Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

Περί πίτας…

Πάντα αναρωτιόμουν γιατί όλος ο Φλεβάρης είναι μήνας «κοπής πίτας». Άντε, να ήταν ο Γενάρης, να το καταλάβω. Ακόμα καλύτερα θα το καταλάβαινα αν μόνο το πρώτο δεκαήμερό του Ιανουαρίου ήταν αφιερωμένο στις κοπές. Αλλά η «κοπή» της πρωτοχρονιάτικης πίτας ενώ ο Φλεβάρης πλησιάζει στο τέλος του φαντάζει υπερβολικά παράξενη. Σαν να μην θέλουμε να παραδεχθούμε πως το νέο έτος ήρθε, ενώ ήδη τα δύο δωδέκατά του έχουν παρελάσει και έχουν τοποθετηθεί σε παρελθοντικό χρόνο.
Εύγευστη πάντως η πίτα. Και όμως, το κλίμα περίεργο αλήθεια, σε μια προσπάθεια οικειότητας ανθρώπων μη οικείων. Όσον αφορά σε εμένα τουλάχιστον. Και παρά την έντονα αντίθετη παρόρμηση, απουσία των κατάλληλων εναυσμάτων, οι σκέψεις περί του παράδοξου της κοπής της πίτας συνεχίσθηκαν με αμείωτη ένταση.
Ένα από τα πιο ενθαρρυντικά στοιχεία που υπέπεσαν στην αντίληψή μου εχθές είναι η προτιθέμενη επιβράβευση της ελάττωσης της κατανάλωσης ρεύματος. Για αρκετό καιρό κινηθήκαμε στο βλαβερό μοτίβο της επιβράβευσης της κατανάλωσης. Στα δύο ένα δώρο, όσο περισσότερα, τόσο φθηνότερα και ούτω καθ’ εξής. Για πρώτη φορά όμως ακούστηκε επιτέλους επίσημα η πρόθεση να αντιστραφεί αυτή η σπάταλη πολιτική, τουλάχιστον όσον αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια. Είναι και αυτό μια καλή αρχή. Αρκεί να μην μείνει στα χαρτιά πάλι.
Κατά τα άλλα η ανθρωπότητα, μετά από έξι και πλέον μήνες κρίσης, ακόμα προσπαθεί να καταλάβει πως είναι δυνατόν να απέτυχε παταγωδώς ένα σύστημα που ενώ πριμοδοτούσε συνεχώς το δανεισμό από τη μελλοντική εργασία, ελάττωνε την αμοιβή αυτής της εργασίας και δημιουργούσε – και συνεχίζει να δημιουργεί – επισφάλεια σε αυτή. Έχοντας ήδη θίξει τη βιωσιμότητα του κύκλου, υποσκάπτοντας τα ίδια τα θεμέλια στήριξης του χρηματοπιστωτικού οικοδομήματος, αναρωτιέται τι πήγε στραβά και η μόνη πραγματική της έγνοια είναι η διατήρησή του και όχι η βελτίωσή του. Και το ερώτημα που απομένει είναι κατά πόσο κάποιος από τους θιασώτες της πολιτικής ελάττωσης των ωρών εργασίας και των μισθών, με στόχο την διατήρηση των θέσεων εργασίας, σκέφτηκε ποτέ ότι αυτό θα οδηγήσει, με δεδομένη την παρούσα κατάσταση, σε ακόμα μεγαλύτερη ελάττωση της ζήτησης των ίδιων του των προϊόντων. Και έτσι το 2009 συνεχίζει την πορεία του μέσα από κοπές πίτας και προσπάθειες συντήρησης της αποτυχίας με επαναλαμβανόμενα πακέτα στήριξης των πιστωτικών ιδρυμάτων που εμπορεύονται το μέλλον.

20 σχόλια:

  1. ...και ήρθες στα καπάκια μετά το πόστ της εξώφθαλμης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. γιατι ο φλεβαρης ειανι ο μηνα ςτων πιο πολλων γεννησεων

    σε πεθανα ε ?

    ολοι τρελοι υδροχοοι εδω περα βρεθηκαν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το σκέφτονται, το σκέφτονται, Καμηλιέρη.
    Αλλά δεν το σκέφτονται δυνατά, γιατί μπορεί να ξυπνήσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και η κοπή της πίτας όπως όλα στον όμορφο τόπο μας γίνεται με καθυστέρηση και την τελευταία στιγμή.

    υποθέτω ότι κοπή τον ιανουάριο θα κάνουν μόνο όσοι έουν μέσο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παιδί μου, η εξήγηση είναι απλή: δεν προλαβαίνουν να τις κόψουν νωρίτερα.
    :p

    (κάτι απορίες που έχεις, όμως!)
    Σμακ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χμ... κοίτα να δεις, εδώ έχουμε προχωρήσει από την κοπή της πίτας, στην κλοπή της πίτας (παραδέξου, much more interesting...)
    ;-P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μου θύμισες κάτι που άκουσα στο ραδιόφωνο προχθές το μεσημέρι. Δεν θυμάμαι καν σε ποιά εκπομπή κλπ, ήμουν στο αμάξι. Έλεγε λοιπόν κάποιος ότι ένας τάδε πολιτικός -επίσης δεν θυμάμαι ποιός- κατέχει ως τώρα το ρεκόρ για φέτος: έκοψε 28 πίτες σε μία ημέρα...Ό,τι να 'ναι...(Άσε που τώρα φοβάμαι ότι έχω και αλτσχάιμερ...τις μισές πληροφορίες τις ξέχασα, μόνο το 28 μου έμεινε!)

