Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2008

Το τζίνι

Τον τελευταίο καιρό κυκλοφορεί η μόδα των τριών αλυσιδωτών ευχών και η αλήθεια είναι πως έχω διαβάσει μπόλικες, άκρως πολιτισμένες, εκλεπτυσμένες και ανιδιοτελείς ευχές. Αναρωτήθηκα λοιπόν πως γίνεται να υπάρχουν τόσοι πολιτισμένοι άνθρωποι τριγύρω και να μην έχουμε κατακτήσει ακόμα τον πολιτισμό στην κοινωνία μας. Μετά βέβαια θυμήθηκα πως η παγκόσμια ειρήνη δεν κατακτάται μέσα από ευχολόγια καλλιστείων αλλά μέσα από αγώνες και θυσίες. Βλέπεις η από μηχανής θεός έχει το κακό συνήθειο να εμφανίζεται μόνο σε όσους κινούν και τα δικά τους χεράκια. Άσε που ακόμα και τα τζίνια δεν σου κάνουν τη χάρη να βγουν απ’ το λυχνάρι αν δεν το τρίψεις.
Αλήθεια, πολύ ενδιαφέρον το σενάριο του τζίνι που εκπληρώνει ανιδιοτελώς τρείς ευχές. Για τζίνι μιλάμε έτσι; Για το πιο έξυπνο, μοχθηρό και κακόβουλο πλάσμα που δημιούργησε η ανθρώπινη φαντασία.
Η μανούλα πάντως θέλει να μάθει τη δική μου επιλογή τριών ευχών, παραβλέποντας το γεγονός του μικροσκατόψυχου χαρακτήρα μου. Υποθέτω βέβαια πως ευχή του στυλ θέλω να μου εκπληρωθούν όλες οι ευχές μου, σ’ όλη μου τη ζωή, δεν μετράει ε; Γιατί μετά θα πρέπει να κάτσω να γράψω και ολόκληρη λίστα, όχι τίποτε άλλο.
Ευχές: τρόπος για να θέσεις στόχους ή για να εφησυχαστείς αναμένοντας την πραγματοποίησή τους; Το δεύτερο πάντως καίει, καίει πολύ. Άραγε αν ένα τζίνι εκπλήρωνε την ευχή «θα ήθελα να είχα όλο το χρυσάφι του κόσμου», την επόμενη μέρα θα χτυπούσε το εφμπιάι την πόρτα του ευχητή ζητώντας να μάθει πως βρέθηκαν τα αποθέματα του φορντ νοξ στο υπόγειό του, μαζί με τις ράβδους χρυσού που έκρυβε ο βασιλόπορτας στο προσωπικό του θησαυροφυλάκιο; Τα τσιράκια των εμπόρων ναρκωτικών πάντως σίγουρα δεν θα χτυπούσαν την πόρτα. Με το χέρι τουλάχιστον, με βαριοπούλα μπορεί…
Τί να ευχηθώ για μένα λοιπόν; Μάλλον να μην κουραστώ ν’ ακολουθώ τον προσωπικό μου κώδικα και να μην βρεθώ ποτέ στην ανάγκη να συμβιβαστώ καταπατώντας κάποιες από τις αρχές του. Βέβαια με το δεύτερο σκέλος διακινδυνεύει κανείς να του πει το τζίνι: «Είναι πολλές όλες οι υπόλοιπες ευχές που θα είχες στη ζωή σου;»
Σ’ αυτούς που αγαπώ τί να ευχηθώ; Να μου χαμογελάνε καθημερινά (και να με πηγαίνουν για καφέ καθημερινά – είπα ποτέ σε κανέναν πως στην προσωπική μου ζωή είμαι ανιδιοτελής;)
Στους εχθρούς μου; Χαχαχα. Μα φυσικά να υποστούν σύντομα τα πολλαπλάσια από τα βάσανα που επιφέρουν και με ώθησαν να τους χαρακτηρίσω εχθρούς. Άλλωστε ο μόνος λόγος να χαρακτηρίσεις κάποιον εχθρό, είναι το αίσθημα της εχθρότητας που νοιώθεις εσύ γι’ αυτόν, όχι οι δικές του πράξεις.
Αναρωτιέμαι βέβαια γιατί αφήνουμε έξω συστηματικά το υπόλοιπο μέρος της ανθρωπότητας. Αν μου έδινε λοιπόν το τζίνι και μια τέταρτη ευχή; Καλά μυαλά σε όλους μας, ή….;
ΟΥΦ… Να τις κάνουμε πέντε;

