Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων, το οικονομικό και κοινωνικό κόστος των νεκρών, τραυματιών και υλικών ζημιών των οδικών ατυχημάτων στην Ελλάδα ξεπερνά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Η Εγνατία οδός κόστισε περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ. Μήπως καλό θα ήταν να αφήσουμε τα καραγκιοζηλίκια και να φτιάξουμε δρόμους, να κάνουμε ενημερωτικές εκστρατείες και να εκπαιδεύσουμε τον λαό, χρησιμοποιώντας αυτά ακριβώς τα χρήματα, ώστε μετά από 2-3 χρόνια να μην έχουμε αυτά τα έξοδα και άρα να ωφελήσουμε και την οικονομία της χώρας αλλά και τους κατοίκους της;
Αλλά ξέχασα, αυτό δεν λύνει στο σημερινό οικονομικό πρόβλημα αλλά αυτό της επόμενης κυβέρνησης οπότε ας καταφύγουμε σε εισοδηματική πολιτική βαφτίζοντάς την «κοινωνικό έργο».
Σε ποιά εκλογική περιφέρεια εκλέγεστε αγαπητέ καμηλιέρη;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Άνω Βυρητό;;;;;
Και θέλεις να χάσουν οι μιζχαδόροι των δημόσιων έργαων τα 6 δις;;;;
ΘΑ ΣΑΣ ΨΗΦΙΣΩ ΑΓΑΠΗΤΕ!!!!!!
σωστα τοποθετηθηκε η an-lu.
ΑπάντησηΔιαγραφήξερεις για τι ποσα μιλαμε?
και μετα μιλαμε για αμυρο χρημα....
Μα γιατί είσαι κακεντρεχής και δύσπιστος Καμηλιέρη μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήόπως θα λεγε και εκεινος ο καλός καθηγητής που είχα στο φροντιστήριο "τέτοια χαζά πράγματα λέτε στους φοιτητές σας; ντροπή και αίσχος"
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα αλλάξουμε και τις εξετάσεις ε; Και να βάλουμε την οδική αγωγή μάθημα στα σχολεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorge ;-)
Έχεις μεγάλο δίκιο. Αλλά για μένα το πρόβλημα έγκειται στο εξής: Δεν υπάρχει βούληση να αλλάξει κάτι. Και όχι μόνο από πάνω (πολιτικοί) αλλά ούτε καν από κάτω (πολίτες). Αν υπήρχε πραγματική λαϊκή βούληση, το πρόβλημα θα είχε λυθεί από καιρό. Ο μέσος Έλληνας αδιαφορεί πλήρως για τη χώρα του και τους συμπατριώτες του και αυτό φαίνεται καθαρά ΚΑΙ στην οδική συμπεριφορά του.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι το τσιγάρο σκοτώνει χιλιάδες, και το οικονομικό κόστος (αφήνω το ηθικό …) είναι τρομακτικό σε μία κοινωνία που έχει γεμάτα νοσοκομεία από κόσμο που πάσχει από… άντε να μη γράφω τέτοια λέξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήKαι όμως το κράτος προτιμάει να εισπράτει τους φόρους από τα τσιγάρα, και να ξοδεύει πολλαπλάσια ποσά στα νοσοκομεία. (Α, κάνει και κάτι αναιμικές αντικαπνιστικές εκστρατείες ...)
Θέλω να πω αυτό που γράφεις για τα οδικά δίκτυα, τα καταλαβαίνουν μέχρι και οι καμήλες, αλλά όχι οι κάτοχοι υπουργικών αξιωμάτων …
-- dmr
Ανταποκριση απο Αθηνα - σε ενα οχι και τοσο μακρινο παρελθον:
ΑπάντησηΔιαγραφήο υποφαινομενος με αυτοκινητο περιμενει στο φαναρι. Το φαναρι αναβει πρασινο και ο υποφαινομενος ξεκιναει να περασει την διασταυρωση. Ξαφνικα εμφανιζεται μπροστα του παπι με την τυπικη ελληνικη οικογενεια πανω του. Ο μπαμπας με το φανελακι - υπερβαρος και οδηγος. Πισω του η - υπερβαρη - μαμα. Αναμεσα στα δυο κορμια το ενα παιδι. Ορθιο - αναμεσα στα ποδια του μπαμπα και το τιμονι το δευτερο παιδι. Το - αγκομαχουν - παπακι ερχεται ΑΝΑΠΟΔΑ απο μονοδρομο και εχει ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙ το κοκκινο.
