Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2005

Αγία Σοφία

Συλλέγονται υπογραφές ώστε να αποκατασταθεί η Αγιά Σοφιά ως Χριστιανικός ναός. Όποιος θέλει ας συνεισφέρει.

7 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/10/05 1:12 μ.μ.

    Ευχαρίστως θα συνεισφέρω με την υπογραφή μου. Όχι όμως πριν ο Χριστόδουλος αποφασίσει να παρέχει στους χιλιάδες αλλόθρησκους που ζουν πλέον ανάμεσά μας το αυτονόητο. Αυτό που συμβαίνει σε ολόκληρο τον πολιτισμένο κόσμο. Δηλαδή τη δυνατότητα να προσεύχονται αξιοπρεπώς σε ένα τέμενος και όχι στοιβαγμένοι σε υπόγεια.
    Μέχρι να γίνει κάτι τέτοιο, δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για την Αγιά Σοφιά, ούτε για την Χάλκη. Θεωρητικά όλα αυτά. Γιατί ακόμα και τότε, αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, ένα κράτος όπως τουρκικό που μισεί τη θεοκρατία δεν θα είχει καμία πρόθεση να παραχωρήσει στο Φανάρι προνόμια του παρελθόντος.
    Ευσεβείς πόθοι λοιπόν και ρομαντικές υπογραφές.. Σε ποιόν ανήκει αλήθεια το site???

    Φιλικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπάρχουν ναοί και υπάρχουν και σύμβολα. Μάλλον έχεις μπλέξει ορισμένα πράγματα. Κανείς δεν ζήτησε ούτε τους υπόλοιπους ναούς, ούτε την ελεύθερη προσευχή που πρεσβεύεις και που ούτε οι Τούρκοι δέχονται.

    Ωραίο είναι να είμαστε δίκαιοι, αλλά δεν μπορείς να είσαι δίκαιος με ανθρώπους που σε αδικούν.

    Το να δώσεις την υπογραφή σου είναι δικό σου θέμα. Δεν το απαίτησα. Καλύτερα όμως να ξανασκεφτείς λίγο την φιλοσοφία σου. Η δικαιοσύνη πρέπει πάντα να είναι αμφίδρομη.

    Φιλικά (επίσης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος19/10/05 4:37 μ.μ.

    Σίγουρα εγώ είμαι αυτός που έχει μπλέξει τα πράγματα;
    Η Αγιά Σοφιά σίγουρα είναι σύμβολο μιας αυτοκρατορίας που έσβησε και που καλώς ή κακώς ταυτίστηκε με τον χριστιανισμό. Και σε μια πόλη σαν την Κωνσταντινούπολη έχει τη θέση που της αρμόζει, ανάμεσα σε πολλά άλλα μνημεία που μαρτυρούν τη μακρά ιστορία αυτού του τόπου. Γι' αυτό και σωστά πιστεύω λειτουργεί σήμερα ως μουσείο και όχι ως τζαμί.
    Το να αποκατασταθεί όμως σαν Χριστιανικός ΝΑΟΣ, θα σήμαινε ότι έχει ΚΑΙ ΠΑΛΙ σημαντικότατο θρησκευτικό ρόλο, με ότι αυτό συνεπάγεται. Πράγμα το οποίο το βρίσκω -ξαναλέω.. - πρώτον ουτοπικό (δεδομένου του γνωστού κοσμικού κράτους της Τουρκίας που στην ουσία μισεί πλέον οτιδήποτε θρησκευτικό) και δεύτερον αφελές, τη στιγμή που η θρησκευτική ηγεσία της Ελλάδας δείχνει αδιαλλαξία όχι μόνο σε σύμβολα αλλά σε πρακτικά θέματα και πραγματικά προβλήματα των ισλαμιστών, όπως η απουσία τεμένους στην Αθήνα -άλλη μια αδιανόητη πανευρωπαική πρωτιά των ευρωπαίων Ελλήνων-
    Αυτό είπα και νομίζω ότι δεν είναι μπερδεμένο. Όσο για την δικαιοσύνη, αυτή δεν υπόκειται σε όρους και προϋποθέσεις του στύλ "είμαι δίκαιος με τους δίκαιους". Είναι τυφλή και καθολική, και αυτό δεν είναι δική μου άποψη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εκνευριστικά με κανά δυο πράγματα που διάβασα στο site:
    the most perfect and beautiful church that has been erected by any Christian people
    Δεν μπορώ αυτές τις υπέρμετρες δηλώσεις-είναι εναντίον σε κάθε τι Χριστιανικό, και εναντίον σε ότι έχει σχέση με τέχνη. Δεν μπαίνει ζύγι σε αυτά.