26 σχόλια:

  1. Χμ... διακρίνω ένα πρόβλημα με τους αριθμούς, ή μου φαίνεται?? Πάντως αυτή η ευχή που τα κάνει παραμάζωμα όλα ο ευχών, δεν αναιρεί τον εαυτό της? Γιατί αν ταυτόχρονα ευχηθεί το ίδιο πράγμα ένας άλλος? Είναι που τα τζίνια ξεφυτρώνουν από δω και από κει βρε παιδί μου, σαν τους μαϊντανούς... (Pssstt... έχεις εσύ μικροσκατόψυχο χαρακτήρα?? Πού? Πού?? Κάτι χάνω με φαίνεται...)
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. :) :) :) :) :) :)

    (Καμηλιέρη, παιδί μου, στο είπα ότι ώρες-ώρες είσαι Πολύ καλός, ε; )

    Σμακ!
    (και tnx)
    ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θές να μας πείς τώρα, ότι ΑΥΤΟ το τζίνι, το άφησες να ξαναμπεί μες στο λυχνάρι του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. το ανεκδοτο με το κουφο τζινι το ξερεις?

    αν οχι να στο πω.
    και μετα να σε δω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα και πολλές .... ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και εγω νομιζα οτι θα πεις ευχομαι να σας φιλησει η καμηλα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος29/9/08 9:12 π.μ.

    "..Άλλωστε ο μόνος λόγος να χαρακτηρίσεις κάποιον εχθρό, είναι το αίσθημα της εχθρότητας που νοιώθεις εσύ γι’ αυτόν, όχι οι δικές του πράξεις..."

    Τι λες ρε Άραβα ?! :)
    Σε βλέπω ιδιαίτερα επηρεασμένο από τον Ανατολικό τρόπο σκέψης .
    Μαχαραγιά μου εσύ ! ( λόγω σκέψης και ...τζίνι :)
    Μπονζουρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι βρε Σοφάκι μου, είδες, ο κάθε τυχάρπαστος ντύνεται τζίνι και πάει να μου φάει τη δουλειά… Πάντως, αν το καλοσκεφτείς, η ευχή «παραμάζωμα» είναι η πιο εύκολη! Για μετά δεν ξέρω…

    [Πσσσστ, κορίτσια, εσείς πάνου πάνου, μη μου χαλάτε το όνομα που έχω φτιάξει με τόσο κόπο στην πιάτσα, νταξ;;; ]

    Γιατί ρωτάς Βιολιστή μου; Το βλέπεις μέσα; (ή βλέπεις κάπου το λυχνάρι;)

    Αλίκη μου καλά που γράφεις γιατί με την ακοή δεν τα πάω καλά ;)

    Κάτσε βρε αιωνόβιε, εδώ τρείς μου είπαν, στις πέντε έφτασα. Πιστεύεις ότι αν μου αφήσουν πολλές, θα μείνω περιορισμένος στο πολλές συν δύο;

    Ε όχι και να διακινδυνεύσω την υγεία της καμήλας μου βρε σκουληκάκι μου. ;)

    Μπονζούρ καπιτάνο. Με εκπλήσσετε! Πόσο ανατολικά αναφέρεσθε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. AXA!!!! Για αυτό ήσουν συνέχεια δίπλα από ένα μπουκάλι (για λυχνάρι δεν πρόσεξα....)!!!!! Λοιπόν, στέλνω τεράστια λίστα με τις ευχές μου!!!! Τζίνιιιιι!!
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος29/9/08 11:35 π.μ.

    παλι στην παρτησου τις ξοδεψες? τιποτα για ΕΜΕΝΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Α, μπουκάλι ήταν; ΟΥΦ… Ευτυχώς που δεν ήταν βαρέλι Σοφάκι μου ;)

    Μα γιατί καλή μου σεβάσμια παραπονιέσαι; Δεν πιστεύεις ότι σε αγαπάω ή απλά τρομάζεις, γιατί δεν με βγάζεις καθημερινά για καφέ; :ppp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος29/9/08 1:33 μ.μ.