Ο υποφαινομενος φρεναρει αποτομα, τα φρενα στριγγλιζουν, το παπακι κανει ελιγμους στην ασφαλτο.
Ο μπαμπας - οδηγος μουτζωνει τον υποφαινομενο αυτοκινητιστη μαζι με την εκφωνηση "γ**μω τα λεφτα σου ρε" και συνεχιζει τον δρομο του ακαθεκτος.
Ερωτηση προς τον ιδιοκτητη του μπλογκ: τι εννοεις οταν λες, οτι αν εκπαιδευσουμε επι 3-4 χρονια τους νεοελληνες θα αποφυγουμε τα τροχαια δυστυχηματα;
Αν εννοεις λοβοτομη, ευνουχισμο [*] και ηλεκτροσοκ ημερησιως για 3-4 χρονια - τοτε συμφωνω μαζι σου. ΙΣΩΣ σε 3-4 χρονια λιγοστεψουν τα τροχαια δυστυχηματα. Οποιαδηποτε αλλη εκπαιδευτικη ενεργεια την θεωρω πεταμενα λεφτα. Καλυτερα να τα δωσω μιζες στον Καραμανλη και τον Παπανδρεου. Να μας (ξανα-)φερουν την Γιουροβιζιον και το Μουντιαλ να το ευχαριστηθει η ψυχη μου.
[*] τα περισσοτερα τροχαια γινονται για να αποδειξει ποσο μακρια την εχει
Υ.Γ. Μηπως θα ηταν καλυτερα, αντι να "εκπαιδευουμε" τους ανεπιδεκτους (δηλ. ολους), να εφαρμοζαμε απλα τον Κ.Ο.Κ.;
Ξερω, ειναι κουτσος, στραβος και αναποδος. Αλλα ειναι ενας νομος. Αρκει να εφαρμοστει και θα εχουμε γλυτωσει τα 3/4 των ατυχηματων. Μετα μπορουμε να βελτιστοποιησουμε τον ΚΟΚ και να μειωσουμε κι αλλο τα ατυχηματα.
Η εφαρμογη του ΚΟΚ ειναι πολυ πιο απλη και πολυ πιο ανεξοδη (για το κρατος) απο την δημιουργια "εκπαιδευτικων" προγραμματων για ανεγκεφαλους, απροσαρμοστους, νταηδες, τσαμπουκαληδες και "παιδαραδες".
Ω μα φυσικά, τι λέτε. Η πλήρης αδράνεια και η απλή εφαρμογή των νόμων είναι η μόνη λύση. Όπως φυσικά και η ρομποτοποίηση του ανθρώπου (και όλων των άλλων όντων του πλανήτη) είναι επίσης η καλύτερη λύση. Άλλωστε είναι και ο βέλτιστος τρόπος ελέγχου. Ενώ αντίθετα η παιδεία δημιουργεί ανθρώπους με εμπεριστατωμένη άποψη και δεν βολεύει καθόλου, εξ’ ου και δεν είναι η συνήθης προτεινόμενη λύση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο link που παρέθεσα αλλά και στην διάθεση όλου του αναγνωστικού κοινού υπάρχουν στο ΤΕΕ εμπεριστατωμένες μελέτες συγκοινωνιολόγων και εργαζομένων στο παρατηρητήριο οδικής ασφάλειας που υποδεικνύουν μία προς μία τις αιτίες των ατυχημάτων, τα προβλήματα που δημιουργούν τα ατυχήματα και γενικά αποτυπώνουν την αλήθεια η οποία φυσικά είναι πολύ μακριά (όπως και σε όλα τα θέματα) από αυτή που παρουσιάζεται στον κόσμο (να γιατί δεν θέλουμε παιδεία, μετά δεν θα μπορούμε να παραπληροφορούμε και να ελέγχουμε).
