Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

Κρίση πραγματικότητας…

Για κάθε τρείς δημόσιους υπάλληλους που συνταξιοδοτούνται θα προσλαμβάνεται ένας. Φυσικά κανένας φαίνεται να μην σκέφτηκε ότι αυτό θα δυναμιτίσει εντελώς τα ήδη προβληματικά ασφαλιστικά ταμεία… Και βέβαια θα τινάξει και την ανεργία στα ύψη. Αύριο δηλαδή πόσο θα πληρώσουμε όλες αυτές τις αποφάσεις περικοπών;
Και όλα αυτά γιατί; Γιατί πολύ απλά κανένας δεν ασχολήθηκε να εξυγιάνει γενικότερα τους δημόσιους τομείς. Αντίθετα τους διαχειρίζεται, πουλώντας, ή και αγοράζοντάς τους ακόμα, αλλά και εξυπηρετώντας συμφέροντα. Και έτσι εδώ και καμιά τριανταριά χρόνια η κατάσταση πάει απ’ το κακό στο χειρότερο. Παλιότερα βλέπεις οι επιχειρήσεις ήταν βιώσιμες και κερδοφόρες. Μετά φαίνεται «απαναπτυχθήκαμε» και ξεχάσαμε… ή μήπως απλά εξυπηρετήσαμε τη «νέα μόδα» ανάπτυξης;
Έλλειψη εσόδων σου λέει μετά. Αλλά βέβαια πως περιμένει κανείς έσοδα, αν δεν υπάρχουν υγιείς δημόσιες εταιρίες για να τα αποφέρουν; Μόνο μέσω φόρων. Γιατί όσο και αν βαυκαλιζόμαστε, η μείωση του δημοσίου τομέα αναγκαστικά οδηγεί σε αύξηση της φορολογίας. Γιατί ένα κράτος έχει έξοδα. Και τα έσοδα είναι απαραίτητα για να συντηρηθεί η κοινωνία. Και όσο θα ελαττώνονται οι δημόσιες επιχειρήσεις, τόσο θα αυξάνει η φορολογία.
Αλήθεια, τόσα χρόνια γίνεται τόσος καυγάς για την απαγόρευση του τσιγάρου στους δημόσιους χώρους η οποία θα οδηγήσει μεν στην ελάττωση της κατανάλωσης καπνού αλλά ταυτόχρονα αναμένεται να ελαττώσει ίσως και την πελατεία των καταστημάτων.
Αναρωτιέμαι, το καλοκαίρι που θα απαγορευτεί το κάπνισμα, θα ελαττωθεί η κατανάλωση τσιγάρων; Αν ελαττωθεί, δεν θα ελαττωθούν και τα έσοδα του κράτους από τη φορολόγηση του καπνού; Από την ελάττωση της κατανάλωσης στα κέντρα διασκέδασης; Αυτό έχει ληφθεί άραγε υπ’ όψη στον ανανεωμένο κρατικό προϋπολογισμό; Ή μόλις απαγορευτεί το κάπνισμα, θα καταρτιστεί νέος προϋπολογισμός; Ή μήπως τελικά δεν θα απαγορευτεί; Ποιά τα πραγματικά σχέδια;
Παγκόσμια κρίση. Καλώς ή κακώς από κάτι προέκυψε. Δεν εμφανίστηκε από το πουθενά. Και τι κάνουμε; Προσπαθούμε να «επαναφέρουμε την εμπιστοσύνη», διοχετεύοντας «ρευστό» και ελπίζοντας στο μέλλον. Ποιο μέλλον; Από κάπου προέκυψε σίγουρα το παρόν και όσο δεν αίρονται οι αιτίες δημιουργίας, ακόμα και να επιστρέψει το σύστημα στην πρότερη «αναπτυξιακή» κατάσταση, η κρίση θα ξαναεμφανιστεί με μαθηματική ακρίβεια. Μήπως καλό θα ήταν να ασχοληθούμε λοιπόν με την διόρθωση των προβλημάτων, αντί να προσπαθούμε απλά να επαναφέρουμε την, επίπλαστη απ’ ότι αποδείχθηκε, εμπιστοσύνη στην «αγορά»;
Ένας ολόκληρος θίασος ηθοποιών δίνει καθημερινά παράσταση την πολιτική σκηνή του τόπου, αλλά και την παγκόσμια. Και οι πολίτες παρακολουθούν ανελλιπώς τις παραστάσεις και ασκούν κριτική στους ηθοποιούς. Κάποτε όμως το θέατρο του παραλόγου πρέπει να σταματήσει και να ασχοληθούμε λίγο και με την πραγματικότητα…

19 σχόλια:

  1. Ανώνυμος11/3/09 3:09 μ.μ.