    Και καλα όλες αυτές οι πίτες...Να μας έπεφτε και κανα φλουρί (χρυσό)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος23/2/09 10:44 π.μ.

    ποιοι? ποτε? που? το φλουρι, το κερδισα???????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. η εικόνα που διάλεξες, βάσει ποιου συνειρμού σχετίζεται με το κείμενο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. νομίζω πως η κοπή της πίτας το Φεβρουαριο είναι μια (απέλπιδη:-) προσπάθεια παράτασης του εορταστικού κλίματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. η πίπα εμμμμμμμ , σόρυ Αυτή δεν κόβεται.
    Η πίτα λοιπόν, συνεχιζει να κόβεται γιά δυό μήνες ,γιατί δεν προλαβαίνουν να μπουν στη σειρά γιά την παράσταση οι τοπικοί,βουλευτές και οι πολιτευτές.
    Εγώ θα πω μάγκα τον κάθε πρόεδρο συλλόγου, που θα πει:από φέτος κόβουμε τις μαλακίες .
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. παρ' όλες τις (κατά συμβουλή σου) αλχημείες, είναι αδύνατον να σχολιάσω από τον Μοζίλα κι έτσι καταφεύγω στον μισητό εξπλόριο(χάλια λέμε)
    Επί του προκειμένου τώρα... Αν λάβεις υπ' όψη ότι σεπτέμβρης σημαίνει έβδομος μήνας, η πρωτοχρονιά ήταν το Μάρτη... άρα???? Μιά χαρά είναι οι πιτούλες, μη σου πω βιάζονται κι όλας :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπαααα η σεβάσμια με αντιγράφει πατσιουράκι :p

    Σκώληξ μου τ’ ομολογώ, μου πήρε καιρό ν’ αναστηθώ!!! :p

    Ε ναι βρε βιολιστή μου, με σκέφτονται που κοιμάμαι ελαφρά βλέπεις ;)

    Προγραμματισμένη καθυστέρηση; Χμμμ ενδιαφέρον κόνσεπτ αθηνόβια!
    (Η εικόνα μπορεί να τιτλοφορηθεί και ως «Η τρύπα» :p)

    Και γιατίιιι δεν προλαβαίνουν μανούλα;

    Εξαρτάται την πίτα Σοφάκι…

    Να σου πω Γιωργία μου, κάποιος απελπισμένος θα ήταν που ήθελε σώνει και καλά το φλουρί μπας και αλλάξει η τύχη του!

    Αστ’ αυτά σεβάσμια, σε είδα εγώ πως ξεροστάλιαζες το φλουρί από το μικρό την πρωτοχρονιά… μου θες και το φλουρί του ιδρύματος τώρα…

    Δηλαδή τον εσταυρωμένο θα τον κρατήσουμε μέχρι του αγίου πνεύματος ευτυχία μου;

    Φλουρί στις μαλακίες θα βάλουν δημητρούλα μ’; Γιατί αλλιώς δεν βλέπω να τις κόβουν ;)

    Ομολογώ πως μ’ έχασες μένη μου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. εδώ μ' έχασα εγώ... Να το εκφράσω ανθρώπινα?
    Μια φορά κι έναν καιρό, η πρωτοχρονιά ήταν κάπου τέλος Μαρτίου, εξ' ου και η ονομασία κάποιων μηνών εκφράζει διαφορετική μέτρηση (Σεπτέμβριος λατινιστί για το έβδομος, Οκτώβριος λατινιστί φορ όγδοος... όπως και Νοέμβριος και Δεκέμβριος με την ίδια μεταφραστική και ιεραρχική λογική). Συνεχίζοντας, λιεπόν, το επιχείρημα: Οι κοπές της πίτας δεν είναι τόσο άκαιρες, απλώς γίνονται με μια ιδιότυπη διάθεση συγκερασμού της νεωτερικής πρωτοχρονιάς και του παλαιο(μη σε πω κι αρχαιο)ημερολογιτισμού.
    Μπα, κι ήμην μπλιο κατανοητή, δις τάιμ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πράγμα που μου θυμίζει εμένα, meniek, ότι κάτι πρέπει να κάνουμε με το θέμα της πρωτοχρονιάς το γενάρη!
    :pp

    Να ζητήσουμε να μεταφερθεί την Άνοιξη, που ειναι και λογικότερο, ορίστε μας!
    (ό,τι θυμάμαι χαίρομαι, το ξέρω! χο χο χο)

    Καλημέρα Καμηλιέρη μας, στο είπα;
    :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κοίτα, άμα είναι χορτόπιτα, έχω πολύ χαμηλές αντιστάσεις και τάσεις προς την εγκληματικότητα...
    ;-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αααα τώρα συνεννοηθήκαμε μένη μου :)

    Εεεε σόρυ μανούλα αλλά διαφωνώ!

    Με ή άνευ στρυχνίνης σοφάκι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. σιγά που θα συμφωνούσες, εσύ!
    :p

    Τς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κοίτα, δεδομένου ότι ζω ακόμα...
    ;-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...