Το να ξοδέψεις μερικά δις ευρώ, γνωρίζοντας ότι μετά από 4 χρόνια θα μηδενίσεις έτσι ένα πάγιο έξοδο 3 δις ευρώ το χρόνο, είναι μια επένδυση, με δανεισμό από το μέλλον, η οποία θα αποσβεσθεί άμεσα λόγω της άρσης του πάγιου εξόδου και θα φέρει και ωφέλειες, αφού τα χρήματα αυτά θα μπορέσουν στο μέλλον να διατεθούν για σοβαρότερα θέματα. Το να κλείνεις τα μάτια και να λες ότι αδιαφορείς και θα συνεχίσεις να ξοδεύεις 3 δις το χρόνο για επισκευές είναι καταδίκη όλων των ανθρώπινων γενεών προς όφελος των οικονομικών συμφερόντων αυτών που λαμβάνουν αυτά τα 3 δις. Αλλαγές σε όλη την ιστορία αλλά και σήμερα γίνονται μόνο όταν βάζεις το μαχαίρι στο κόκαλο και όχι με μετριοπάθειες. Οι μετριοπάθειες ουσιαστικά βολεύουν όσους στην πραγματικότητα δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε.
Η «εφαρμογή των νόμων» δεν αποτελεί ποτέ λύση. Ο «σεβασμός των νόμων» από τον πολίτη αποτελεί λύση. Οι νόμοι πάντα εφαρμόζονται, αλλά πάντα θα έχουν και «παράθυρα» για τον απλό λόγο ότι ο νομοθέτης πρέπει να προβλέπει καταστάσεις στις οποίες μπορεί κάτι «κακό» να είναι αναπόφευκτο. Ο άνθρωπος έχει κρίση και πρέπει να την χρησιμοποιεί, όχι να υπακούει σαν ρομπότ νόμους και αλγόριθμους. Όλοι οι ψηφισμένοι νόμοι είναι σε ισχύ και «εφαρμόζονται». Όταν όμως το μεγαλύτερο μέρος των πολιτών μιας χώρας στην ουσία δεν νοιάζεται για τον συγκεκριμένο νόμο, ούτε η πολιτεία μπορεί να νοιάζεται για την εφαρμογή του. Η πολιτεία άλλωστε υπάρχει για να εφαρμόζει τους νόμους που βοηθούν και στηρίζουν την νοοτροπία και την φιλοσοφία αυτών που την εξέλεξε, και όχι του οποιουδήποτε άλλου που δεν έχει σχέση με το συγκεκριμένο κράτος. Συνεπώς μόνο η παιδεία των πολιτών αποτελεί λύση.
Σε τελευταία ανάλυση για να λυθεί το πρόβλημα με απλή «εφαρμογή των νόμων» όπως την αναφέρεις, χρειάζεσαι έναν αστυνόμο ανά κάτοικο, για να είσαι σίγουρος ότι δεν θα παρανομήσει ο κάτοικος (αλλιώς χρειάζεσαι παιδεία). Αν όμως χρειάζεσαι έναν αστυνόμο ανά κάτοικο για την εφαρμογή ενός νόμου τότε: (α) ο νόμος δεν είναι αποδεκτός από κανέναν κάτοικο, άρα δεν έχεις δικαίωμα να τον επιβάλλεις, (β) είσαι φασίστας γιατί προφανώς νομοθέτησες αδιαφορώντας για το κοινό αίσθημα περί δικαίου και απαιτείς να γίνει το δικό σου.
Αχ βρε καπετάνιο, κανένας νόμος δεν μπορεί να εφαρμοσθεί πραγματικά αν δεν τον σέβονται οι πολίτες, ούτε τα 3/4 των ατυχημάτων οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στην παραβίαση του ΚΟΚ. Η διατύπωση αυτή είναι απλά η εύκολη λύση και οι μελετητές το έχουν υποδείξει πολλάκις.
Τιιιιιι; Δεν τον θελουν οι πολιτες τον ισχυοντα ΚΟΚ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕεεε, ας φτιαξουν εναν αλλον τοτε. Καλυτερο. Τελειο. Ιδανικο. Κοινης αποδοχης, να τον θελουν ολοι ανεξαιρετως.