    A)το σχολιο μου στο προηγουμενο ποστ, παλι χαθηκε.
    Β) κριση δεν υπαρχει, ειναι μυθοπλασια των χομπιτ.
    Γ) τα τσιγαρα τα ποτα και τα ξενυχτια εχουν κλεισει τα καλυτερα τα σπιτια.
    Δ) η Ολυμπιακη ειναι σε καλα χερια
    Ε) η κυβερνηση του Γιωργακη εχει βρει τροπους δημιουργιας εσοδων (δε το λεω εγω, το ειπε ο ιδιος). Ρωτα τον τι σκεφτηκε...
    Ζ) αυτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Α) Δικαιολογίες, φτηνές δικαιολογίες
    Β) Δικαιολογίες, φτηνές δικαιολογίες
    Γ) Δικαιολογίες, φτηνές δικαιολογίες
    Δ) Δικαιολογίες, φτηνές δικαιολογίες
    Ε) Δικαιολογίες, φτηνές δικαιολογίες
    Ζ) … δικαιολογίες…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος11/3/09 4:34 μ.μ.

    ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΑΘΛΙΟΣ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ ΤΩΝ ΓΚΟΛΟΥΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εγω την να κανω καλε exofthalmi και καμηλιερη τωρα?????

    την παπαρηγαααααααααα
    παρτε απο τα χομπιτ και δωστε τα στα στρουμφακια

    χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ρε συ άμπαν, ιδίως το τελευταίο κομάτι του ποστ είναι μπαμ.
    το σκεφτόμουν κι εγω τελευταία.ότι δηαλδή, ο Έλληνας έμαθε από την κρίση? Ή μολίς (αν ποτε) παρέλθει η κρίση θα ξαναρχίσει η αιχροκέρδια , η απατεωνιά και η πρεμούρα (αν υποθέσουμε ότι ελλατώθηκαν )?
    Είμαι πεισμένος για το αντίθετο.
    Κατεβάζει ο επιπλάς την τιμή του καναπέ 300 ευρώ μηπως και επιβιώσει από την κρίση με απώτερο στόχο, μετά να τα βγάλει διπλά ξανακλέβοντας το κοσμάκι.
    Ε, ρε κρίση στο μούσκιο που θέλουμε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ έχω έρθει στην παράσταση με τα γιαούρτια και τις ντομάτες μου, αλλά δεν ξέρω αν θα με αφήσουνε να μπω μέσα!! Χμ. το ερώτημα όμως είναι: στον συγγραφέα? Τον σκηνοθέτη? Ή τον υποβολέα? Για να μην βάλω στην λίστα και το κοινό...
    ;-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ξέχασες το «στείρος» σεβάσμια… ;)

    Ε όχι κι έτσι σκώληξ μου. Αναρωτιέμαι τι σου έχει τάξει αυτός ο μπαμπαστρούμφ και συμφεροντολογείς υπέρ τους!

    Και που κάνει μπαμ νικολιό μου, μάλλον η λοβοτομή δεν αφήνει τον κόσμο να δει…
    Πάντως δεν πιστεύω ότι γίνεται με στόχο, είναι τόσο μεγάλη η απουσία στόχων και η παρωπιδική θεώρηση του σήμερα που αμφιβάλω ακόμα και γι’ αυτόν τον στόχο…

    Μα καλά βρε Σοφάκι, πού πας; Αφού ξέρεις ότι έχουμε φέις κοντρόλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χοχοχοχοχο, αυτό το περνάω άαανεεετααααα!! (Ένεκας η αθώα φάτσα μου... έχω περάσει εγώ μπλόκα έτσι, που να σου τα λέω...). Άλλωστε, πάντα μπορώ να γίνω αόρατη!
    ;-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος12/3/09 1:36 μ.μ.

