Σε ποιό επίπεδο μπορεί να φτάσει άραγε ο άνθρωπος; Φυσιολογικό είναι βέβαια. Όταν έχει συνηθίσει να δίνει καθημερινή μάχη για να «πάνε οι δουλειές καλύτερα από των άλλων», να κλέψει μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς ώστε να έχει αυτός τα κέρδη, και να τα αυξάνει όσο το δυνατό περισσότερο, τότε κάθε στραβοπάτημα ή ατυχία των ανταγωνιστών του γίνεται γι’ αυτόν «πλεονέκτημα».
«Κάποια μέρα θα τα μάζευε και θα έφευγε, τώρα που ‘έφυγε’ ο γιός του θα μας αδειάσει τη γωνιά μια ώρ’ αρχύτερα»
Ανατριχιαστικό το άκουσμα, ανατριχιαστική και η σκέψη. Πόσο μεγάλο πλεονέκτημα δίνει τελικά ο θάνατος; «Εκπολιτιστήκαμε» και «απαρνηθήκαμε» τον πόλεμο, στα χαρτιά, για να τον εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή. Ναι, δεν είν’ η πρώτη φορά που περνάνε απ’ το μυαλό, ή καταγράφονται, οι σκέψεις αυτές, όμως πρώτη φορά μια τέτοια φράση ειπώθηκε τόσο «κοντά». Ο ανταγωνισμός εξανδραποδίζει τον άνθρωπο και εν τέλει τον μετατρέπει σε απάνθρωπο αγρίμι. Χειρότερο κι απ’ τα αγρίμια της ζούγκλας. Όπως και κάθε πόλεμος.
Η ανταγωνιστική αγορά είναι τελικά το χειρότερο ίσως όπλο που εφηύρε η ανθρωπότητα. Και δυστυχώς η καθημερινότητα στηρίζεται σ’ αυτή όλο και περισσότερο. Και δεν διαφαίνεται για την ώρα σκέψη παροπλισμού της. Τουναντίον, εκθειάζεται, ενισχύεται και αναβαθμίζεται σε καθημερινή βάση…
Σε ποιό επίπεδο ανηθικότητας μπορεί να φτάσει άραγε ο άνθρωπος;
δε φταίει η ελεύθερη αγορά. κανένα σύστημα δεν μπορεί να ημερέψει τον άνθρωπο, πάντα θα υπάρχουν καθάρματα, απλά όσο είναι χορτάτα δεν έχουν λόγο να βγάλουν νύχια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άνθρωπος που το είπε αυτό ήταν μαλάκας κι από πριν, απλά δεν το είχες πάρει χαμπάρι. Θα ήταν το ίδιο μαλάκας με οποιοδήποτε σύστημα, ίσως να χρησιμοποιούσε πιο εκλεπτυσμένο λεξιλόγια αλλά στην ουσία το ίδιο.
Τσαντίστηκα με δαύτον!
Δεν ασχολήθηκα με την ελεύθερη αγορά, αλλά με την ανταγωνιστική. Θα μου πείς σήμερα "μάθαμε" να τα ταυτίζουμε. Όπως ακριβώς μάθαμε να είμαστε κάφροι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι ότι τρέφω κάποια συμπάθεια στην ελεύθερη αγορά. Αδιάφορο με αφήνει. Η ελευθερία άλλωστε ορίζεται για τον άνθρωπο, όχι για άλλα πράματα.
Ας μη συγχαίουμε όμως την όποια ελευθερία με τον ανταγωνισμό. Ο δεύτερος υποδουλώνει άλλωστε. Και διδάσκει όπως κάθε πόλεμος, άσχημα διδάγματα όπως φάνηκε.
Όχι Γιάννης, Γιαννάκης....
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε και Γιαννήτσης να είναι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί σε παραξενεύει ακριβώς? Αυτή η κακεντρέχεια που υπάρχει γύρω, εστιάζεται βέβαια ως επί το πλείστον στο ευρύτερο πλαίσιο του ανταγωνισμού, αλλά η κακία, αυτή η καθαρή κακία που κυριολεκτικά αποδίδει το "ο θάνατός σου η ζωή μου" στην καθημερινότητά μας (ακόμα και αν δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού) είναι ένα από τα χαρακτηριστικά των μικρών κοινωνιών γύρω μας. Των απαίδευτων, κομπλεξικών κοινωνιών που δεν κατανοούν την έννοια της ευημερίας μέσα από την συνύπαρξη. Που δεν δέχονται τον άλλον, απλά και μόνο γιατί φοβούνται μήπως διαγνώσει και φανερώσει τις δικές τους ελλείψεις και προβλήματα. Δεν έχω γνωρίσει κανέναν μα κανέναν άνθρωπο, που να είναι εντάξει με τον εαυτό του και να σκέφτεται έτσι. Το αντίθετο όμως, το βλέπω συχνά γύρω μου. Κακία, καθαρή κακία και κακεντρέχεια....
ΑπάντησηΔιαγραφήΠραγματικά, λυπάμαι....
ναι σοφία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, ναι, αυτό είναι ο ΑΝΤαγωνισμός, γι' αυτό και δεν ονομάζεται ΣΥΝαγωνισμός!
ΑπάντησηΔιαγραφή