Να δουμε τοτε, οταν εχουμε τον ιδανικο ΚΟΚ, ποσοι θα τον εφαρμοζουν...
Συμφωνω στην διευκρινηση γυρω απο την «εφαρμογή των νόμων» / «σεβασμό των νόμων». Εννοουσα το δευτερο, συγνωμη για το φραστικο μου λαθος.
Αλλα, πως θελεις να εκπαιδευσεις τους σημερινους νεοελληνες - ωστε να σεβονται τους νομους;
Θα τους στειλεις σε υποχρεωτικα σεμιναρια; Θα κανεις διαλεξεις; Θα κανεις ειδικες εκπομπες στην τηλεοραση;
Περιμενεις (αν κανεις τα πιο πανω που γραφω) οτι θα αλλαξουν συμπεριφορα;
Αυτο το "χρειαζεται Παιδεια" πολυ γενικο μου ακουγεται. Και παρα πολυ μελλοντικο.
Θα επιθυμουσα κατι αμεσο, που να μου εξασφαλιζει **σημερα**, οτι οταν περναω με πρασινο την διασταυρωση, δεν θα βγει καποιος ηλιθιος με κοκκινο να με σκοτωσει.
Για να το εξασφαλίσεις αυτό καπετάνιο πρέπει να βάλεις σε κάθε διακλάδωση έναν μπάτσο, σε κάθε μονόδρομο άλλον έναν κοκ. Αν δεν βάλεις, δεν μπορείς να τα καταφέρεις. Στην περιοχή μου, σε καθημερινή βάση υπάρχουν 3 τουλάχιστον μπλόκα για μοτοσικλετιστές. Καθημερινά σταματάνε τους πάντες και δίνουν κλήση για κράνη. Καθημερινά μόνο το 30% των μοτοσικλετιστών φοράει κράνος. Εσύ μπορείς να συνεχίσεις να πιστεύεις ότι εφαρμογή νόμων θα φέρει αποτέλεσμα. Και εννοούσες εφαρμογή, όχι σεβασμό. Καλά τα είπες. Ο σεβασμός των νόμων είναι αυθόρμητος, όχι επιβεβλημένος. Όταν επιβάλλεται τότε οδηγεί άμεσα στην ακύρωσή του (ποτέ μας δεν κάνουμε κάτι που μας επιβάλλουν, αν δεν το θέλουμε). Ο σεβασμός επιτυγχάνεται μόνο με παιδεία. Η εφαρμογή επιτυγχάνεται με αστυνομικά μέτρα (φασιστικού πάντα χαρακτήρα).
ΑπάντησηΔιαγραφήΌ,τι και να λες, με απλή εφαρμογή των νόμων δεν γίνεται τίποτε. Άλλωστε τα ¾ των ατυχημάτων που αναφέρεις ΔΕΝ προέρχονται από παραβίαση του ΚΟΚ. Αναφορικά με αυτόν, η εντατικοποίηση της αστυνόμευσης ξεκίνησε το 1999. Την πενταετία 1999-2004 τα τροχαία ατυχήματα ελαττώθηκαν σταδιακά από 24231 (1999) σε 15509 (2004). Ο αντίστοιχος αριθμός των νεκρών ελαττώθηκε δυσανάλογα από 2116 σε 1619 (Ο αριθμός τραυματιών δε, ελαττώθηκε ακόμα πιο δυσανάλογα, από 32706 σε 19919). Παρόλ’ αυτά, μη δημοσιευμένες (ακόμα στο ευρύ κοινό, υπό δημοσίευση και διαθέσιμες από τα μέσα του 2007) μελέτες του πολυτεχνείου Κρήτης υποδεικνύουν εκ νέου ραγδαία σταθερή αύξηση των τροχαίων, των νεκρών και των τραυματιών για το έτος 2005 και κατά την αρχή του 2006. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ξεκάθαρα ότι η ένταση της αστυνόμευσης επιφέρει μόνο προσωρινά αποτελέσματα και ότι τα θανατηφόρα ατυχήματα δεν ελαττώθηκαν ανάλογα με την ελάττωση των συνολικών. Δηλαδή, τα μέτρα ως επί το πλείστον αντιμετωπίζουν μόνο τα συμβατικά απλά ατυχήματα και όχι τα μεγάλα ατυχήματα που έχουν και τις μεγάλες επιπτώσεις. Ταυτόχρονα, δεν παρατηρήθηκε μείωση (της «παρούσας αξίας») του συνολικού «κόστους τροχαίων» το οποίο ετησίως αυξάνει κατά ένα μικρό ποσοστό. Το ποσοστό των τροχαίων στο επαρχιακό δίκτυο δε είναι 11,3% ενώ των νεκρών 20,6%. Οι κακοτεχνίες και η έλλειψη ορατότητας σε όλες τις ισόπεδες διαβάσεις και σχεδόν στο σύνολο των στροφών είναι δεδομένες. Αυτά πρέπει να διορθωθούν και οποιαδήποτε εφαρμογή των νόμων δεν επιφέρει αποτελέσματα. Τα διπλά ρεύματα και τα στηθαία επίσης είναι απαραίτητα. Ένα ποσοστό γύρω στο 5-10% των ατυχημάτων οφείλεται σε μίνι επιληπτικές κρίσεις ή εγκεφαλικά, ή ακόμα και σε απλή υπνηλία που μπορεί να πιάσει ακόμα και τον πιο ξεκούραστο οδηγό σε μακρύ ταξίδι. Όλα αυτά διαρκούν δευτερόλεπτα και κανένας νόμος δεν μπορεί να τα προβλέψει. Όλα αυτά στοιχίζουν ζωές και του παθόντος αλλά και των διερχόμενων αυτοκινήτων. Όλα αυτά μπορούν να ελαττωθούν στο ελάχιστο με τα στηθαία και τους διπλούς δρόμους. Το 40-50% περίπου των ατυχημάτων στις μεγάλες πόλεις γίνονται λόγω έλλειψης ορατότητας, από παρκαρισμένα αμάξια, από ταμπέλες, από πινακίδες, από δέντρα ή άλλα εμπόδια που καλύπτουν φανάρια, από κακοτεχνείες δρο΄μων και λακούβες, από ανάποδες στροφές περιφεριακών κτλ. Όλα αυτά δεν διορθώνονται με εφαρμογή κανενός ΚΟΚ. Οι μελέτες υπάρχουν. Αλλά η πολιτεία κωφεύει γιατί προτιμά να μαζεύει χρήματα. Μπορείς να επαναλάβεις άλλες 20 φορές ότι φταίει η μη τήρηση των νόμων επειδή σου πετάχτηκε ένα παπί, αλλά και τις 20 θα έχεις άδικο. Η μη- τήρηση των νόμων φταίει που σου πετάχτηκε το παπί, όχι για τα θανατηφόρα ατυχήματα που συμβαίνουν στην Ελλάδα. Όταν δεν έχεις στοιχεία και για τα 20000 ατυχήματα δεν μπορείς να βγάζεις συμπεράσματα από τα 5 στα οποία ήσουν παρόν και από τα πιθανά 30 τα οποία όμως τελικά απέφυγες! Αυτά είναι «μαθηματικά για κουτούς».
Όλα αυτά υποδεικνύουν ότι και λάθος κινήσεις γίνονται, αλλά και υπάρχουν τα χρήματα. Ας χρησιμοποιηθούν.
Χμμμ, μετατοπιζουμε λιγο το κεντρικο θεμα. Για μενα, "νομος" δεν ειναι μονο ο ΚΟΚ. Συμπτωματικα διαβασα σημερα στην τοπικη εφημεριδα του χωριου μου, οτι μια οδηγος εκανε μυνηση στον δημο, γιατι επεσε σε μια λακουβα και εσπασαν οι αναρτησεις του αμαξιου της. Και δικαιωθηκε. Και υποχρεωθηκε ο δημος
ΑπάντησηΔιαγραφήα) να την αποζημιωσει (μεχρι και νοικιασμενο αμαξι της πληρωσανε για οσο κρατουσε η επισκευη του δικου της)
β) να επισκευασει ταχιστα την λακουβα.