    Και επίσης: It is a disgrace and disrespect to a religion and god when holy places are unwillingly turned purely into tourist attractions. How would the Muslims feel if one of their holiest places was turned into a museum for tourists by a conquering power?

    Όταν τους δώσουμε χώρο και τόπο να λατρεύουν τον Θεό τους επίσημα, και χωρίς φόβο και διωγμό στην Αθήνα και στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, ναι, ας κάνουμε απαιτήσεις.
    Μια μικρή ιστορία: Πριν από 2 χρόνια ήμουν στην Ρόδο, για συνέδριο. Με συνάδελφους Βρετανούς. Ένας από αυτούς, είναι μουσουλμάνος, και μάλιστα από αυτούς που πραγματικά πιστεύουν και ασκούν την θρησκεία τους μέσα στην καθημερινή τους ζωή (όχι σαν πολλούς από εμάς τους ΝεοΈλληνες faux Χριστιανούς, που πάμε εκκλησία το Μεγάλο Σάββατο για να τσουγκρίσουμε αυγά και στρακαστρούκες). Η Ρόδος λοιπόν, είναι γεμάτη τζαμιά. Τα περισσότερα καταρρέουν. Σκαρφαλώσαμε σε φράχτες, πηδήξαμε κάγκελα, μπήκαμε και είδαμε μικρά διαμαντάκια από κτίρια να σαπίζουν. Ο Namir με ρώτησε γιατί δεν τα φροντίζουμε τουλάχιστον. Και αν δεν έχουμε τους πόρους, γιατί δεν τα μετατρέπουμε σε μουσεία. Και γιατί δεν τα δίνουμε στα χέρια των μουσουλμάνων να τα φροντίσουν.
    Τρώμε τα λυσσακά μας, ότι είναι θρησκευτική μειονότητα, αλλά Έλληνες, και δεν τους δίνουμε καν τη στοιχειώδη αξιοπρέπεια, να λατρεύουν τον Θεό τους.
    Και μιλάμε και από πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μουσείο;
    Μουσείο με έκθεση υγιεινής για πλακάκια πρώτη φορά βλέπω. Δεν ήξερα ότι οι Τούρκοι πουλάνε πλακάκια που αποτελούν μουσειακό είδος.
    Αλήθεια, έχετε δεί ποτέ πώς Φέρθηκαν στα μνημεία του ελληνισμού/χριστιανισμού που υπάρχουν στα παράλια της Μικράς Ασίας; Έχετε δεί στην Ελλάδα τόσα κατεστραμένα τζαμιά; Κάντε μια βόλτα και από εκεί να δείτε χωριά παρατημένα στην δεκαετία του 50, λες και τα ξέχασε ο χρόνος...

    Νομίζω ότι έχω και πολύ παλιότερα ξεκαθαρίσει την θέση μου, δεν μου αρέσουν οι ακραίες καταστάσεις/απόψεις.
    Οπότε.. κανείς δεν κυνηγάει τους μουσουλμάνους όταν προσεύχονται. Εδώ και χρόνια έχουν σταματήσει οι διωγμοί (κάπου στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία). Όσον αφορά στην Ευρώπη βέβαια έτσι; Γιατί στην Τουρκία μάλλον δεν ξέρουν να ζήσουν χωρίς διωγμούς.
    Τί να πρωτοθυμηθώ; Τους Έλληνες ή τους Κούρδους πόσους άλλους στο μακρύ τους κατάλογο;
    Όντως θα ήθελα κανένας να μην είναι δίκαιος με το Τουρκικό κράτος (όχι λαό) αλλά δυστυχώς... τα συμφέροντα δεν νοιάζονται για δικαιοσύνες. Μόνο εμείς την κοιτάμε και γι΄ αυτό επιτρέπουμε και μας ποδοπατάνε αντί να σηκώσουμε ανάστημα.
    Αν και δεν μπορώ να πω ότι συμπαθώ ιδιαιτέρως τον Χριστόδουλο που αναφέρθηκε λοιπόν, ελπίζω να μην επιτρέψει τίποτε περισσότερο σε κανέναν απ' ότι επιτρέπουν οι Τούρκοι στους Έλληνες/αλλόθρησκους.