    Εισαι ενας αθλιος και ΣΤΕΙΡΟΣ προβοκατορας!

    (ζητω συγνωμη για την παραλειψη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η Γούινι, ξεφεύγοντας από τα μυρμήγκια, παίρνει από το χέρι τον Βλαδίμηρο, καβαλά τον Ρινόκερο και αποχαιρετώντας τον Γκόλντμπεργκ βγαίνει από την σκηνή.
    Αυλαία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. κοιτα να δεις εμενα ολα ιδια μου φαινονται
    ειλικρινα εχουν τοσο πολυ πλησιασει ιδεολογικα τα κομματα μεταξυ τους που δεν μου κανει κουκου τιποτα
    βεβαια και η αποχη μου δεν κανει καλο στα δρωμενα αλλα βαρεθηκα ρε συ ελεος , δνε μπορω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος13/3/09 11:39 π.μ.

    καλα, μας δουλευεις? ακομα να μας σχολιασεις? απο ολα τα τσαρδια περασες, απο εδω τιποτις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αφήνω το δικό μου τελευταίο βρε! Εγώ δεν ευλογώ πρώτα τα γένια μου :)
    Της αντιπολίτευσης. Ξέχασες το «της αντιπολίτευσης» ξωματιάρα μου…

    Τι εννοείς αυλαία μένη μου; Και εμείς μετά τί θα κάνουμε χωρίς βαρβάρους;

    Τι εννοείς ότι δε σου κάνει κούκου σκώληξ μου;
    Να το προσέξεις…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εισαι ενας αθλιος και ΣΤΕΙΡΟΣ προβοκατορας της αντιπολίτευσης!!!
    :p

    (ε-μα!)

    Δηλαδή, τι θες να κάνει το κράτος; Να μειώσει τα περιττά έξοδα των υπουργών και των παρατρεχάμενων, για να μείνουν περισσότερα λεφτά στα ταμεία να τα χρησιμοποιήσει για το "κοινό καλό" ;;;
    Τς!

    καλό Σαββατοκύριακο, Καμηλιέρη μας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όχι;
    Ξέρεις, όσο απαξιώνουμε τους θεσμούς και δεν υποστηρίζουμε τη σωστή λειτουργία τους, αυτοί θα συνεχίζουν να παρακμάζουν και θα δυσκολεύει η ζωή μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ναι βρε Καμηλιέρη μου, το ξέρω. Και ξέρω -δυστυχώς- ότι είτε τους απαξιώσω εγώ τους θεσμούς, είτε όχι, είτε πω εγώ τα στραβά τους είτε όχι, οι "κρατούντες" δεν θα με ακούσουν.

    Ακόμα κι εκείνο το "όπλο" της ψήφου έχουν αχρηστεύσει, πια. Πες μου εσύ πώς μπορείς να αλλάξεις κάτι, να σε ακολουθήσω ευχαρίστως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. το προσεχω οσο μπορω
    αλλα τοση ηλιθιοτητα στο τριγυρω μου δεν μπορω
    αχ !!! τι πανεξυπνη που ειμαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εγώ; Όχι μανούλα, δεν μπορώ να αλλάξω κάτι. Μόνο οι (όποιοι) θεσμοί και
    «κρατούντες» μπορούν να αλλάξουν κάτι. Οι μονάδες δεν μπορούν να αλλάξουν τίποτε, εκτός και αν αποτελέσουν πόλους εξέγερσης, στην οποία περίπτωση μετατρέπονται αυτομάτως σε θεσμούς και «κρατούντες» :)

    Ειλικρινά συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σκουληκάκι μου, τόση ηλιθιότητα τριγύρω είναι υπερβολική. Αυτό δε σημαίνει όμως πως θα της επιτρέψουμε να αλώσει και τον μικρόκοσμό μας. Δε νομίζεις; Κούκου καθημερινά λοιπόν!!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...