Κατι αναλογο θα μπορουσε να γινει και με τα αλλα που αναφερεις (δεντρα που καλυπτουν φαναρια, παρανομα παρκαρισμενοι στις γωνιες των δρομων, αναποδες κλισεις στις στροφες κλπ.). Οπως εμεις οι οδηγοι εχουμε υποχρεωση να υπακουμε στα οδικα σηματα, ετσι και το κρατος εχει υποχρεωση να μας παρεχει υποδομες. Και τωρα η εκπληξη (ειρωνευομαι): οι καταλληλοι νομοι υπαρχουν στην Ελλαδα! Αλλα - ως συνηθως - δεν εφαρμοζονται.
Εφερα το παραδειγμα με το παπι, γιατι αρχικα μιλουσες περι Παιδειας. Θελησα να δειξω, οτι σε τετοιους ανθρωπους οποιαδηποτε εκπαιδευτικη ενεργεια (της λοβοτομης, ηλεκτροσοκ και ευνουχισμου εξαιρουμενων) παει χαμενη. Αν αγνοησουμε προς το παρον αυτα τα ανδραποδα και μιλησουμε γενικα περι οδικης ασφαλειας, τοτε ναι - εχεις δικιο. Παμπολλα ατυχηματα οφειλονται σε "χαλασμενες" υποδομες. Αλλα και εκει υπαρχουν νομοι, που υποχρεωνουν το κρατος να τις φτιαξει. Με εφαρμογη των νομων, λυσαμε το προβλημα κατα 90%.
Απομενουν μερικες εξαιρεσεις - οπως π.χ. τα στηθαια και οι ανισοπεδες διαβασεις - που δεν προβλεπονται σαν υποχρεωτικα απο τον νομο αλλα η δημιουργια τους ειναι κατ' εκτιμηση της τοπικης αρχης. Εεε, αυτα τα προεραιτικα ας τα αφησουμε γι' αργοτερα.
Ιδιως τωρα που μετεφερουμε το θεμα στις - ελλειπεις και κακες - υποδομες, παυει πλεον να ισχυει το επιχειρημα σου περι Παιδειας.
Να επαναλαβω την κεντρικη μου θεση: σου εφερα αντιρρηση οτι με Παιδεια θα λυσουμε το κυκλοφοριακο. Σου εφερα το συγκεκριμενο παπι σαν "αποδειξη", οτι ο τυπικος νεοελληνας οδηγος δεν εκπαιδευεται. Μου απαντας οτι τα περισσοτερα ατυχηματα οφειλονται σε κακες υποδομες και οχι σε ανεγκεφαλους οδηγους. ΟΚ - συμφωνω. Η Παιδεια που κολλαει τοτε; Ποιον θελεις να εκπαιδευσεις; Το κρατος;
Όντως. Μεταφέρεις το πρόβλημα και με τα 20 παραδείγματα που έχεις προσπαθείς να εκτιμήσεις τα 20000 τροχαία που έχουν εντελώς διαφορετικές αιτίες, οι οποίες έχουν μελετηθεί, αλλά συνεχίζεις να κρίνεις με τα 20 παραδείγματά σου και όχι με τις 20000 μελέτες. Αυτό που αναφέρεις ως 90% οι μελέτες αποδεικνύουν ότι είναι το 10%. Τα ποσοστά είναι αντίστροφα. Βέβαια μπορείς/ούμε να συνεχίσεις/ούμε να το αγνοείς/ούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά φυσικά οι μελετητές με αντικείμενο εργασίας το συγκεκριμένο θέμα έχουν λάθος... πώς μου διέφυγε...
Στοπ αγαπητε γιατι με μπερδευεις και δεν ταχω και 400.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιτε τα ατυχηματα οφειλονται κατα το μεγιστο ποσοστο στους ανεγκεφαλους οδηγους,
ειτε στις ελλειπεις / ανυπαρκτες υποδομες.
Αν φταινε οι οδηγοι (στην συντριπτικη πλειοψηφια παντα), τοτε εσυ προτεινεις Παιδεια και εγω προτεινω ηλεκτροσοκ. Διαφωνουμε σιγουρα.
Αν φταινε οι υποδομες, τοτε συμφωνουμε σιγουρα. Αλλα τοτε δεν τιθεται θεμα Παιδειας, γιατι δεν υπαρχει καποιος να εκπαιδευσουμε. Το κρατος φταιει μεν για τις υποδομες αλλα δεν εκπαιδευεται.
