχε το σωστό δάνειο γιατί αν δεν σου επιτρέπουν να είσαι τοκογλύφος δανείζες με λογικούς τόκους, δεν κάνεις ασύδωτα ό,τι σου κατέβει στο "φιλελεύθερο" μυαλό}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για αυτό, εγώ κάνω πρώτα μια έρευνα μέσω ίντερνετ, διαλέγω τα μοντέλα που με ενδιαφέρουν σημειώνοντας χαρακτηριστικά και τιμές και μετά πάω στα νορμάλ καταστήματα, όπου ρωτάω: εσείς πόσο έχετε το τάδε και τάδε μοντέλο, με το PDA στο χέρι! Μιλάμε για σούπερ ψάρωμα του πωλητή, ειδικά που διαπιστώνει πως εσύ μπορείς να το βρεις και θα το πάρεις στην καλύτερη τιμή! Και βέβαια, συμπληρώνοντας τον snikolas και την an-lu, καταλήγω τις περισσότερες φορές να τα αγοράζω από ηλεκτρονικά καταστήματα, τουλάχιστον στις κατηγορίες που δεν έχει νόημα η τεχνική υποστήριξη από κάποιο περιφερειακό κατάστημα (laptops, digital cameras).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος6/2/07 2:55 μ.μ.

    Το να πας στον Κοτσώβολο για laptop είναι σαν να πηγαίνεις στο εστιατόριο για σπιτικό φαγητό. Τελεία και παύλα. Δεν είναι μόνο ο Κοτσώβολος που κάνει οικονομικές προσφορές (αν αυτό είναι το θέμα).

    Όσο για τα δάνεια και τις δόσεις, η διαφωνία μου είναι χρονικής βάσης, όχι ποσοτικής. 36 μηνιαίες δόσεις για ένα πράγμα που παίρνω σήμερα είναι σκέτη φυλακή! Ποιος ξέρει τι του ξημερώνει αύριο, πόσο μάλλον σε τρία χρόνια! (γιατι το να πληρώσω 1.5 φορές την αξία ενός πράγματος όταν το πληρώνω σε διάστημα τριών χρόνων είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ φυσιολογικό σε όποιον καταλαβαίνει λίγα πράγματα από οικονομική θεωρία - άλλωστε το είπες, κόψατε τις δόσεις σε 12 και αμέσως έπεσε η τελική τιμή σε 1.15 φορές). Αν δεν έχω, κάνω οικονομία μέχρι να έχω. Έτσι, οτιδήποτε κι αν συμβεί που θα με ωθήσει σε έξοδα απρόβλεπτα θα έχω τα λεφτά που μάζευα να ανταποκριθώ σε αυτό το απρόβλεπτο γεγονός και δεν θα έχω προβλήματα υποχρεωτικών πληρωμών δόσεων ή δανείων σε δύσκολες οικονομικές περιόδους. Απλά πράγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το πρόβλημα είναι ότι ο τίτλος "προσφορά" ξεγελάει τον καταναλωτή ο οποίος δεν καταλαβαίνει πόσο παραπάνω πληρώνει.
    Και εδώ τελειώνει το οικονομικό θέμα. Πέραν αυτού, θιγμένος κυρίως ως πελάτης αισθάνομαι από τα υπόλοιπα που ακολούθησαν.

    Επειδή θίγεις όμως και το θέμα του δανείου και πέρασες και απο πολυτεχνικές αίθουσες άρα θεωρώ γνωρίζεις την πράξη της οικονομίας, εγώ τουλάχιστον ουδέποτε υπολόγισα σε τεχνικοοικονομική μελέτη τόσο ψηλά επιτόκια. Μόνο απαιτήσεις των επενδυτών για POT και ROI υπερβολικά υψηλά γνωρίζω. Επιτόκια δεκαετίας στην επένδυση ουδέποτε ανέβασαν το κόστος στο 1.5 μόνο η τρέλα των επενδυτών για άμεσο (και χωρίς πραγματικό αντίκρυσμα) κέρδος τα ανεβάζει στο προϊόν....

    Είναι απαράδεκτο λοιπόν το δάνειο σε έναν καταναλωτή να κοστίζει τόσο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος6/2/07 7:32 μ.μ.

    Ε, λοιπόν ούτε κι εγώ θα παω, να μαθει αυτός.
    (Ορίστε σας μίλησα, υπακουος στα κελευσματα σας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. όταν έχω να κάνω τέτοιες αγορές προτιμάω τα δοκιμασμένα, αν δεν έχω πάει εγώ σε κάποιο μαγαζί τότε από γνωστούς και φίλους, δεν έχω κάνει από ίντερνετ αγορές είναι ασφαλές;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για τις αγορές στο διαδίκτυο δεν μπορώ να μιλήσω. Έχω κάνει μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού και μόνο σε είδη όπως μπαταρίες και θήκες που δεν μπορούσα να βρω Ελλάδα.

    Όσον αφορά στους υπολογιστές, προτιμώ να πηγαίνω, να αγοράζω κάρτες που θέλω και να τις τοποθετώ μόνος (μέχρι και το laptop μόνος το αναβάθμισα και μάλιστα με πράγματα που κατά την μαμά εταιρία δεν υποστηριζόταν γιατί ήταν πολύ παλιό - να έβλεπες τα μούτρα του τεχνικού όταν το ξεκοίλιασα μπροστά του και του είπα ότι αυτός δεν φέρει ευθύνη, να μου φέρει όλες τις μνήμες που έχει και όποια μου κάνει θα την πάρω :p). Οπότε προτιμώ μαγαζιά που έχουν άμεση παράδοση και φυσικά άμεση αλλαγή της κάρτας σε περίπτωση που βγεί ελαττωματική.

    Την καλύτερη και πιό άμεση εξυπηρέτηση είν' η αλήθεια την έχω βρεί από αλυσίδα καταστημάτων η οποία δεν χαίρει πλέον εκτίμηση από μεγάλο μέρος της αγοράς. Ίσως βέβαια εγώ αποφάσισα να ασχοληθώ και να κάνω μερικά πράματα μόνος, εξ' ου και καταλαβαίνω διαφορετικά την αντιμετώπιση...
    Δεν ξέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος8/2/07 1:10 μ.μ.

    Darth έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά καμιά φορά δεν έχεις να πληρώσεις το ΧΧποσό τώρα ,αλλά έχεις να πληρώσεις το 1,5ΧΧ ποσό σε 36 μήνες, άρα αυτό που ενδιαφέρει τους περισσότερους δεν είναι το ότι πλήρωσαν παραπάνω, αλλά το ότι έχουν αυτό που θέλουν.
    Βέβαια όταν πάς σε κάποιο μαγαζί έχουν υποχρέωση να σε εξυπηρετήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!!

    GoldieC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αυριο...σελω...ποστ για τσικνοπέμπτη!!!

    (και εσένα σκασίλα σου...)

    ουπς! έβαλες και εσύ verification;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν επρεπε να τονε λενε κωτσοβολο αλλα ΚΩΨΟΚΩΛΟ με τις τιμες
    που εχει ! -Ασε ξερουμε δεν θα παρουμε
    -Προσφατο παραδειγμα- στικ ενα (1) γιγαμπαιτ κοσμοντατα 15 Ε
    και ο κωψοκωλος 48 Ε !

    Βρε ουστ και μην μασατε με τις "ευκαιριες " τους !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...