    Γιατί δυστυχώς, θέλουμε δεν θέλουμε, ας είμαστε ρεαλιστές: Στην Ελλάδα, λόγω θέσης/ιστορίας, όλα αυτά τα ζητήματα μεταφράζονται σε ζητήματα Ελληνοτουρκικών σχέσεων. Και όπως μεταξύ ανθρώπων οι σχέσεις πρέπει να είναι αμφίδρομες (δεν νομίζω ότι κανένας από εσάς μένει σε μια σχέση που δεν του προσφέρει τίποτε ή δίνει σε κάποιον που μόνο παίρνει και τον ποδοπατάει) το ίδιο ισχύει και για τα κράτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος26/4/06 6:51 μ.μ.

    I AM WRITTING ABOUT THE ARTICLE IN RHODES, IF YOU HAVE BEEN TO RHODES OR AT ANY OTHER ISLAND IN GREECE, YOU SHOULD HAVE NOTICE THAT EVERY ISLAND HAS MORE THAT 3 VILLAGES WITH MUSLIMS AND THE TSAMIA ARE PERFECT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος8/8/06 1:07 μ.μ.

    Θα πρότεινα σε ορισμένους πριν μιλήσουν να τη ψάχνουν τη δουλειά λίγο πάραπάνω.Προέρχομαι απο μια ευαίσθητη περιοχή της Ελλάδας, απο τη Θράκη.
    Θα πρότεινα λοιπόν σε όλους αυτόύς τους κυρίου ή κυρίες που μιλάν για τα δικαιώματα των μουσουλμάνων να έρθουν μια βόλτα στην Κομοτηνή ή στην Ξάνθη για να δουν τα τζαμιά τα οποία εκτός του ότι είναι πάρα πολλά διατηρούνται σε άψογη κατάσταση και τους γάμους των μουσουλμάνων οι οποίοι γίνονται πολλές φορές υπαίθρια ΔΙΠΛΑ σε Ελληνικά στρατόπεδα μιλάνε όλοι ανεξαιρέτως τούρκικα και τα μιλάνε ελεύθερα.Επίσης δεν ξέρω αν γνωρίζετε ότι οι Έλληνες μουσουλμάνοι οι οποίοι υπηρετούν στον Ελληνικό Στρατό παίρνουνε άδεια τιμητική και στις δικές τους θρησκευτικές εορτές και στις δικές μας.Δηλαδή παίρνουν 4 εορταστικές άδειες (μπαϊράμι, ραμαζάνι,Χριστούγεννα,Ανάσταση).Εννοείται και μέσα στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ στρατόπεδα μιλάνε την ΤΟΥΡΚΙΚΗ χωρίς κανένα ενδοιασμό.Αυτοί είναι οι "καταπιεσμένοι" αλλόθρησκοι.
    Τέλος θέλω να πω ότι καλά κάνουν κάποιοι και υπερασπίζονται με σθένος τα δικαιώματα των μειονοτήτων στην Έλλάδα.Γιατί όμως αυτοί οι άνθρωποι ξεχνάνε να μιλήσουνε για του Έλληνες της Πόλης, της Ίμβρου της Τενέδου οι οποίοι εκδιώχθηκαν ενώ αντιθετως οι μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης όχι μόνο δεν εκδιώχθηκαν αλλά αυξάνονται συνεχώς.
    Η Αγια Σοφιά πρέπει να ξανα λειτουργήσει σαν χριστιανική εκκλησία.Δεν ζητάμε κάτι παράλογο,αλλά ζητάμε το αυτονόητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...