Η διαφορα μας ειναι στο κατα ποσο η Παιδεια θα ελυνε το προβλημα. Οχι στο αν εγω χρησιμοποιω 20 ειτε 20000 παραδειγματα.
Κατ' εμε, η Παιδεια δεν θα εφερνε κανενα αποτελεσμα - ανεξαρτητα απο παραδειγματα.
Κατ' εσε, πρεπει α) να εκπαιδευσουμε τους πολιτες β) να φτιαξει το κρατος σωστες υποδομες, γιατί αυτες είναι η κυρια αιτια των ατυχηματων (συγνωμη, αν τα καταλαβα λαθος).
Αλλα γιατι να εκπαιδευσουμε τους πολιτες, εφ' οσον δεν φταινε αυτοι για τα ατυχηματα;
Σωστά κατάλαβες. Το αρχικό αίτημα είναι για υποδομές (πάνω πάνω αναφέρω την χρήση των 3 δις/έτος για οδοποιεία). Η μεγαλύτερη ευθύνη βρίσκεται στους λάθος δρόμους ή στην πλήρη έλειψη δρόμων. Καμία αστυνόμευση και καμία παιδεία δεν μπορεί να το διορθώσει αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από αυτό, χρειάζεσαι παιδεία για να διορθώσεις τα υπόλοιπα. Καμία αστυνόμευση δεν μπορεί επίσης να στο διορθώσει αυτό γιατί δεν μπορείς να έχεις έναν τροχονόμο ανά κάτοικο. Άλλωστε ήδη τα στοιχεία υπέδειξαν ότι η ένταση της αστυνόμευσης επέφερε μόνο προσωρινά αποτελέσματα.
Με άλλα λόγια οι μελέτες υπέδειξαν ήδη (τα ποσοστά που ανέφερα ανωτέρω το δηλώνουν ρητά) ότι η αστυνόμευση που θες λύνει μόνο προσωρινά το πρόβλημα. Εσύ τώρα μπορείς να διαφωνείς με τα πορίσματα των επιστημόνων.
μόνο η παιδεία και οι σωστοί δρόμοι μπορεί στο μέλλον να αλλάξουν τα πράγματα, μια βόλτα στο εξωτερικό αρκεί για να καταλάβει κανείς τις διαφορές μας στους δρόμους και τις κατασκευές, ιδίως της ασφάλτου ;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΚ - ας τα παρουμε ενα, ενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓραφεις:
α) "Το αρχικό αίτημα είναι για υποδομές ....Καμία αστυνόμευση και καμία παιδεία δεν μπορεί να το διορθώσει αυτό".
Ωραια, συμφωνουμε. Αφηνουμε λοιπον τις υποδομες ησυχες. Και (παρεπιπτοντως) δεν διαφωνω με τους επιστημονες.
Γραφεις:
β) "...χρειάζεσαι παιδεία για να διορθώσεις τα υπόλοιπα. Καμία αστυνόμευση δεν μπορεί επίσης να στο διορθώσει αυτό..."
Ωραια, αντε να συμφωνησω αρχικα και σε αυτο (δεν συμφωνω στην πραγματικοτητα - προσπαθω την ατοπο απαγωγη).
Ανεξαρτητα απο τις υποδομες (ειπαμε, τις αφηνουμε στην ακρη γιατι συμφωνουμε). Τι ειδους Παιδεια προτεινεις;
Ωραια ειναι να λεμε παντου "χρειαζεται Παιδεια" - αλλα εχω μια σημαντικη αντιρρηση: **Δεν μας λυνει το προβλημα**.
Ερωτησεις:
1) Ποια ειναι τα __συγκεκριμενα__ εκπαιδευτικα μετρα που προτεινεις για τους οδηγους;
2) Με βαση ποια στοιχεια κρινεις, οτι τα εκπαιδευτικα μετρα που προτεινεις θα εχουν θετικη επιδραση στους ανεγκεφαλους;
3) Ποια εκτιμηση εχεις για τον χρονο που θα περασει αναμεσα στην εφαρμογη των εκπαιδευτικων μετρων και την μειωση των ατυχηματων; Το μετρας σε γενιές, σε δεκαετίες η σε μήνες;
Υ.Γ. μην μου ξανα-προσαψεις σε παρακαλω, οτι αγνοω ηθελημενα τους ειδικους. Σου απαντησα επανειλημμενα, οτι δεν ειναι οι ειδικοι το προβλημα μου. Το προβλημα μου ειναι, οτι (γνωμη μου παντα) με Παιδεια δεν λυνεται τιποτα. Αυτο δεν εχει να κανει με τις στατιστικες των ειδικων.
Υ.Υ.Γ. ουτε εγω προτεινω αστυνομευση. Λοβοτομη και ηλεκτροσοκ προτεινω, οχι αστυνομευση.
Δεν χρειαζεται να βαλουμε απο εναν μπατσο σε καθε γωνια. Αρκει να πιασουμε (με τους υπαρχοντες μπατσους) τους πρωτους 500 ανεγκεφαλους και να τους ευνουχισουμε, φυλακισουμε, δημευσουμε ολη την περιουσια, απαγορεψουμε την κυκλοφορια δια ζωσης. Επειδη οι υπολοιποι ειναι θρασυδειλοι, κουτοπονηροι, μπαγαμποντηδες, ψευτονταηδες, ου μην αλλά και χέστες, απλα δεν θα τολμησουν να ξανακανουν τα ιδια. Τόσο απλά.
Υ.Υ.Υ.Γ. επειδη ο σεβαστος street spirit εγραψε κατι για το εξωτερικο: κανετε ολοι μια βολτα στο εξωτερικο και τολμηστε να παραβητε εστω και **εναν** κανονισμο του ΚΟΚ. Και αφου ο εκει μπατσος - που αναλογικα ειναι μαλλον λιγοτεροι απο τους δικους μας - σας κοψει "οτι εχετε για κοψιμο" (να μην γινω και χυδαιος εδω μεσα), ελατε μετα να μου μιλησετε για τους ωραιους τους δρομους.
Το ξερετε οτι ο παραβατης του STOP θεωρειται απο τα δικαστηρια ως "εν δυναμει δολοφονος"; Και φυσικα τιμωρειται αναλογα;
Δεν χρειαζεται λοιπον καθολου παραπανισια μπασκιναρια. Εναν εαν πιασουνε, θα τον ξεπαστρεψουν. Και απλα φροντιζεις, αυτος ο ενας να μην εισαι εσυ. Ειπατε τιποτα για Παιδεια;
ΨΗΦΙΣΤΕ ΜΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΘΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΕΧΩ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ...
"O αναμάρτητος να ρίξει"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μελέτες απέδειξαν ότι αν πιάσεις τους 500 και τους τιμωρήσεις σκληρά, θα έχεις μερική βελτίωση για 2 χρόνια και μετά πάλι τα ίδια.
[Για την ακρίβεια εγώ τότε θα το πήγαινα ακόμα πιό μακριά και θα έλεγα να τους κρεμάσεις με τα άντερα του Γκαργκάνα και από κάτω να κρεμάσεις και τα δύο κουφάρια των σκύλων που με ταλαιπωρούν. Μην χαλιέσαι, με την λογική σου εκεί ακριβώς εντοπίζεται το πρόβλημα. Μετά από 2 χρόνια που θα υπάρχει νέος Γκαργκάνας, καινούργια σκυλιά στην από κάτω ταράτσα και άλλοι 500 ανεγκέφαλοι, ξαναεπαναλαμβάνουμε]
Τώρα αν εσύ με την παιδεία θεωρείς ότι δεν λύνεται τίποτε, μάλλον είσαι ανεκπαίδευτος πίθηκος πάνω σε δέντρο και ακολουθείς τους νόμους γιατί στο επιβάλλουν.
Ή μήπως εσύ έχεις παιδεία; Πώς κατάφερες άραγε να την αποκτήσεις; Ε έτσι δώσ'τη.
Τώρα η άρνηση της παιδείας και το σταύρωμα του παραβάτη είναι φασιστικές νοοτροπίες. Ο φόβος φυλάει τα έρμα μόνο κατ' αυτές.