    Η Ανατολή δεν έχει πόσο .
    [ από Ινδό γκουρού και πάνω :)]
    Θα συμφωνήσω εν μέρη ότι η αλήθεια για το καλό ή το κακό είναι μια υπόθεση περισσότερο εσωτερική, με τα "γεγονότα" να παίζουν απλώς τον ρόλο της επιβεβαίωσης ( η επιλογή των γεγονότων εξυπηρετεί αυτόν και μόνο τον σκοπό) του όποιου συμπεράσματος απορρέει απ αυτήν.
    Από ένα μάλιστα προχωρημένο επίπεδο διαλογισμού και πάνω, η απόλυτη βεβαιότητα για την ύπαρξη μιας εσωτερικής και μόνο πραγματικότητας οδηγεί τους γιόγκα στην παντελή αδιαφορία για το περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται
    Εν μέρει όμως
    Αυτά τα λίγα γιατί βιάζομαι :))
    Α και που σαι
    η «έκπληξη» απορρέει από την άγνοια,
    γι αυτό όσο μπορείς, να την αποφεύγεις ;)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ααααααααααχαχαχαχα :)
    Και κρατούσα την τίγρη καλά κρυμμένη ρε γμτ :)
    Να σημειώσω μόνο πως ούτε θεωρώ απαραίτητη, ούτε εγκρίνω την επιλογή γεγονότων. Προτιμώ την συνεκτίμηση ;)
    Όσο για τα γεγονότα, τα επόμενα αποτελούν επιβεβαίωση, αλλά τα προηγηθέντα αποτελούν αιτίες προς διερεύνηση(είμαι και της αιτιοκρατικότητας)
    Αυτή η παντελής αδιαφορία πάντως τείνει να με κατακτήσει σε ορισμένα θέματα… :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος29/9/08 2:10 μ.μ.

    Δεν θα μ αφήσεις να φύγω!
    Εξηγούμαι( για την «επιλογή» των γεγονότων )
    Φαντάσου 10άτομα να κοιτούν το φαράγγι του Βίκου. ( μην με πεις ότι δεν το γνωρίζεις γιατί σ έφαγα λάχανο)
    Κανένα , μα κανένα δεν θα βλέπει το ίδιο γεγονός :)
    Όμως όλα τα γεγονότα είναι εκεί ταυτόχρονα , αποτελώντας παράλληλες πραγματικότητες .
    Δεκάδες χιλιάδες παράλληλες πραγματικότητες οι οποίες όμως είναι ορατές μόνο από μια ορισμένη οπτική γωνία. Την οπτική γωνία του καθενός μας που οφείλεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στον εσωτερικό μας κόσμο
    Έγινα σαφής?? :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χουμ γκουχ...
    Έχω μια συγκεκριμένη άποψη περί των οπτικών γωνιών...
    Δεν μ' αρέσει η προσκόληση σε αυτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. (Psssttt... το βαρέλι είναι στην Θεσσαλονίκη... δίπλα από ένα άλλο βαρέλι... Χιχιχιχιχι)
    ;-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος29/9/08 2:27 μ.μ.

    χουμ γκουχ
    μην μένεις τότε προσκολλημένος στην ίδια ακριβώς άποψη!!!
    Αυτά τα έλεγες ΠΓΕ
    (Πριν Γνωρίσεις Εμένα) χαχαχαχαχα
    Ξεκόλλα λέμεεεε

    ( κι άμα με βρεις κανένα φάρμακο για το άσθμα,, που μ έχει αλλάξει τον αδόξαστο εδώ και 3 μήνες θα σε πάω μια γρήγορη , πολύ γρήγορη , πάρα πολύ γρήγορη, βόλτα με το σκάφος :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Λομουνταλ; Αέριους; Αερολίν για κάτι γρήγορο;
    Χρειάζομαι περισσότερες λεπτομέρειες ;)

    [Για οπτικές μιλούσαμε έτσι; Οι οπτικές δεν συνεκτιμούν όλους τους παράγοντες. Οι απόψεις το οφείλουν όμως]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος29/9/08 6:14 μ.μ.

    Κοίταξε ( αυτήν την στιγμή παίρνω μεντρολ, σπιρίβα και σερετιντ, το κέρατο μου αλλά προκοπή δεν βλέπω)
    μιλάμε για την δική σου διατύπωση η οποία λέει ότι ο εχθρός δεν είναι παρά ένα εσωτερικό συναίσθημα που δημιουργείται σχεδόν χωρίς αιτία.
    Και ακριβώς επειδή μιλάμε για συναίσθημα έγραψα ότι η "πραγματικότητα" ΔΕΝ είναι μια αλλά πολλές.
    Λάβε δε υπόψη σου ότι το συναίσθημα δεν απορρέει από την άποψη.
    Η άποψη απλώς τρέχει να δώσει θεωρητικό και επιστημονικό υπόβαθρο στο συναίσθημα ΜΑΣ ;)
    Γι αυτό συμβαίνει να έχουμε ο καθένας από μια άποψη που διαφέρει σχεδόν ΠΑΝΤΑ από του διπλανού μας :))
    Στην μόνη άποψη που συμφωνούμε όλοι μας είναι ότι η γη γυρίζει.
    Αλλά και σε αυτήν συμφωνούμε μόνο τον τελευταίο καιρό ..


    (πάμε να κάνουμε το θέμα of topic )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αυτα αστα ...ολη ξερουμε οτι η καμηλα σου εχει 7 ποδια και απειρες ζωες

    τζινιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιι σε θελωωωωωωωωωωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. !!!
    Καπετάνιο, ρίξε μια ματιά και στην προηγούμενη φράση!
    Ακόμα και τα συναισθήματα υποκινούνται από αιτίες!
    Και η ουσία είναι πως όπως και να περιγράψει ο κάθε εκδρομέας το φαράγγι, το φαράγγι βλέπει! Και όλοι συμφωνούν ως προς το τί είναι ένα φαράγγι!
    Φοβού την ασυμφωνία απόψεων.
    Δοκίμασε καθημερινό αέριους και δύο εις διπλούν εισπνοές σουμπικόρτ.
    Και ναι, του αλλάξαμε τα φώτα του θέματος ;)

    Τι λες σκώληξ μου; Σε βρήκε η γκαμήλα μου; Σε σάλιωσε; :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. (Α captain, ρώτα και κανά γιατρό γιατί δεν ξέρω τον οργανισμό σου - ούτε γιατρός είμαι :p)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. γυριζει η γη;;;;;;;;;;;;;;;;;
    ναι;
    μπα!


    τι ειναι ενα φαραγγι;
    οχι πες μου να μαθω να το λεω στοι μαθηται μου, βρε


    βρε
    το κεφαλι μου γυριζει με τσοι φιλοσοφιαι σας
    κι ο καπετανιος του αιτιοκρατικου ειναι αλλά το πιανει απο την αλλη μερια


    τσιπουρο;
    δεν κανει το ασθμα περα;
    κι ανοχι, πεξ του μια φλογερα
    μην τ' αφηνεις να παρ' αερα

    αντε βρε Νταρθιιρ, σου ευχομαι να πετυχεινεις (μελλων διαρκειας, ε; το προσεξες;) την ευχη σου (για τον εαυτο σου) ενεκα που μου αρεσε πολυ
    και το αλλο μου αρεσε
    το πως προδιοριζεις τον εχθρο...
    ενεκα που προσδιοριζουν ανθρωπο που μετραει και τα δικα του στις συναναστροφες..
    και, αντε καληνυχτα ενεκα που ειμαι πτωμα πεθαμενο..

    (πως και δεν εμαθες να διαβαζεις και να γραφεις Παντελη, εγω
    ενεκα που βαριομουνα στο Δημοτικο κυρια, ο Παντελης
    ειναι πολυ καλος ανθρωπος ομως, αγαπητος και με τον τροπο του μαχητης και αποδιδει)

    τσάο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Bαθιά και απόκρημνη χαράδρα

    :ppp

    (Άσε γιατί άμα πάρουμε εργολαβία την φιλοσοφία, πιάνει και εμάς πονοκέφαλος...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος30/9/08 3:12 π.μ.

    Τι λες ορέ!!!!!!!
    Το φαράγγι του Βίκου , είναι ένα ευαίσθητο οικοσύστημα του οποίου την προστασία πρέπει να αναλάβει η ΕΕ μέσω του Δ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης 2007-2013!

    "Kapetanios ο οικολόγος"

    ( σιγά που ο γιατρός ξέρει τον οργανισμού μου. Εάν ήταν έτσι δεν θα με είχε στείλει να αγοράσω -μέχρι τα τώρα -το μισό φαρμακείο! :(



    Ποιήτρια μας
    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καπετανιο μας;!
    :))

    τι λαθος εχει κανει ο καπετανιος;
    8
    νομιζω 8
    2008-2013
    πενταετιες, νομιζω, μετραει το ΕΣΠΑ


    χαραδρα;; !!! ;; ε..;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες...